Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 05 nov 2024 23:22

daniel1975 schreef: 04 nov 2024 22:46 Wel bijzonder dat er relatief weinig aandacht voor is.
In België kwam het overlijden uitgebreid in het nieuws, met een kort overzicht van zijn carrière.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 nov 2024 17:39

Vrouwlief heeft een reünie van school.
Ze heeft daar ooit een spreekbeurt over Frank Zappa gegeven.

Dus.............Hot Rats van deze muziektovernaar.

Album vroeger opgenomen van een vriendje op van die goedkope Shamrock tape. M'n muzieksmaak was toen al veel groter dan m'n budget en op een tape van een paar gulden konden 4 albums!
Later dit album op de CD gekocht en sinds vandaag op vinyl.
Boekenwinkel bij ons in het dorp verkoopt sinds deze week platen. Dat initiatief maar even gesteund.

Ondanks dat het album 55 jaar oud is blijft Hot Rats natuurlijk een geniaal album...............
Een klassieker die op moment van verschijnen opviel door de experimentele muziek, opname techniek (boeiend verhaal) en art work
Album kreeg van de voltallige vakpers 4-5 sterren en hoewel het verre van laagdrempelige muziek is haalde het album in de UK toch een opmerkelijk top 10 notering.
Album staat ook sinds jaar en dag in allerlei top zoveel albums...............en terecht!

Even met de beentjes (hebben genoeg gedaan de afgelopen dagen) languit met Zappa en een glaasje Schots nat.............

PegoChris
Forum-lid

PegoChris 09 nov 2024 18:46

Vandaag in de player.
Songs of a lost world, The cure.
Gewoon met water.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 09 nov 2024 19:14

Gastheerg schreef: 09 nov 2024 17:39 Vrouwlief heeft een reünie van school.
Ze heeft daar ooit een spreekbeurt over Frank Zappa gegeven.

Dus.............Hot Rats van deze muziektovernaar.

Album vroeger opgenomen van een vriendje op van die goedkope Shamrock tape. M'n muzieksmaak was toen al veel groter dan m'n budget en op een tape van een paar gulden konden 4 albums!
Later dit album op de CD gekocht en sinds vandaag op vinyl.
Boekenwinkel bij ons in het dorp verkoopt sinds deze week platen. Dat initiatief maar even gesteund.

Ondanks dat het album 55 jaar oud is blijft Hot Rats natuurlijk een geniaal album...............
Een klassieker die op moment van verschijnen opviel door de experimentele muziek, opname techniek (boeiend verhaal) en art work
Album kreeg van de voltallige vakpers 4-5 sterren en hoewel het verre van laagdrempelige muziek is haalde het album in de UK toch een opmerkelijk top 10 notering.
Album staat ook sinds jaar en dag in allerlei top zoveel albums...............en terecht!

Even met de beentjes (hebben genoeg gedaan de afgelopen dagen) languit met Zappa en een glaasje Schots nat.............
Geniale muziek, met veel psychedelische rock, jazz en klassieke muziek waar je wel een bepaalde atmosfeer 😁 voor nodig hebt om te volgen. Ik ben zelf in het bezit van zijn eerste drie albums; Freak Out, Absolutely Free en We're only in it for the money. Hot Rats was m.i. wel een van zijn meest luisterbare albums nadat de Mothers of Inventions waren opgeheven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 09 nov 2024 19:37

Ik heb nooit begrepen wat mensen zien in Zappa. Ik kan zijn muziek geen minuut aanhoren.

Een enorme fan heeft me ooit proberen uit te leggen wat er nou precies zo briljant aan is. En echt hé! Ik heb geluisterd naar zijn verhaal en we hebben geluisterd naar de muziek maar het kan me niet bekoren.
De enige tip die ik daaraan heb overgehouden is: “don’t eat yellow snow”

bever
Forum-lid

bever 09 nov 2024 19:44

haha grappig hoe smaken verschillen :) De man was een genie, hij heeft zo veel geproduceerd, ook klassieke muziek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook veel niet aan te horen vind hoor, maar Hot rats.....geweldig :like: Veel te vroeg gestorven helaas

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2024 20:33

Dubbeldekker schreef: 09 nov 2024 19:37 Ik heb nooit begrepen wat mensen zien in Zappa. Ik kan zijn muziek geen minuut aanhoren.
Idem!
Ik heb ook die pleidooien aangehoord, maar tis gewoon niet mijn ding.
Less is bore

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 09 nov 2024 21:50

Iemand de biografie van Frank Zappa gelezen?
Met flinke portie moed en geduld geraak je er door.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 nov 2024 07:02

PegoChris schreef: 09 nov 2024 18:46 Vandaag in de player.
Songs of a lost world, The cure.
Gewoon met water.
Is dat die laatste nieuwe?
De band ooit gevolgd van 1978 tot 1982 tot het in de AB foutliep, inclusief vechtpartij Smith en Gallup.
Later niet echt relevant meer, wel nog paar leuke popliedjes.
In 1989 leek disintegration een opleving met de uitstraling van het tweeluik Happily ever after (SS & F). Het was van korte duur.
Smith lijkt de laatste jaren wel meer een karikatuur van zichzelf te worden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 nov 2024 07:06

bever schreef: 09 nov 2024 19:44 haha grappig hoe smaken verschillen :) De man was een genie, hij heeft zo veel geproduceerd, ook klassieke muziek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook veel niet aan te horen vind hoor, maar Hot rats.....geweldig :like: Veel te vroeg gestorven helaas
Een (muzikaal) genie zijn betekend niet automatisch dat je 'goede' of 'mooie' muziek maakt.
Schönberg was ook wel een genie, maar wie kan er zeggen dat hij dodecafonische muziek mooi vindt?
Interessant dat wel, maar mooi.

Hetzlefde heb ik met Zappa, interessant ja, relevant ja, maar mooi? Niet voor mij.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 nov 2024 13:55

Niemand hoeft van mij Zappa goed te vinden maar ben dan wel benieuwd op hoeveel albums mensen dat soort oordelen vellen.
De beste man heeft zo'n diversiteit gemaakt dat is amper allemaal te beluisteren........

Ben zelf overigens geen groot Zappa fan maar ik verken graag een brede waaier aan muziek en gooi iets bij 1 draaibeurt niet gelijk aan de kant.

Ga zo op pad maar nog even een koffie met Al Di Meola Project - Soaring Through A Dream
Niet z'n beste album maar het toch nog eens uit de kast getrokken.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 10 nov 2024 15:50

Helemaal mee eens Gerard. Ik heb ook echt wel mooie dingen gevonden in zij eindeloze collectie. Mede namens die fan die ik eerder noemde. Maar als geheel vind ik het niet echt passen in mijn eigen collectie, op een paar pareltjes na dan 😉

Plaats reactie