Een marktplaats voor wielren-achtige zaken.
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!

Verkocht: Van Tuyl VT 340 cyclocrosser

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 31 okt 2024 08:48

- Edit: de fiets is verkocht -

Te koop aangeboden: Van Tuyl VT 340 cyclocrosser

Afbeelding

De fiets is in de winter van 2022/2023 opgebouwd met een overjarig maar nieuw frame, en vervolgens 1,5 jaar gebruikt. Mag weg i.v.m. overstap op een andere fiets en tevens opruiming van de schuur.

Betreft een aluminium frame met een carbon voorvork. Fiets is opgebouwd met een Shimano Tiagra 10 speed groep. De crank is een Shimano Deore, waarvan het orginele kettingblad is vervangen door een 38T (originele 32T kettingblad wordt meegeleverd). De wielen betreft een set Fulcrum Racing Quattro CX (extra afdichting bij de lagers). Pedalen (Shimano SPD) en bidonhouder zijn ook inbegrepen, dus een complete fiets waar je zo op kunt rijden.

Framemaat is 54, geschikt voor lengte tussen 1,75 en 1,85 meter (ik ben zelf 1,80 meter)

Prima fiets om in de winter mee te crossen / veldrijden. Daarnaast ook ideaal als gravelbike.

Trapas is recentelijk vervangen. Remblokjes kunnen nog erg lang mee, maar reseverblokjes worden meegeleverd. Op de crank wat gebruikssporen, verder is de fiets nog prima en ziet er nog als nieuw uit.

Zie voor meer foto's de link naar Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... ross-fiets

Vraagprijs is € 390,-, maar voor forumleden ben ik wel wat schappelijker ;) Doe een goed bod en wellicht kun je dit seizoen genieten van het crossen op deze fiets.

Nog een leuk detail: Marianne Vos werd in 2006 wereldkampioen veldrijden op zo'n frame :winkthumb:
Laatst gewijzigd door CayoEvo op 08 nov 2024 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 okt 2024 15:24

Ik heb geen interesse,..... het is niet mijn maat. Maar ik zat me af te vragen hoe makkelijk je van zo'n fiets een bike packing fiets maakt. Achterdrager monteren en je bent bijna zo goed als klaar. Alleen die remmen dan,....tjsa .... cantilevers. Ik heb er nul ervaring mee, maar de verhalen die ik lees zijn nooit goed. Zouden er ook mini v-brakes kunnen worden gemonteerd op die zelfde nokken? En zo ja,... hoe veel win je dan in remkracht?
Live fast; die young. mijn blog

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 31 okt 2024 19:34

Zou in principe niet zo lastig zijn inderdaad om er een bike packing fiets van te maken met achterdragers en/of tassen. Ook qua banden veel mogelijk qua ruimte.

Qua remmen... ik heb ook veel verhalen gelezen over cantilevers. Maar ik moet zeggen dat ik nooit echt problemen heb ervaren met remmen. Het is niet vergelijkbaar met schijfremmen uiteraard, maar in principe is het met cantilevers prima te doen, ook in de modder. Overigens is mini v-brakes ook een optie, die passen op de nokken.

CayoEvo
Forum-lid

Gebruikersavatar CayoEvo 07 nov 2024 19:55

De fiets is verkocht, mag een slotje op.

Gesloten