Andere zit op trainer dan op de weg?
-
- Forum-lid HC
Ik heb een zomer en een winter fiets welke ik met omgedraaide toepassing op mijn Tacx plaats. Op beide fietsen zit ik gevoelsmatig op de weg perfect en ook op beide fietsen zit ik op de Tacx helemaal niet zo goed na een uur begin het echt vervelend aan te voelen. Stuur, zadel ... alles zit op dezelfde plaats, dus hoe kan dit nou? Ben ik de enige die heeft? Heeft het wellicht te maken dat alles gefixeerd zit? Of is het gewoon psychisch?
EP
EP
Heb ik ook....
ik denk dat het toch komt dat je op de Tacx wat minder actief bent in de zin van verzitten voor bochten e.d.
Dat je op de weg ongemerkt toch wat meer op je zadel heen en weer schuift en je verschillende spieren meer gebruikt om te sturen en rond je heen te kijken etc.
ik denk dat het toch komt dat je op de Tacx wat minder actief bent in de zin van verzitten voor bochten e.d.
Dat je op de weg ongemerkt toch wat meer op je zadel heen en weer schuift en je verschillende spieren meer gebruikt om te sturen en rond je heen te kijken etc.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens met Dropje; het statische zitten op een tacx geeft eerder pijnlijke plekjes dan bij normaal fietsen.
Overigens heb ik er zelf nu weinig last van op de Kiaro, blijkbaar zit ik daar beter op.
Overigens heb ik er zelf nu weinig last van op de Kiaro, blijkbaar zit ik daar beter op.
Less is bore
Klopt, ik heb ook veel meer "last" na een paar uur op de tacx. Nu gebruik ik em ook niet zo heel vaak, maar wat ik doe is volgende. Mijn zomer fiets gaat na de zomer op de tacx. Mijn winterfiets is iets comfortabeler afgesteld als mijn zomer fiets, waardoor ik op de winterfiets iets rechterop kom te zitten. Als ik dan incidentieel op de tacx kruip, werkt het voor mij goed om de stuurpen om te draaien (op de zolderkamer iet toch niemand het) zo kom ikbehoorlijk rechterop te zitten en heb ik minder last. In de lente uiteraard de stuurpen weer terug en de weg op. Op de weg kruip ik automatisch dieper op mijn fiets en heb ik gelukkig geen last van de diepere zit...
Hmm, ik heb het net andersom. Op de Tacx NEO heb ik juist door het statische zitten minder problemen. Zelfde zadel en zelfde afstelling (heb een oude fiets gerecycled tot Tacx fiets)
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ik blaas weer even nieuw leven in dit topic. Ik zit met het volgende. Mijn racefiets voelt op de weg namelijk "te kort" aan, ik neig erg om mijn handen verder en verder naar voren op de shifters te verschuiven. Nu ik mijn fiets sinds een paar weken weer binnen heb staan viel het mij op dat ik die neiging om naar voren te schuiven veel minder heb. Zou het kunnen dat het buitenfietsen automatisch leidt tot een langere lage zit? Ik wil binnenkort een nieuwe fiets kopen (inclusief bike fit) en wil wel graag de goede maat hebben.
Heb je misschien een voorwielsteun onder je voorwiel liggen?
Dat vraag ik me namelijk altijd af.
Je fiets is goed afgesteld, maar als je dan een voorwielsteun van wahoo onder het voorwiel zet.
Dan komt het voorwiel 5 cm omhoog. (tacx steun is 2.5 cm)
Je zadel staat dan ook schuin......
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Het zadel weer waterpas zetten?
De setback is dan ook anders...
Of niets aan doen...........
Dat vraag ik me namelijk altijd af.
Je fiets is goed afgesteld, maar als je dan een voorwielsteun van wahoo onder het voorwiel zet.
Dan komt het voorwiel 5 cm omhoog. (tacx steun is 2.5 cm)
Je zadel staat dan ook schuin......
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Het zadel weer waterpas zetten?
De setback is dan ook anders...
Of niets aan doen...........