Welke fietscomputer zou jij kopen?
Op de forums waren ze voorheen aan het klagen dat het allemaal veel te complex was, en dat het simpeler moest. Nu is het simpeler, en nu klagen de mensen die het wel fijn vonden. Ze kunnen het toch nooit goed doen. Ik vond de oude op zich ook prettiger, maar kan prima overweg met de nieuwe. Had de beta al een maandje of zo in gebruik. Wist trouwens niet eens dat je in de oude zelf dashboards kon samenstellen. De webversie gebruik ik zowiezo maar heel weinig, en al zeker de dashboards niet. Voor alle data en analyse gebruik ik intervals.icu, voor socials en plaatjes strava.
De pijn zit niet in de wijziging van het startscherm en het gelijktrekken van app en web maar dat de mogelijkheid van dashboards maken rücksichtlos gewist is. Die had gewoon kunnen blijven net als de andere functies die ook niet aangepast zijn en ook nog steeds verschillen tussen web en app.
Ik gebruik al een tijdje de Garmin 1000. Af en toe zet ik deze in om van A naar B te navigeren, maar dat gaat vaak moeizaam. Is dit met de Garmin 840 inmiddels beter, of is Wahoo op dit vlak een betere keuze?
Mijn fietsen zijn uitgerust met Garmin-houders. Als ik zou overstappen, zou ik adapters moeten gebruiken, maar volgens reviews sluiten die niet goed aan en veroorzaken ze speling.
Daardoor neig ik toch weer naar Garmin.
Wat zou jullie advies zijn?
Mijn fietsen zijn uitgerust met Garmin-houders. Als ik zou overstappen, zou ik adapters moeten gebruiken, maar volgens reviews sluiten die niet goed aan en veroorzaken ze speling.
Daardoor neig ik toch weer naar Garmin.
Wat zou jullie advies zijn?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Wahoo kan gewoon op Garmin houder. Je moet enkel de insert 90 graden draaien.
-
- Forum-lid HC
Op welke manier gaat dat moeizaam?
Ik had een Garmin Edge 820, welke ook van a naar b kon navigeren. Nu een 530, welke dat niet meer kan. Of dat stukje verbeterd is kan ik dus niet zeggen.
Maar met de functie keer terug naar start (wat in de basis een gelijkwaardige functie is) merk ik wel dat de 530 beter presteert dan de 820. Juist bij het inslaan van een andere weg, dan gaat de herberekening beter.
De x40 serie zou dat nog beter moeten doen.
Ik had een Garmin Edge 820, welke ook van a naar b kon navigeren. Nu een 530, welke dat niet meer kan. Of dat stukje verbeterd is kan ik dus niet zeggen.
Maar met de functie keer terug naar start (wat in de basis een gelijkwaardige functie is) merk ik wel dat de 530 beter presteert dan de 820. Juist bij het inslaan van een andere weg, dan gaat de herberekening beter.
De x40 serie zou dat nog beter moeten doen.
Meestal kan je de insert met vijsjes losdraaien, 90 graden draaien en dan weer vastvijzen. Zeker bij m'n HideMyBells kan dat wel.
De x40 kan inderdaad van A naar B navigeren. Niet altijd via de meest optimale route, maar je komt er wel.
Wat mij betreft:
Garmin: als je graag veel data hebt, elke sensor die je je kunt voorstellen wordt ondersteund, ondersteuning voor custom datavelden (bv live weer info via IQ app windfield), niet altijd 100% stabiel, zeer laag accu verbruik.
Wahoo: eenvoudiger te bedienen, veel betere UI, just works.
Karoo: In kort een android toestel, veel hoger batterij verbruik dan Wahoo en Garmin, veel beter scherm ook
Sigma/Bryton: als je iets goedkoops wil, maar vaak met beperktere functionaliteit tov bovenstaande 3.
Wat mij betreft:
Garmin: als je graag veel data hebt, elke sensor die je je kunt voorstellen wordt ondersteund, ondersteuning voor custom datavelden (bv live weer info via IQ app windfield), niet altijd 100% stabiel, zeer laag accu verbruik.
Wahoo: eenvoudiger te bedienen, veel betere UI, just works.
Karoo: In kort een android toestel, veel hoger batterij verbruik dan Wahoo en Garmin, veel beter scherm ook
Sigma/Bryton: als je iets goedkoops wil, maar vaak met beperktere functionaliteit tov bovenstaande 3.