Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Na de APK beurt het advies gekregen om de banden te gaan vervangen binnenkort (5 jaar oud, ca. 75.000 km). Worden (weer) allseason banden omdat ik meer rijd in deze donkere dagen, omdat ik geen zin heb in bandenwissels en omdat ik, voor die enkele keer dat ik door Duitsland rij (altijd winterperiode i.v.m. verjaardag familie) geen gezeur wil hebben.
Time is (almost) on my site
Heb ik ook, als het sneeuwt ga ik juist op de fiets. Prachtig. En anders met de bus. Of werk thuis.havana schreef: ↑07 nov 2024 09:10 Zou ik ook doen als ik niet zou skiën. 363 dagen per jaar zijn zomerbanden veiliger en zuiniger dan winterbanden. Op die 2 dagen met sneeuw is er een nóg veiligere optie, namelijk de auto gewoon laten staan. Dat moet dan qua werk wel kunnen, dat snap ik. Die luxe heb ik gelukkig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Rustig rijden. In Nederland hard rijden levert niets op, behalve hogere brandstofkosten en incidenteel een prent. Daarnaast nooit zwaar beladen buiten de zomervakantie. Mogelijk ook kwaliteit van de banden en kwaliteit van het asfalt. Gewicht van de auto (nu Skoda Octavia wagon 1.4 benzine) zelf kan ook een rol spelen. Bij mijn vorige auto (Renault Grand Scenic 2.0 diesel) ging het ook harder dan nu.
Time is (almost) on my site
Wellicht electrische wagen? https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... che-autos/
Time is (almost) on my site
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb tot nu toe in 3 jaar tijd 75000 km gereden met de huidige banden onder mijn elektrische Kona. En nog niet onder de grens. Heeft alles te maken met de route die je dagelijks rijdt.
Ook wel eens een setje Schwalbe One in een zomervakantie kaal gereden, geen probleem in de Alpen. Wat dat betreft zijn autobanden flink goedkoper.
Ook wel eens een setje Schwalbe One in een zomervakantie kaal gereden, geen probleem in de Alpen. Wat dat betreft zijn autobanden flink goedkoper.
Sorry, voor mij (nog) geen EV, ik moet hem zelf betalen rij wel in een tweedehandsje.Slowracer schreef: ↑07 nov 2024 17:59 Wellicht electrische wagen? https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... che-autos/
Dat is tegenwoordig een beetje merkafhankelijk. DeWalt is wat kracht op slagschroevendraaiers, slagmoersleutels en oa boorhamers echt wel de topper in de markt, ook als op papier gelijke waardes worden weergegeven. Met moderne motoren en accu techniek hoeft het niet meer onder te doen voor lucht.lugosi schreef: ↑06 nov 2024 13:26De elektrische zijn over het algemeen wat zwakker. Ik geloof dat de mijne (op accu) 450 nm is, veel overschot heb ik daar niet mee op de wielen van de camper. Normaal moeten die vastgezet worden op 200 nm, maar ik heb de indruk dat wanneer ze van de garage komen, ze wel een pak vaster staan.Ernie C. schreef: ↑06 nov 2024 09:11 Ik gebruik zo'n ding op lucht die 1250 newton kan om het blad van de zitmaaier los te draaien en soms een wiel van een auto. Dat maaiblad krijg je met de hand (ringsleutel en flinke hefboom) vaak echt niet los.
Voordeel van lucht is dat je maar 3 tientjes kwijt bent.
Campagnolo Ultra Dork