Het grote auto-topic
Privé een nieuwe EV kopen is vandaag financieel onverantwoord. De technologie evolueert zo snel dat de auto afschrijft als een tierelier. Ook zijn dit (behalve Tesla) beta produkten die snel niet meer ondersteund gaan worden, met alle problemen vandien. De traditionele merken zijn nog steeds de omschakeling aan het maken naar software-defined voertuigen, wat andere platformen behelst - en reken maar dat ze de oude rommel niet lang zullen blijven rijdende houden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
450km realistisch is voor weinig autos weggelegd en begin je bij 50k. Voor 50km kan ik een heeeeeeele mooie jonge occasion kopen die ook minder mrb heeft.havana schreef: ↑09 nov 2024 08:41Moderne EV's halen ook in de winter ruim 450 km. Dan kun je dus op en neer naar Groningen vanaf Rotterdam. Dat zal dus voor heel veel mensen echt wel genoeg zijn. Zo niet, even 10 minuten bij Fastned (gaat echt bizar snel tegenwoordig) en je hebt er weer 100 km range bij.Elektrisch rijden is prima voor in de stad en op de kermis. Voor lange afstanden is het gewoon ruk.
Vakanties is waar het irritant wordt. Kost je op een lange reis gewoon een uur extra. Al wordt dat minder en minder nu er steeds sneller geladen wordt.
Vakantie wordt pas lastig met een aanhanger of caravan. Dat is gewoon niet te doen. Je moet naast heel vaak stoppen ook bijna altijd afkoppelen.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vanaf 67k, exclusief metallic lak en richtingaanwijzers. Beetje normale opties schiet je zo naar de 75k.
Dan verwacht ik toch wel serieus meer range voor mijn geld.
Dan verwacht ik toch wel serieus meer range voor mijn geld.
Less is bore
BMW steekt het R&D budget liever in zinloze sleutels met 100 functies die niemand wil. En 1000€ kost om te vervangen.
Een Tesla heeft niet eens meer een sleutel.
Een Tesla heeft niet eens meer een sleutel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een tesla heeft ook geen normale richtingaanwijzer meer….
En VW geen fatsoenlijke knoppen voor temperatuur en volume.
Alle merken doen oerstomme dingen om op te vallen.
En VW geen fatsoenlijke knoppen voor temperatuur en volume.
Alle merken doen oerstomme dingen om op te vallen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Geweldig hè al die innovaties! Seconden lang zoeken naar ‘hoe die richtingaanwijzer ook al weer moest’
En ondertussen gaat je front collision warning af waardoor je achterligger vol op zijn rem moet die zodoende weer zijn achterliggende analoge wagen vol op zijn achterbumper laat knallen…
En ondertussen gaat je front collision warning af waardoor je achterligger vol op zijn rem moet die zodoende weer zijn achterliggende analoge wagen vol op zijn achterbumper laat knallen…
In het gezin hebben we er twee. Allebei range rond de 300km. Worden nu beide ingeruild na 3 en 4 jaar voor een nieuwe. Ook weer prive, afschrijving valt wel mee. Verder geen stress rondom range, beetje andere mindset, maar dat is een kwestie van wennen.
Kia ev3 haalt dat wel en minder dan 50000daniel1975 schreef: ↑09 nov 2024 10:08450km realistisch is voor weinig autos weggelegd en begin je bij 50k. Voor 50km kan ik een heeeeeeele mooie jonge occasion kopen die ook minder mrb heeft.havana schreef: ↑09 nov 2024 08:41Moderne EV's halen ook in de winter ruim 450 km. Dan kun je dus op en neer naar Groningen vanaf Rotterdam. Dat zal dus voor heel veel mensen echt wel genoeg zijn. Zo niet, even 10 minuten bij Fastned (gaat echt bizar snel tegenwoordig) en je hebt er weer 100 km range bij.Elektrisch rijden is prima voor in de stad en op de kermis. Voor lange afstanden is het gewoon ruk.
Vakanties is waar het irritant wordt. Kost je op een lange reis gewoon een uur extra. Al wordt dat minder en minder nu er steeds sneller geladen wordt.
Vakantie wordt pas lastig met een aanhanger of caravan. Dat is gewoon niet te doen. Je moet naast heel vaak stoppen ook bijna altijd afkoppelen.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Vorige week reed ik in een MG EHS.
Richtingaanwijzer en zulk soort basiszaken is prima, maar het menu van die boordcomputer is voor een chinees misschien logischer dan voor mij. Ik vond het in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Benieuwd hoe dat bij andere chinese merken is ontwikkeld.
Richtingaanwijzer en zulk soort basiszaken is prima, maar het menu van die boordcomputer is voor een chinees misschien logischer dan voor mij. Ik vond het in ieder geval niet gebruiksvriendelijk.
Benieuwd hoe dat bij andere chinese merken is ontwikkeld.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kan zijn, maar mijn auto uitzoeken met range als hoofdcriterium is totaal niet mijn ding.
BMW heeft decennia lang wat dat betreft de perfecte slogan gehad: freude am fahren!
En dat betekent niet “blij zijn dat ik de volgende paal haal”
Less is bore