Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2024 11:07

En hoeveel keer heeft een intersekse persoon iets noemenswaardige gewonnen? Is het op basis daarvan echt noodzakelijk om alle vrouwen te testen?

Ik weet dat in de tijd dat Semanya nog liep, er een aantal meer waren in de top van de middellange afstanden. Zelfst een keer 4 in de top 5 o.i d.
De regel die daarop volgde ging puur over testosteronwaardes.
Khelif slikte al remmers en zat blijkbaar binnen de norm.
Campagnolo Ultra Dork

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 nov 2024 11:41

Hoort dit niet in een ander topic ?. We hebben het over andere leuke sporten hier of is intersexe en transgender ook een sport ?⚽️
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2024 11:51

je hebt gelijk!
Less is bore

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 nov 2024 14:40

Schaatsen dan?
Chris Huizinga met 2 fantastische ritten op de WCKT schaatsen afgelopen weekend.
Tijmen Snel die de 1500m wint.
Jenning de Boo magistraal op 500 en 600m.
Juniore toptalent Angel Daleman plaatst zich.
En reclame voor het marathonschaatsen (al mis ik de livestream om de race nog eens terug te kijken...)

Uiteraard gaan we dan nu de soap in van wel/geen aanwijsplekken.., wel/niet naar Azië gaan/willen voor de world cups.,. Punten voor de World cup ranking nu al belangrijk voor de OS van 2026. En uiteraard de teamsamenstellingen voor mass start en ploegenachtervolgingen...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 nov 2024 17:26

Die aanwijsplekken moeten ze maar mee stoppen toch? Lijkt mij het eerlijkst dat degene die meedoen ook strijden om de knikkers en niet dat je bij plek 5 afhankelijk bent van de prestaties van je concurrenten uit het verleden. Patrick Roest, Kjeld Nuis en Joy Beune zijn in deze dan de grootste afwezigen/pechvogels. Met de Olympische Spelen krijg je ook geen tweede kans als je jaren op rij de beste bent geweest en een verkeerde baan in schaatst op aanwijzen van je coach. Over een maand of twee weer een herkansing dacht ik?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 nov 2024 19:06

Tja een lastige, zeker met Patrick Roest.
Ben er zelf nog niet helemaal uit , je wilt toch ook uiteindelijk de beste naar OS sturen.
Ga je dat nu ( gedeeltelijk) 1,5 jaar van tevoren al bepalen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 nov 2024 19:14

@columbusMJ : ik vind dat je gelijk hebt. Nu effe niet, nieuwe ronde nieuwe kansen voor Roest en consorten.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2024 20:40

Oneens!
Regerend WK podiumhouders van vorig seizoen horen gewoon geselecteerd te worden. Koorts op het verkeerde moment (Beune) kan niet gevolgen hebben voor het halve seizoen. Dan gaat er B-garnituur (sorry meiden) zonder podiumkans de Worldcups in.
Less is bore

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 nov 2024 22:36

Ik vind in principe dat je moet rijden als je kunt.
Maar ook, als Nederland wil je uiteindelijk de beste resultaten hebben internationaal. De World Cup punten dit seizoen, zijn al van belang voor het aantal startplekken dat wij als land op de spelen verdienen.
Dus het zou ook erg kortzichtig zijn om niet verder te kijken dan je neus lang is, en alleen naar afgelopen weekend kijken.

Dat is natuurlijk ook de reden dat de knsb 1 aanwijsplek voorbehouden heeft per afstand.

Nog even los van de ploegenachtervolging en mass starts.., op de spelen heb je straks maar 7 rijders, en als we 't goed doen max 9 rijders... Voor alle afstanden gezamenlijk (maximaal 14 plekken individueel plus 3 rijders voor de ploegenachtervolging, plus 2 rijders voor de mass start) . Dus als je die teamonderdelen wilt oefenen internationaal, moet je ofwel ook plek inruimen voor die mensen op de individuele nummers. Ofwel je moet de teamonderdelen samenstellen met rijders die een reële kans hebben zich individueel ook te plaatsen.

En ik vind ook dat je de absolute toppers (wereldkampioen vorig seizoen, of wellicht podium + beste Nederlander), moet kunnen beschermen voor zo'n World Cup kwalificatie. Je hebt nota bene 5 startplekken...
Als je maar 1 of 2 rijders op een afstand zou mogen meenemen is het een ander verhaal. Voor de wk's idem, plaatsen via de regels. Maar de World cups kan het prima zo.

En je gaat toch zien dat de half zieken de lange trip naar Azië niet eens willen maken. En dat men in januari en februari keuzes gaat maken ivm het grote aantal wedstrijden. Dus ook dan komen er wellicht nog kansen voor de nummers 5, 6, 7 van afgelopen weekend.
Canyon Ultimate AL 2013

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 14 nov 2024 08:23

Het idee van een aanwijsplek is natuurlijk te verantwoorden en zal de breedte van de schaatsport ten goede komen. Met de beslissing Nuis te verkiezen boven Otterspeer heb ik wel wat moeite (vooral emotioneel gezien), rationeel valt het vast te verantwoorden gezien de staat van dienst van Nuis. Door de jaren heen heb ik veel meer sympathie gekregen voor Hein Otterspeer dan voor Kjeld Nuis, vandaar ook dat ik graag Otterspeer had zien schaatsen. Nuis is inmiddels 35 jaar en dan is het ook een gokje of hij nog zijn niveau van de afgelopen jaren weet te bereiken. Ik snap dat Otterspeer ook geen jonkie meer is, maar wat als niet Otterspeer maar een jong mannetje van net 20 zijn plek zou verliezen? Dat zou weer een andere discussie opleveren. Wordt bij het maken van de beslissing van een aanwijsplek ook gekeken naar wie je thuislaat?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 nov 2024 09:15

Ik denk dat er maar amper gekeken wordt naar wie je thuis laat.
Het gaan om world cup punten verdienen, dus degene die ze aanwijzen moeten zo ongeveer een zekerheid zijn voor een top 8 oid. Tegenover de nummer 5 (of 6) van Nederland.

Het scheelt dat Roest en Kok al duidelijk niet beschikbaar zijn op korte termijn.
Joy Beune heeft wél een hele sterke 1500m laten zien... en die zit ook in de ploegenachtervolging in principe
Nuis hadden ze wat mij betreft nog best ook alleen de 1500m kunnen geven, ook omdat de aard van zijn afwezigheid de staande start is... en die is op de 1000m toch ook gewoon essentieel.

Maar wat ik niet snap..., had van te voren gewoon gezegd: 4 startplekken per afstand te verdienen.. de 5e wijzen wij aan.
Dan heb je geen euforie om een 5e plek die later alsnog vergeven wordt aan een ander. Dan is het gewoon duidelijk toch?
1 stap verder, is al met naam en toenaam benoemen wie er eventueel aanspraak zou kunnen maken op een aanwijsplek, in geval van calamiteiten (een val, ziekte, blessure). Als je dat bij wijze van spreken alleen wilt voorbehouden aan podiumplekken WK vorig seizoen oid.
Maar of dat wenselijk is, is ook maar de vraag... dan is de drempel voor afzeggen van te voren voor die toppers wel een stukje lager... dat wil je denk ik niet.

Ik ben benieuwd naar de selectie van de team onderdelen.., Harm Visser gaat alvast niet, Bosker is gefrustreerd over de non-communicatie van Ritsma rondom de nieuwe ploegenachtervolging - dus die gaat ook niet meer alle gaten dichtlopen zoals vorige jaren.
Canyon Ultimate AL 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2024 09:56

Keuze voor Beune is een no-brainer, goed gedaan van de knsb.
Nuis vs Otterspeer ligt iets ingewikkelder, maar als je eerlijk bent is Nuis eigenlijk altijd de snellere atleet. Dus rationeel gezien ook beste beslissing.
Less is bore

Plaats reactie