Het grote auto-topic
Omdat iedereen in dezelfde weken weg gaat. Huren is dus geen optie als iedere caravanbezitter met schoolgaande kinderen het wil.
Maar je eigen vakantiehuis meesleuren achter de auto is misschien een beetje een vreemde hobby. Ik weet niet of de auto daar echt aan aangepast moet zijn.
Maar je eigen vakantiehuis meesleuren achter de auto is misschien een beetje een vreemde hobby. Ik weet niet of de auto daar echt aan aangepast moet zijn.
Campagnolo Ultra Dork
De sleurhut moet achter de auto in plaats een gehuurde accommodatie op de bestemming, want in de hut heb je je eigen linnen- en beddengoed bij je. En de Hollandse piepers.
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
Los even of ik het met electrisch eens ben of de beste oplossing vind.
We moeten ook wel bereid zijn ons aan te passen.
En daar zouden de accomodaties ook in mee moeten gaan, meerdere aankomst dagen.
Gaat toch echt nergens over om te beweren dat er niet voldoende laadpalen langs de snelweg zijn, slechts 4 dagen per jaar.
De rest van het jaar staat 95% niks te doen.
We moeten ook wel bereid zijn ons aan te passen.
En daar zouden de accomodaties ook in mee moeten gaan, meerdere aankomst dagen.
Gaat toch echt nergens over om te beweren dat er niet voldoende laadpalen langs de snelweg zijn, slechts 4 dagen per jaar.
De rest van het jaar staat 95% niks te doen.
Inderdaad tweemaal subsidie maar geen tweemaal modaal. Gewoon prive.daniel1975 schreef: ↑10 nov 2024 08:01 Met een aanhanger nog steeds niet te doen en te duur.
Als sommige bedrijven niet de EV verplicht hadden gesteld als leasebak en de overheid geen schandalig grote belastingvoordelen had gegeven (waar alleen de minimaal 2x modaal van profiteerde) reden er nu nog steeds maar een paar.
Bij de meeste accomodaties kan je ook gewoon op de doordeweekse dag terecht / of weg hoor. Wij hebben de afgelopen 10 jaar geen probleem er mee gehad. Niet met huur van een accommodatie en ook niet op de camping waar we een plaats huurden.
In de volcontinue dienst moet je flexibel zijn - mijn werkweken eindigen in principe op maandag - woensdag of vrijdag.
Op de wintersport in Frankrijk zien we ook vaker EV’s rijden. Voorlopig blijf ik nog even in mijn diesel stokerij rijden, maar wie weet ooit
In de volcontinue dienst moet je flexibel zijn - mijn werkweken eindigen in principe op maandag - woensdag of vrijdag.
Op de wintersport in Frankrijk zien we ook vaker EV’s rijden. Voorlopig blijf ik nog even in mijn diesel stokerij rijden, maar wie weet ooit
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Iemand stuurde me onlangs nog een interessant artikel over EV's.
https://www.wyniasweek.nl/elektrisch-ri ... -toekomst/
https://www.wyniasweek.nl/elektrisch-ri ... -toekomst/
Ach ja, je vindt altijd wel een ziel die een mooi pleidooi voor het een of het ander kan houden. Helaas geloven sommige er ook heilig in zodat je, als ik het soms online lees, echt twee kampen hebt die vooral elkaar willen overtuigen van hun gelijk. Ik trek mijn schouders maar even digitaal op.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Het beste is om vooral niets te kopen en gewoon te blijven rijden wat je hebt. Zowel financieel als voor het miljeu.
Jammer er dat er nooit goede onderzoeken naar hybrids zijn gedaan. Accu van 25% van de ev, maar het gros van ons kan 80% van de kilometers ermee rijden. Dat is pas effectief en je lange vakantie rit kan gewoon op benzine.
Efficiënt in de stad en op de snelweg ook een extra voordeel
Jammer er dat er nooit goede onderzoeken naar hybrids zijn gedaan. Accu van 25% van de ev, maar het gros van ons kan 80% van de kilometers ermee rijden. Dat is pas effectief en je lange vakantie rit kan gewoon op benzine.
Efficiënt in de stad en op de snelweg ook een extra voordeel
-
- Forum-lid
Nou, je hoort er weinig over, maar volgens mij is ook op hoog niveau al lang bekend dat we op een nog grotere milieuramp afstevenen, nl. de verwerking van afgedankte accu's. Lang leve de elektrificatie, alles op de accu.leon1 schreef: ↑11 nov 2024 17:03 Ach ja, je vindt altijd wel een ziel die een mooi pleidooi voor het een of het ander kan houden. Helaas geloven sommige er ook heilig in zodat je, als ik het soms online lees, echt twee kampen hebt die vooral elkaar willen overtuigen van hun gelijk. Ik trek mijn schouders maar even digitaal op.
En wat voor vieze productiemethodes er bij gebruikt worden, ik zou zeggen, kijk hier eens naar: https://npo.nl/start/serie/ketens/seizo ... s/afspelen
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat bedoelde ik dus, zou wel eens een echt goed onafhankelijk onderzoek willen zien of EV of hybride écht zoveel beter is als je van accu tot recycling doorrekent.
Voor lokaal klimaat in de steden is EV natuurlijk wel een fijne oplossing.
En caravan/kamperen vs huisje: doe mij de vrijheid van kamperen maar. Sowiso vind ik het op een camping vaak sfeervoller dan in een huisjespark.
En teveel petrolhead denk ik
Voor lokaal klimaat in de steden is EV natuurlijk wel een fijne oplossing.
En caravan/kamperen vs huisje: doe mij de vrijheid van kamperen maar. Sowiso vind ik het op een camping vaak sfeervoller dan in een huisjespark.
En teveel petrolhead denk ik
Less is bore