Fietsindustrie en -ambachtseconomie
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is het niet een klein beetje vergane glorie? De nieuwe racebanden zijn denk ik minimaal zo goed.
Less is bore
weet ik niet. Mensen zijn enthousiast over tubeless, maar met 88kg lichaamsgewicht krijg ik 28mm banden niet werkend dicht met sealant. Ik ben dus met tubeless gestopt. blijven normale vouwbandjes over. In het verleden conti's gehad, schwalbe one en daarna heel lang vittoria corsa. Heb toch duidelijk de voorkeur voor cotton zijwanden. De vittoria's sleten allemaal op door het kapot gaan van de cotton zijwand aan de velgrand. Daarom een keer veloflex geprobeerd. Daar heb ik dat probleem nooit mee gehad. Verder heeft de veloflex een vlak loopvlak, ipv sleuven op de vittoria's. Op de veloflex banden verkleven minder snel steentjes waardoor ze minder snel lek gaan. Ze zijn net zo comfortabel als corsa's en ze rollen super strak. Op de nieuwe Bianchi nog een keer pirelli met celeste opdruk gepakt, maar toen die een eind gebruikt waren weer heel vlug terug naar veloflex. Voor mij echt een topbandje! maar eens, misschien voor iemand anders die wel een tubeless setup heeft, achterhaald. Veloflex heeft overigens ook tubeless bandjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nou. Ik durf dat te betwijfelen, dat het vergane glorie is. Ik vind ze qua grip heel goed, in droog en nat, zonder dat ze per se traag zijn. En qua comfort vind ik ze onwijs goed. Disclaimer: dit zijn mijn ervaringen met de tubeless varianten.daniel1975 schreef: ↑12 nov 2024 14:49 Is het niet een klein beetje vergane glorie? De nieuwe racebanden zijn denk ik minimaal zo goed.
Vergeet ook niet de prijs die zeer concurrerend is/was (wellicht hebben ze hiermee zichzelf kapot geconcurreerd).
Tubeless technisch gezien vereisen ze meer werk (lopen sneller leeg bij stilstand) maar dat is inherent aan het karkas.
Maar hoe dan ook, ze zijn geschiedenis
Ik rijd al jaren met de Veloflex Corsa EVO en Race. Vroeger gingen ze na verloop van tijd stuk aan de velgrand, maar sinds enkele jaren is daar een versterking voorzien. Nu nooit nog problemen mee. Voor mij persoonlijk de best aanvoelende en tevens lichte band. Ik combineer ze nu met de RideNow TPU binnenbandjes.Ivo W schreef: ↑12 nov 2024 15:33 weet ik niet. Mensen zijn enthousiast over tubeless, maar met 88kg lichaamsgewicht krijg ik 28mm banden niet werkend dicht met sealant. Ik ben dus met tubeless gestopt. blijven normale vouwbandjes over. In het verleden conti's gehad, schwalbe one en daarna heel lang vittoria corsa. Heb toch duidelijk de voorkeur voor cotton zijwanden. De vittoria's sleten allemaal op door het kapot gaan van de cotton zijwand aan de velgrand. Daarom een keer veloflex geprobeerd. Daar heb ik dat probleem nooit mee gehad. Verder heeft de veloflex een vlak loopvlak, ipv sleuven op de vittoria's. Op de veloflex banden verkleven minder snel steentjes waardoor ze minder snel lek gaan. Ze zijn net zo comfortabel als corsa's en ze rollen super strak. Op de nieuwe Bianchi nog een keer pirelli met celeste opdruk gepakt, maar toen die een eind gebruikt waren weer heel vlug terug naar veloflex. Voor mij echt een topbandje! maar eens, misschien voor iemand anders die wel een tubeless setup heeft, achterhaald. Veloflex heeft overigens ook tubeless bandjes, maar daar heb ik geen ervaring mee.