Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
Graag gedaan!
Als de zadelpen onderin wordt "geborgd" tegen zakken, gaat de pen dan niet kraken in het gedeelte wat erboven zit? Zadelpennen bewegen nogal, zeker de dunne carbon varianten.
Geen idee, maar we gaan het zien zodra ik de 'oplossing' heb uitgewerkt en getest, verder is het een aero zadelpen die nogal strak in de zadelpenbuis past op de laatste 5 cm na want daar zit de wedge (klemming).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
“Je fiets maakt een geluidje” werd mij gisteren verteld. Hoorde het zelf niet, later wel. Lang verhaal kort: kleinste kransje van de cassette zat scheef en daardoor zaten andere kransjes ook niet 100% vast. Vorige week heb ik de cassette uit elkaar gehaald om wat beter te poetsen, met montage niet gezien dat ik het laatste kransje fout had terug geplaatst, vreemd want de lockring pakte wel de draad.
Gisteravond balhoofdstel afgesteld van de MTB. Dat was aardig losgerammeld in Finale Ligure. Achterpatje van de MTB van jr. vervangen. Die stond scheef na een val (ook in Finale) en had ik ter plekke handmatig weer recht gebogen. Dat werkte aardig, maar nu werkt het beter
Nog te doen: handle dropper post vervangen van jr. Die brak af bij dezelfde val.
Nog te doen: handle dropper post vervangen van jr. Die brak af bij dezelfde val.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
ik had het 'm zelf Laten doen, dan weet ie... "niet meer vallen". haha
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Vrijwel alle afdalingen vorige week hadden classificatie "Hard" of "Very Hard", dus een valpartijtje zat er wel in (ben zelf ook niet helemaal ongeschonden uit de week gekomen ). Gelukkig is het in Nederland koud buiten en gaat er een lange broek aan naar school, anders had ik vast een bezorgd/wantrouwend telefoontje gehad met de vraag waar die blauwe plekken toch vandaan komen
Gelukkig kun je ook zacht vallen in de blaadjes:
(Ben ik nu een slechte vader omdat ik een snelle foto maak ipv hem opraap??)
Gelukkig kun je ook zacht vallen in de blaadjes:
(Ben ik nu een slechte vader omdat ik een snelle foto maak ipv hem opraap??)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hij kan er nog om lachen, dus we keuren het voor deze keer goed
Less is bore
Ik heb een vervelend probleempje met mijn GRX 820-achterderailleur. Nagenoeg elke keer als ik over een hobbel rijd, zowel in het bos als op de weg, begint mijn derailleur te tikken. Hij wil voortdurend naar een andere versnelling springen en schakelt ook niet meer soepel. In het begin heb ik hem veelal zelf weer goed afgesteld, maar het begint mij behoorlijk te storen dat deze bij het minste of geringste weer vervelend begint te doen. Helemaal omdat het een off-road derailleur is die wel tegen een stootje moet kunnen. Ik heb dit zowel wanneer de spanner geactiveerd is en niet geactiveerd is. Het lijkt wel ietsje beter als ik de ketting meer op spanning zet. Kan het zijn dat ik de kabel teveel van de spanning heb gehaald en deze nu was losjes/slapjes zit? Ik draaide bij het afstellen vaak naar links omdat mij dat op dat moment het beste resultaat gaf. Soms werkte het ook door even de derailleur op en neer te bewegen, maar dat mocht gisteren ook niet meer baten.
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik ben zelf ook wel eens een iets langer dan waar ik trots op ben aan het zoeken geweest.
Derailleur afgesteld en alles draait netjes, tot ik er mee ging fietsen.
Bleek de steekas niet goed vast te zitten.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.