Als je off season kunt is Annecy fantastisch. Prachtige omgeving, leuke stad, fijn meer en nog niet pokkeduur en druk.
Zomervakantie 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Off-season is geen probleem. Maar dit jaar niet op vakantie geweest dus wil niet wachten tot eind augustus. Wil nu wel voor de zomervakantie aan dus medio juni vertrek.
Ik zal Annecy nog eens overwegen.
Ik zal Annecy nog eens overwegen.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Bourg d'Oisans is wel erg fietsgericht en voor drie weken in een dal wat beperkt in uitzicht een opties.
Annecy zeker gevarieerder.
Niet zijken maar reiden !
Barcelonette. Daar heb je m.i. alles wat je wil, prachtig fietsen, mooi wandelen en genoeg dorpjes in de buurt. Wij hebben 3 weken op Rioclar geweest in een luxe stacaravan. En voor de kleine een speciaal peuterbad en glijbaan waar alleen kinderen <12 op mogen (en streng op gecontroleerd wordt). Verder kun je er prachtig fietsen en wandelen. Het ligt wel wat hoger dan bv Bourg d'Oisans, maar half juni vast wel aardig warm.Se7en schreef: ↑09 nov 2024 11:35 Advies gevraagd
Zomervakantie 2025 willen we 2,5 week weg vanaf medio juni, zeg de 16e. Liefst op 1 camping in iets van een stacaravan. Elke dag fietsen is geen pre, we willen ook een beetje mooi kunnen wandelen. Komt bij, tegen de zomer is mini Se7en bijna een jaar dus er moet voor hem ook wel iets te doen zijn als in een zwembad ofzo. Leuk stadje/dorpje die een beetje actief is is fijn.
Mooi weer garantie heb je nergens maar ik hoop toch tweede helft juni wel goed te zitten.
Heb gedacht om weer Colporteur in Bourg te boeken maar ik weet niet of het daar ook echt leuk leuk is voor bijna drie weken.
Zit nu te kijken naar Bourg-st Maurice of iets naar boven Annecy al vind ik dat laatste iets te toeristisch wat ik weet uit eerdere ervaring toen ik er was.
Frankrijk staat overigens niet vast, vrouw heeft het steeds over Oostenrijk.
Heeft er iemand nog een gouden tip op basis van ervaring?
Samengevat: medio juni ca 3wk, met een 1-jarige, gebied waar je kunt fietsen en kunt wandelen maar ook leuke stadjes/dorpjes kan bezoeken.
Ook zou je iets meer richting Lac de Serre Poncon kunnen (bv Embrun oid).
Heb je ook advies als je hier al bent geweest?chris80 schreef: ↑09 nov 2024 22:28Barcelonette. Daar heb je m.i. alles wat je wil, prachtig fietsen, mooi wandelen en genoeg dorpjes in de buurt. Wij hebben 3 weken op Rioclar geweest in een luxe stacaravan. En voor de kleine een speciaal peuterbad en glijbaan waar alleen kinderen <12 op mogen (en streng op gecontroleerd wordt). Verder kun je er prachtig fietsen en wandelen. Het ligt wel wat hoger dan bv Bourg d'Oisans, maar half juni vast wel aardig warm.Se7en schreef: ↑09 nov 2024 11:35 Advies gevraagd
Zomervakantie 2025 willen we 2,5 week weg vanaf medio juni, zeg de 16e. Liefst op 1 camping in iets van een stacaravan. Elke dag fietsen is geen pre, we willen ook een beetje mooi kunnen wandelen. Komt bij, tegen de zomer is mini Se7en bijna een jaar dus er moet voor hem ook wel iets te doen zijn als in een zwembad ofzo. Leuk stadje/dorpje die een beetje actief is is fijn.
Mooi weer garantie heb je nergens maar ik hoop toch tweede helft juni wel goed te zitten.
Heb gedacht om weer Colporteur in Bourg te boeken maar ik weet niet of het daar ook echt leuk leuk is voor bijna drie weken.
Zit nu te kijken naar Bourg-st Maurice of iets naar boven Annecy al vind ik dat laatste iets te toeristisch wat ik weet uit eerdere ervaring toen ik er was.
Frankrijk staat overigens niet vast, vrouw heeft het steeds over Oostenrijk.
Heeft er iemand nog een gouden tip op basis van ervaring?
Samengevat: medio juni ca 3wk, met een 1-jarige, gebied waar je kunt fietsen en kunt wandelen maar ook leuke stadjes/dorpjes kan bezoeken.
Ook zou je iets meer richting Lac de Serre Poncon kunnen (bv Embrun oid).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Les Airelles bij Baratier (embrun) zou je kunnen overwegen. Huisjes staan behoorlijk ruim opgesteld, pizzas zijn top Met een heel jong kind zou ik eerder in die regio gaan zitten. Embrun iets grotere plaats, vlakbij het meer, iets handigere uitvalsbasis richting andere dorpjes en steden. Zelf 2jr Embrun geweest en 2jr Barcelonette.
Qua wandelen en fietsen is Embrun ook prima, tenzij je perse alleen maar hors categorie wilt fietsen. Dan is Barcelonette beter.
Qua wandelen en fietsen is Embrun ook prima, tenzij je perse alleen maar hors categorie wilt fietsen. Dan is Barcelonette beter.
Less is bore
Ik zie leuke ideeën voorbij komen. Ik ben 5 weken vrij van eind mei tot eerste week van juli. Embrun , Barcelonette en dan door naar Le Bourg d’Oisans voor Le Marmotte. Voorlopig ligt het plan dat ik met mijn vrouw Le Marmotte in 2 dagen ga doen en mijn zoon de eendaagse versie, dus nog een week samen met zoon en schoondochter. Ik zie dus wel opties voor 3 weken fiets en relax vakantie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wij zijn er 2 jaar geweest en in die 2 jaar was het heel leuk voor 14-16 jarige. Er was heel veel jeugd en die gaan vaak 's avonds met zijn allen bij de rivier zitten. Dat zorgde 's nachts soms wel voor wat kabaal op de camping, maar dan vooral als je langs het pad naar de rivier stond. Wij zaten in een sta caravan en hebben zelf niks gehoord, maar vrienden van ons stonden langs het pad en dat was nogal eens luidruchtig toen. Vooral het eerste jaar.