Maatadvies i.v.m.mogelijk aankoop nieuwe trek (madone gen7):
1m75
79.8cm bbl
ik heb een Émonda sl6 in maat54. Nog ongeveer 4 cm spacers onder het stuur.
Welke maat zouden jullie adviseren (54 of 56). Volgens Trek heb ik een 56 nodig?
Maatadvies
Zadelhoogte ca 70 cm vanaf hart bracket schat ik ?? ( mijn afmetingen zijn bijna hetzelfde.. 178 en 81 ) dan zou ik zeker voor een 54 gaan. Bij een 56 wordt het frame erg lannngggggg en heb je een stuurpen nodig van 8cm, of je moet apen armen hebben. Mijn zoon rijdt met 181 en 83cm op een Trek Madone 54 en dan 1,5 cm spacer.
Maar wellicht heeft een FM beide maten staan en kan je even testen.
Maar wellicht heeft een FM beide maten staan en kan je even testen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik begrijp de 56 cm, i.v.m. de spacers, maar bovenbuis is voor jouw lengte denk ik te lang, zoals door René aangegeven. Zou ook voor 54 cm gaan. Wil je het zeker weten laat dan eerst een goede fietsmeting doen bij een onafhankelijke persoon, liefst een dynamische fietsmeting. Heb dat 12 jaar geleden laten doen voordat ik een ander frame kocht, zeer blij dat ik die volgorde heb aangehouden. Zat, achteraf, altijd te lang, te gestrekt.
Twee maanden geleden nieuwe fiets gekocht, framemaat gelijk, maar een cm dieper en een cm korter. Was even wennen, maar zit nu nog beter. In die 12 jaar dus iets gekrompen en iets leniger geworden.
Twee maanden geleden nieuwe fiets gekocht, framemaat gelijk, maar een cm dieper en een cm korter. Was even wennen, maar zit nu nog beter. In die 12 jaar dus iets gekrompen en iets leniger geworden.