Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
06 nov 2024 08:53
lugosi schreef: ↑05 nov 2024 19:38
Ernie C. schreef: ↑04 nov 2024 21:02
Naar wat voor websites surfen sommige mensen? Dat alleen is al schokkender dan de hele situatie.
Die lichamelijke kenmerken zullen voor weinigen een verassing zijn. Een niet begrepen aandoening in een arm land, iemand die als meisje is opgevoed en een sportbond (IOC) die de regels nogal vrij heeft opgesteld, maken haar voor mij toch echt de terechte winnaar.
Het IOC wil geen medisch onderzoek, precies om wat hier is gebeurd: het medisch rapport lekt uit! Dat is toch echt het grote nieuws, niet de inhoud van het rapport.
Welk woke doel telt dan zwaarder: het recht van vrouwen op eerlijke sport of de lichamelijke integriteit, privacy en het recht op topsport voor de kleine groep die als "tussengevalletje" (trans heeft met de kwestie niks te maken) geboren is? Ik weet het niet en aan welke kant je ook staat, je bent sowieso een woke gekkie
.
Dat nieuws eerst op zo'n websites terecht komt toont alleen maar hoever de traditionele media heen zijn als het komt op het brengen van nieuws en feiten. Opinies zoveel je wil, geframed tot en met, maar feiten, ho maar, zelfcensuur is erger dan censuur. En dan jammeren dat het obscure websites zijn waar je feiten gaat vinden.
Die lichamelijke kenmerken zullen voor weinigen een verassing zijn. Een niet begrepen aandoening in een arm land, iemand die als meisje is opgevoed en een sportbond (IOC) die de regels nogal vrij heeft opgesteld, maken haar voor mij toch echt de terechte winnaar.
Het IOC wil geen medisch onderzoek, precies om wat hier is gebeurd: het medisch rapport lekt uit! Dat is toch echt het grote nieuws, niet de inhoud van het rapport.
Zoals je zegt; "voor mij".
Hier komt sowieso een staartje aan, want de "voor mij" is niet breed gedragen.
Het recht op een eerlijke sport is geen woke doel, het feit dat je dit op hetzelfde niveau plaatst met het voorrecht van de eenling met een anomalie is een verwarring tussen recht en voorrecht.
Dat de waarheid uitkomt kan ik alleen maar tevreden mee zijn, dat men geen onderzoek wil omdat men vreest dat het lekt is eigenlijk zeggen, we weten dat het een leugen is, maar we willen niet dat jullie het weten. (zeker in de context van de verklaringen van de Algerijnse bond op dat moment).
Vooralsnog ligt die gouden plak op haar nachtkastje dus zijn degenen die erover gaan het met "mij" eens. De meerderheid interesseert vrouwenboksen geen reet.
Ga je geslachtstests en fysieke controle van de genitaliën invoeren, dan raak je de vrouwensport ook harder dan dat er af en toe iemand een partijtje verliest denk ik.
Verder willen de meesten niet dat details over hun geslachtsdelen in de krant komen lijkt mij. Ik zou er zelf geen behoefte aan hebben om deze te publiceren, te meer omdat het hier eigenlijk geen nieuws is. Dat het om een intersekse persoon gaat, is iedereen al ruimschoots duidelijk. Het gaat om hoe je hier mee om moet gaan. Uitsluiten op basis van nog niet bestaande regelgeving lijkt mij niet de manier.
Campagnolo Ultra Dork
-
ColumsbusMJ
- Forum-lid
ColumsbusMJ
06 nov 2024 08:53
lugosi schreef: ↑05 nov 2024 19:27
ColumsbusMJ schreef: ↑04 nov 2024 21:24
Fijn die nuance Ernie!
Reduxx[note 1] is a Canadian far-right anti-transgender hate website run and founded by Anna Slatz, formerly known as Anna De Luca. Slatz has a long history of far-right activity, support for Scientology,[2][3] virulent homophobia and racism, and contributions to far-right outlets such as Rebel NewsWikipedia and The Post Millennial. Southern Poverty Law Center called the site "nothing but rabid transphobia".[4]
Oh, nu is het plots de bron die belangrijk is en niet de informatie zelf, ook al is die correct. Hoe krom kan je zijn om recht te willen zijn. De waarheid verandert niet omdat ze in een voor jou verdachte bron staat.
Staat overigens gewoon ook op sportnieuws.nl als dat je geruststelt.
https://sportnieuws.nl/vechtsport/nieuw ... 443118701/
Dat woke-krantenredacties het niet overnemen en aan zelfcensuur doen is een triestige vaststelling.
Het gaat bij deze website dan ook niet om het nieuws an sich. Het doel van deze website lijkt het moedwillig in een kwaad daglicht stellen van transgenders. Verwerpelijk als je het mij vraagt. Als jij dan refereert naar een dergelijke website, dan wek je bij mij de indruk dat het jou te doen is om het feit dat deze persoon een transgender is en gebruik je vals spel als argument. Als eerlijke sport je zo aan het hart gaat, dan had ik wat minder positieve uitingen van jou verwacht aan het adres van Eddy Merckx. Meten met twee maten, snap je?
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
06 nov 2024 09:36
De boxer in kwestie is toch helemaal geen transgender, maar intersekse? Net als bijvoorbeeld Caster Semenya, en, heel lang geleden, Foekje Dillema. Da's aan de ene kant niet eerlijk voor de tegenstanders die wel 100% vrouwelijk zijn, maar aan de andere kant nogal heftig voor de persoon in kwestie om daar achter te komen door sportbeoefening, en daar vervolgens zo over onder vuur te komen te liggen. Die genuanceerde blik en aandacht voor deze ethische kant ontbreekt nogal (maar schijnt bij sporters niet te hoeven ofzo, zie ook het dopingtopic). Dat heeft geen zak met woke te maken.
(Het hebben van een gepolariseerde mening is echt een ziekte van deze tijd helaas)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
06 nov 2024 09:41
53x11 schreef: ↑06 nov 2024 09:36
De boxer in kwestie is toch helemaal geen transgender, maar intersekse? Net als bijvoorbeeld Caster Semenya, en, heel lang geleden, Foekje Dillema. Da's aan de ene kant niet eerlijk voor de tegenstanders die wel 100% vrouwelijk zijn, maar aan de andere kant nogal heftig voor de persoon in kwestie om daar achter te komen door sportbeoefening, en daar vervolgens zo over onder vuur te komen te liggen. Die genuanceerde blik en aandacht voor deze ethische kant ontbreekt nogal (maar schijnt bij sporters niet te hoeven ofzo, zie ook het dopingtopic). Dat heeft geen zak met woke te maken.
(Het hebben van een gepolariseerde mening is echt een ziekte van deze tijd helaas)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
06 nov 2024 10:36
Met een gepolariseerde mening kun je president worden
Less is bore
-
rene
- Forum-lid HC
rene
06 nov 2024 11:29
daniel1975 schreef: ↑06 nov 2024 10:36
Dan moet je ook golf
spelen. Dat gezegd hebbende, mijn zoon en zijn vriendin zijn gestart met golf lessen. En aangezien mijn zoon vaart, mistte hij gisteren zijn golfles. Dus mocht ik met mijn schoondochter mee op golf les, en ik moet zeggen ; het is erg leuk. Goede instructeur, en we hebben op de drive range wat ballen geslagen. Daarna nog even op de oefen green / rough, pitch geoefend en nog wat putten. Houding - techniek en finesse is alles in deze sport, dus dat komt wel goed deze winter
.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
06 nov 2024 16:30
Tja, knikkeren voor mannen die niet meer kunnen bukken, noemde van Het Hek dat ooit meen ik. Ik heb ooit een proefles met mijn werk gedaan. Vond het voor een keer wel lollig, maar echt vreselijk lastig. Maar als vast vrijetijdsbesteding, kan ik leukere dingen verzinnen. Wel respect voor de mensen die echt goed hierin zijn, is blijkbaar echt wel een skill. Net als darts, vind ik ook niks maar knap is het wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Patrick VB
06 nov 2024 16:37
Darts: hoofdrekenen voor gevorderden
Een atletisch lichaam lijkt niet de hoofdvereiste.
Maar leuk om af en toe naar te kijken (al zappend ...)
Vroeger nog gespeeld tijdens de lunchpauze, gemakkelijk is het niet.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
06 nov 2024 18:12
Wat mij betreft zijn beide sporten net zo min topsport als voetbal.
Less is bore
-
mao
- Forum-lid HC
mao
06 nov 2024 19:03
rene schreef: ↑06 nov 2024 11:29
Dan moet je ook golf
spelen. Dat gezegd hebbende, mijn zoon en zijn vriendin zijn gestart met golf lessen. En aangezien mijn zoon vaart, mistte hij gisteren zijn golfles. Dus mocht ik met mijn schoondochter mee op golf les, en ik moet zeggen ; het is erg leuk. Goede instructeur, en we hebben op de drive range wat ballen geslagen. Daarna nog even op de oefen green / rough, pitch geoefend en nog wat putten. Houding - techniek en finesse is alles in deze sport, dus dat komt wel goed deze winter
.
Pas op hoor René, voor je het weet ben je verslaafd.
En er gaan behoorlijk veel uren in zetten kan ik je vertellen.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
06 nov 2024 20:05
Met een gepolariseerde mening hoor je een psychiater te raadplegen.
Met gepolariseerde glazen in je bril heb je minder last van schitteringen.
Maar om een gepolariseerde maatschappij te leiden heb je meer aan andere kwaliteiten nodig
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
08 nov 2024 14:48
Ernie C. schreef: ↑06 nov 2024 08:53
Vooralsnog ligt die gouden plak op haar nachtkastje dus zijn degenen die erover gaan het met "mij" eens. De meerderheid interesseert vrouwenboksen geen reet.
Ga je geslachtstests en fysieke controle van de genitaliën invoeren, dan raak je de vrouwensport ook harder dan dat er af en toe iemand een partijtje verliest denk ik.
Verder willen de meesten niet dat details over hun geslachtsdelen in de krant komen lijkt mij. Ik zou er zelf geen behoefte aan hebben om deze te publiceren, te meer omdat het hier eigenlijk geen nieuws is. Dat het om een intersekse persoon gaat, is iedereen al ruimschoots duidelijk. Het gaat om hoe je hier mee om moet gaan. Uitsluiten op basis van nog niet bestaande regelgeving lijkt mij niet de manier.
Het verbaast me niet dat zij die erover gaan het eens zijn met jou. Je invalshoek is vaak die van het minderheidsdenken (of kruispuntdenken) net als die van bureaucratische organisaties. Dat die medaille daar gaat blijven liggen daar zou ik geen gif op in nemen en dat Khelif hetzelfde trucje nog gaat kunnen herhalen betwijfel ik ten zeerste.
Niemand hoeft natuurlijk met zijn details over zijn geslachtsdelen in de krant te komen, tenzij je de boel tracht te belazeren natuurlijk. Dan is dat een keuze.
Het gaat hem niet over niet bestaande regelgeving. Het gaat erover dat wereldbonden zich menen activistisch te moeten gedragen en zoals ze het zelfs hardop durven zeggen inclusiviteit boven sportiviteit gaat. Dan doe je aan politiek, dan doe je aan activisime, niet aan het organiseren van een faire sport.