Interessant, ga ik eens proberen! Gewoon met een doekje ofzo?wasbeer2006 schreef: ↑29 okt 2024 12:57Thinner, wel zo snel mogelijk doen zodat de thinner niet het carbon lelijk maakt.
Build - Scott Foil
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja gewoon op een doek of papiertje
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De velgen zijn binnen. Zien er echt heel strak uit.
Mijn wielbouwer was er ook van onder de indruk. Gewicht keurig zoals in de specs de 55/60 is 413gram (415 opgegeven)
De 45/50 is 361gram (360 opgegeven).
Ik heb ze direct bij nextie besteld inclusief de belastingen. De prijs per velg was 265 USD en 275 USD.
Totaal heb ik 553 euro betaald. Setje gaat 1310 gram wegen zonder tape en ventielen. Reken er dan nog 40 a 50 gram bij kom ik op 1350 a 1360.
Prima gewicht over een week of twee zijn ze gebouwd.
Mijn wielbouwer was er ook van onder de indruk. Gewicht keurig zoals in de specs de 55/60 is 413gram (415 opgegeven)
De 45/50 is 361gram (360 opgegeven).
Ik heb ze direct bij nextie besteld inclusief de belastingen. De prijs per velg was 265 USD en 275 USD.
Totaal heb ik 553 euro betaald. Setje gaat 1310 gram wegen zonder tape en ventielen. Reken er dan nog 40 a 50 gram bij kom ik op 1350 a 1360.
Prima gewicht over een week of twee zijn ze gebouwd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Was een complete set bij Nextie geen optie Wasbeer?
Die zien er nl. ook goed uit met hun eigen nieuwe naven!
Die zien er nl. ook goed uit met hun eigen nieuwe naven!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik had nog een setje Newmen naven uit garantie liggen.scottpch64 schreef: ↑07 nov 2024 07:16 Was een complete set bij Nextie geen optie Wasbeer?
Die zien er nl. ook goed uit met hun eigen nieuwe naven!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zo hij is klaar.
Wielset is wel echt heel licht voor deze hoogte 1296 en met tape en ventielen 1330.
Nadeel is wel dat het geen asymetrische velg is. de spaakspanning is aan de DS 2x zo hoog als aan de NDS.
Wat dat betreft is het jammer dat de cannondale 6mm offset niet is opgepakt.
Als er nog een grote winst te behalen is, dan is dat het wel.
Ik heb nu voor een 30mm en achter een 32mm band erop. Of achter 32 goed gaat twijfel ik. Heb 4mm over op het smalste punt.
De band valt ook weer wat breder met 33.5mm.
Ik heb al wel gereden met de lagere set en 28mm banden daar vond ik het comfort achter al behoorlijk goed mee. Dus misschien straks terug naar 30 , die ook 31.5mm meet. Dat ga ik in het voorjaar zien als ik er echt op ga rijden, nu blijft ie lekker binnen.
Totaal gewicht is 7.34kg met garmin front mount, rear mount en bidonhouder.
De zadelpen is zwaar met de dubbele pen voor comfort. De garmin mount is wel weer heel netjes op deze manier. Maar daar kan nog een ons af.
Smallere 28mm banden zou nog een 80 gram schelen. Maar dan ben ik er, mocht het erom gaan om hem zo licht mogelijk te krijgen.
Nu vind ik gewicht leuk om gewoon mee bezig te zijn. Maar het is zo'n beetje het minst belangrijke van een fiets. een kilo meer boeit echt niet.
Ik vind hem zeker in het echt heel geslaagd, zeker met deze velgen. Het is misschien een beetje hate it of love it.
Je ziet het iig nog niet veel.
Wielset is wel echt heel licht voor deze hoogte 1296 en met tape en ventielen 1330.
Nadeel is wel dat het geen asymetrische velg is. de spaakspanning is aan de DS 2x zo hoog als aan de NDS.
Wat dat betreft is het jammer dat de cannondale 6mm offset niet is opgepakt.
Als er nog een grote winst te behalen is, dan is dat het wel.
Ik heb nu voor een 30mm en achter een 32mm band erop. Of achter 32 goed gaat twijfel ik. Heb 4mm over op het smalste punt.
De band valt ook weer wat breder met 33.5mm.
Ik heb al wel gereden met de lagere set en 28mm banden daar vond ik het comfort achter al behoorlijk goed mee. Dus misschien straks terug naar 30 , die ook 31.5mm meet. Dat ga ik in het voorjaar zien als ik er echt op ga rijden, nu blijft ie lekker binnen.
Totaal gewicht is 7.34kg met garmin front mount, rear mount en bidonhouder.
De zadelpen is zwaar met de dubbele pen voor comfort. De garmin mount is wel weer heel netjes op deze manier. Maar daar kan nog een ons af.
Smallere 28mm banden zou nog een 80 gram schelen. Maar dan ben ik er, mocht het erom gaan om hem zo licht mogelijk te krijgen.
Nu vind ik gewicht leuk om gewoon mee bezig te zijn. Maar het is zo'n beetje het minst belangrijke van een fiets. een kilo meer boeit echt niet.
Ik vind hem zeker in het echt heel geslaagd, zeker met deze velgen. Het is misschien een beetje hate it of love it.
Je ziet het iig nog niet veel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13734
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dank!
Maar klopt wat je zegt, nu ben ik ook niet de beste fotograaf en dat is een behoorlijk understatement.
Maar klopt wat je zegt, nu ben ik ook niet de beste fotograaf en dat is een behoorlijk understatement.
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Prachtig wasbeer!!
Ik ben ook nog niet overtuigd van de lijnen van de nieuwe Foil maar dit ziet er gelikt uit!!
Ik blijf nog vasthouden aan m'n oude Foil, heb een paar weken geleden een Foil RC Pro frame van 2022 op de kop getikt...
Ik ben ook nog niet overtuigd van de lijnen van de nieuwe Foil maar dit ziet er gelikt uit!!
Ik blijf nog vasthouden aan m'n oude Foil, heb een paar weken geleden een Foil RC Pro frame van 2022 op de kop getikt...