Giant
-
- Forum-lid
En zou je je kabels moeten inkorten als je van 44cm naar 38cm gaat?
Ik ben van 42 naar 38 gegaan, maar hoefde mijn kabels eigenlijk niet in de korten, omdat ze al heel kort waren. Maar heb wel gelijk de hele zaak vervangen toen, omdat het er wel aan toe was. Nu iets meer lengte gelaten, om het onderhoud aan balhoofd wat makkelijker te maken.
Bij mijn vrouw wel de kabels ingekort, na plaatsen van een smaller stuur. Die waren anders echt te lang naar mijn smaak.
Bij mijn vrouw wel de kabels ingekort, na plaatsen van een smaller stuur. Die waren anders echt te lang naar mijn smaak.
-
- Forum-lid
Hoi allemaal,
Begin 2021 heb ik een Giant TCR Advenced Pro aangeschaft. Destijds was deze standaard afgemonteerd met en mechanische Ultegra 11 speed groep. Ik wilde altijd graag een Di2 groep erop zetten maar mijn gebrek aan sleutel ervaring hield me steeds een beetje tegen. Afgelopen maand toch de knoop doorgehakt om het zelf te gaan doen en toevallig kwam al snel een complete Ultegra Di2 11 speed groep tegen op marktplaats.
Naast de schakelgroep wilde ik ook graag een smaller stuur ter vervanging van het standaard 44cm Giant Contact SL stuur. Na een tijdje zoeken is dit een Pro Vibe Aero Alu stuur geworden van 40 cm.
Bij de aanschaf van de TCR zaten al veel onderdeeltjes om de fiets om te bouwen naar Di2, denk aan adfekkapjes en rubbers voor de Di2 kabels.
Oude situatie;
Pro Vibe Aero stuur;
Klaar om gestript te worden;
Oude stuur;
Derailleurs gemonteerd;
Afdekplaatje waar normaal de shifterkabels het frame binnengaan;
Voorderailleur;
Stuur gemonteerd nog zonder bar tape;
Bovenaanzicht stuur;
Eindresultaat;
De Di2 kabel die van voor naar achter loopt heb ik uiteindelijk met de remkabel het frame in laten lopen. Er omheen heb ik een krimpkous gemaakt zodat het 1 kabel lijkt.
De remkabels door het stuur geleiden was overigens best wel een uitdaging. Erg stug en met veel gedoe heb ik ze uiteindelijk kunnen monteren op de shifters. Voor de Di2 kabels heb ik de Jagwire Pro internal tool gebruikt, die is zeker aan te raden.
Al met al een leuk en leerzaam projectje en blij met het eindresultaat.
Begin 2021 heb ik een Giant TCR Advenced Pro aangeschaft. Destijds was deze standaard afgemonteerd met en mechanische Ultegra 11 speed groep. Ik wilde altijd graag een Di2 groep erop zetten maar mijn gebrek aan sleutel ervaring hield me steeds een beetje tegen. Afgelopen maand toch de knoop doorgehakt om het zelf te gaan doen en toevallig kwam al snel een complete Ultegra Di2 11 speed groep tegen op marktplaats.
Naast de schakelgroep wilde ik ook graag een smaller stuur ter vervanging van het standaard 44cm Giant Contact SL stuur. Na een tijdje zoeken is dit een Pro Vibe Aero Alu stuur geworden van 40 cm.
Bij de aanschaf van de TCR zaten al veel onderdeeltjes om de fiets om te bouwen naar Di2, denk aan adfekkapjes en rubbers voor de Di2 kabels.
Oude situatie;
Pro Vibe Aero stuur;
Klaar om gestript te worden;
Oude stuur;
Derailleurs gemonteerd;
Afdekplaatje waar normaal de shifterkabels het frame binnengaan;
Voorderailleur;
Stuur gemonteerd nog zonder bar tape;
Bovenaanzicht stuur;
Eindresultaat;
De Di2 kabel die van voor naar achter loopt heb ik uiteindelijk met de remkabel het frame in laten lopen. Er omheen heb ik een krimpkous gemaakt zodat het 1 kabel lijkt.
De remkabels door het stuur geleiden was overigens best wel een uitdaging. Erg stug en met veel gedoe heb ik ze uiteindelijk kunnen monteren op de shifters. Voor de Di2 kabels heb ik de Jagwire Pro internal tool gebruikt, die is zeker aan te raden.
Al met al een leuk en leerzaam projectje en blij met het eindresultaat.
-
- Forum-lid
Netjes hoor!
Geeft altijd veel voldoening wanneer je zelf de klus geklaard hebt.
Geeft altijd veel voldoening wanneer je zelf de klus geklaard hebt.
Knap werk, mooi fietsje ook!
Ik was wel benieuwd, zelf zou ik dit ook graag eens willen doen (ombouwen naar DI2 of zelf een fiets opbouwen).
Ik kan wel het e.e.a., maar vooral het werk omtrent de kabeltjes (remmen en groepset monteren) houdt me een beetje tegen.
Heb je een bepaalde website of filmpje hiervoor gebruikt?
Ik was wel benieuwd, zelf zou ik dit ook graag eens willen doen (ombouwen naar DI2 of zelf een fiets opbouwen).
Ik kan wel het e.e.a., maar vooral het werk omtrent de kabeltjes (remmen en groepset monteren) houdt me een beetje tegen.
-
- Forum-lid
Omtrent Di2 heb ik veel gehad aan de filmpjes van GPLama op youtube die heeft zelf ook een Tcr. Daarnaast veel gelezen op forums. Heb er overigens ook nog de bluetooth module tussen gehad zodat ik de Di2 gegevens kan aflezen op m’n Wahoo.BTL schreef: ↑10 nov 2024 08:39 Knap werk, mooi fietsje ook!
Verder moet jeje natuurlijk realiseren dat je wel gereedschap moet aanschaffen voor het monteren van de remmen en het verwijderen van de bottom bracket. Daarbij heb ik veel gehad aan de GCN techniek filmpjes op youtube.