Het grote auto-topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Is staat op sommige plaatsen, vooral rond Rotterdam veel meer stil dan anders. Ik heb sinds begin dit jaar over 30km gewoon +15 minuten.
7u de deur uit is al te laat en 15u30 de auto in ook al. Het is zo ontzettend druk, niet normaal. De enige rustige tijd is vrijdagochtend de overige 9 spitsen ook niet meer. Ook de woensdag niet.
Maarja het veel slechtere openbaar vervoer, juist in deze regio is echt een groot deel van het probleem.
Wegenbelasting bij de brandstof klinkt leuk, maar dan kan elke pomp op 20 a 30km van de grens sluiten.
Dat extra verkeer wil je ook niet. Dat is er eentje in de categorie maak de sigaretten duur.
Onze belastingdruk ligt gewoon verkeerd. we hebben al BPM en wegenbelasting.
Wat andere landen niet hebben. Mensen klagen over de huizenprijzen en huren, maar er geven er zat net zoveel aan een auto uit per maand alleen hebben ze dat niet door.
7u de deur uit is al te laat en 15u30 de auto in ook al. Het is zo ontzettend druk, niet normaal. De enige rustige tijd is vrijdagochtend de overige 9 spitsen ook niet meer. Ook de woensdag niet.
Maarja het veel slechtere openbaar vervoer, juist in deze regio is echt een groot deel van het probleem.
Wegenbelasting bij de brandstof klinkt leuk, maar dan kan elke pomp op 20 a 30km van de grens sluiten.
Dat extra verkeer wil je ook niet. Dat is er eentje in de categorie maak de sigaretten duur.
Onze belastingdruk ligt gewoon verkeerd. we hebben al BPM en wegenbelasting.
Wat andere landen niet hebben. Mensen klagen over de huizenprijzen en huren, maar er geven er zat net zoveel aan een auto uit per maand alleen hebben ze dat niet door.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In elke liter benzine/diesel zit al zoveel taksen/heffingen allerhande dat iedereen met een auto met verbrandingsmotor in feite al een soort kilometerheffing betaald.
Een extra "slimme" kilometerheffing treft weeral vooral de mensen die gaan werken en niet zelf hun uren kunnen kiezen.
Laat ons diegenen die werken en bijdragen vooral waarderen in plaats van hen nogmaals te treffen in hun portemonnee.
Een extra "slimme" kilometerheffing treft weeral vooral de mensen die gaan werken en niet zelf hun uren kunnen kiezen.
Laat ons diegenen die werken en bijdragen vooral waarderen in plaats van hen nogmaals te treffen in hun portemonnee.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit dus!!!
En tsja; om een beetje leuk huis te kunnen betalen moet je bijna 2-verdiener zijn, zit je al snel aan 2 auto's vast, etc etc etc. Het is ook decennia lang zo ongeveer gefaciliteerd dat iedereen een auto kon kopen. Volkswagen heeft niet voor niks zo
En tsja; om een beetje leuk huis te kunnen betalen moet je bijna 2-verdiener zijn, zit je al snel aan 2 auto's vast, etc etc etc. Het is ook decennia lang zo ongeveer gefaciliteerd dat iedereen een auto kon kopen. Volkswagen heeft niet voor niks zo
Less is bore
Voor vervoer tot een afstand is de fiets de absolute winnaar. De auto lijkt sneller, maar is dat van eigen voordeur tot bestemming v.v. niet in druk bevolkte gebieden.
Hier hebben we de fietsprofessor voor, Marco te Brömmelstroet uit Ede.
Hier hebben we de fietsprofessor voor, Marco te Brömmelstroet uit Ede.
hun fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Als je een leuk huis en twee auto's bezit en die auto's dagelijks gebruikt, dan ben je naar alle waarschijnlijkheid een groot vervuiler en dan mag je daar ook naar belast worden. Betaalt de werknemer de kilometerheffing niet zelf, dan mag de werkgever het doen. Shell wordt niet verantwoordelijk gehouden voor het gedrag aan de pomp, dan moet de gebruiker aan de pomp verantwoordelijk worden gehouden. Meer meer meer, zit er niet meer in. Het milieu gaat naar de klote, mensen staan dagelijks in de file en wat zou de oplossing zijn? Meer wegen?
Meer betalen (per kilometer) en minder die auto in, daar wordt naar mijn idee de individuele mens en de wereld beter van.
Meer betalen (per kilometer) en minder die auto in, daar wordt naar mijn idee de individuele mens en de wereld beter van.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heeft iemand de cijfers paraat van het aantal OV reizigers voor covid en nu erna?
Als de werkgever km-heffing gaat betalen zal het effect op de gereden km's heel klein zijn. Doorbelasten aan de klant en klaar. Dan lever ik bijv 50,- leasebudget in, iets minder luxe auto en vervolgens verandert er aan het rijgedrag niks als de intrinsieke motivatie er niet is. Klinkt cru, maar zal echt wel zo gaan. En blijft nog steeds de hele grote groep over die niet zonder auto kan (buitengebieden, ploegendienst, etc). Nog los van het feit dat straks de lagere inkomens als eerste hard geraakt worden, want voor hun wordt autorijden onbetaalbaar.
Dat Shell niet verantwoordelijk is, is een hele wijze uitspraak van de rechter. Shell beperken speelt alleen maar andere oliebedrijven in de kaart want die vullen graag die leegte weer in.
Als de werkgever km-heffing gaat betalen zal het effect op de gereden km's heel klein zijn. Doorbelasten aan de klant en klaar. Dan lever ik bijv 50,- leasebudget in, iets minder luxe auto en vervolgens verandert er aan het rijgedrag niks als de intrinsieke motivatie er niet is. Klinkt cru, maar zal echt wel zo gaan. En blijft nog steeds de hele grote groep over die niet zonder auto kan (buitengebieden, ploegendienst, etc). Nog los van het feit dat straks de lagere inkomens als eerste hard geraakt worden, want voor hun wordt autorijden onbetaalbaar.
Dat Shell niet verantwoordelijk is, is een hele wijze uitspraak van de rechter. Shell beperken speelt alleen maar andere oliebedrijven in de kaart want die vullen graag die leegte weer in.
Less is bore
Het probleem is dat we in onze contreien stilaan van een overbevolking kunnen spreken. Voor elk huis in de dorpskern dat hier tegen de grond gaat, komt een blok met pakweg twaalf wooneenheden in de plaats. Die hebben allemaal minimum één auto. Ik woon landelijk in de provincie Antwerpen, maar het fileleed is ook hier enorm toegenomen. Mensen moeten echt gaan beseffen dat het zo stilaan niet verder kan. Er wordt hier nog veel te weinig de fiets genomen, ook voor ultra korte verplaatsingen. Mijn vrouw en ik proberen alvast zoveel mogelijk de fiets te nemen. Ik heb altijd heel graag met de auto gereden, nu verfoei ik dat ding, kom ook niet meer boven de 5.000 km/jaar. Overal file, werken, zones 30 en 50, mensen die overal 60 rijden (ook waar sneller mag), enz...
Ach ze komen vanzelf stil te staan in dat blik. Je moet op de fiets tegenwoordig echt oppassen, want het is nooit zeker dat je bij een voorrangskruising ook echt voorrang krijgt.jakkel schreef: ↑12 nov 2024 16:34 Het probleem is dat we in onze contreien stilaan van een overbevolking kunnen spreken. Voor elk huis in de dorpskern dat hier tegen de grond gaat, komt een blok met pakweg twaalf wooneenheden in de plaats. Die hebben allemaal minimum één auto. Ik woon landelijk in de provincie Antwerpen, maar het fileleed is ook hier enorm toegenomen. Mensen moeten echt gaan beseffen dat het zo stilaan niet verder kan. Er wordt hier nog veel te weinig de fiets genomen, ook voor ultra korte verplaatsingen. Mijn vrouw en ik proberen alvast zoveel mogelijk de fiets te nemen. Ik heb altijd heel graag met de auto gereden, nu verfoei ik dat ding, kom ook niet meer boven de 5.000 km/jaar. Overal file, werken, zones 30 en 50, mensen die overal 60 rijden (ook waar sneller mag), enz...
prj
Niet om het een of ander, maar een fietser die stopt omdat er voorrang verleend moet worden, wordt ook steeds zeldzamer.
Ongeacht hoe je deelneemt aan het verkeer, het is steeds meer uitkijken geblazen.
Ongeacht hoe je deelneemt aan het verkeer, het is steeds meer uitkijken geblazen.
Time is (almost) on my site, 7 more days
Dáár erger ik me ook kapot aan... op provinciale wegen nét harder rijden dan 60... volgens mij lieden die de regels niet meer begrijpen en dan veiligheidshalve maar 60 rijden omdat ze niet geflitst willen worden...
Ik heb sinds anderhalve week weer een nieuwe baan en ik heb er nul moment over gepeinsd om dat met de auto te gaan doen. Utrecht - Amersfoort. Dat is A2 - A12 - A27 - A28 en dan de binnenstad van Amersfoort. En die zelfde ellende terug. No way. Het is 27 km fietsen enkele reis, leuk voor in de zomer, nu nog even niet. Ik pak nu de fiets naar Centraal en dan de intercity, die doet er 13 min over. En dan nog even 8 min lopen naar mijn nieuwe kantoor. Deur tot deur 45 minuten, tot nog toe altijd kunnen zitten in de trein. Auto??? No way!!
Auto is handig voor boodschappen en vakantie. Voor woon-werk is dat voor mij al jaren geen optie meer.
Auto is handig voor boodschappen en vakantie. Voor woon-werk is dat voor mij al jaren geen optie meer.
Live fast; die young. mijn blog