Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 nov 2024 18:15

Excuses om dit topic nog even te verstoren met dit leuke bericht, aansluitend bij eerdere posts waar sommigen laten uitschijnen dat er niets aan de hand is.

Female athletes have lost nearly 900 medals to transgender rivals competing against them in women’s sporting categories, an eye-opening United Nations report has revealed.

https://nypost.com/2024/10/23/world-new ... ve-report/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 14 nov 2024 19:56

The paper didn’t elaborate on at what sporting events the medals were won, or over what time frame.

Gezien bovenstaande lijkt 900 mij een waardeloos getal, maar je hebt weer een mooi artikeltje op de kop weten te tikken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 nov 2024 22:32

Tja, hoeveel sportmedailles zijn er wereldwijd uitgereikt?

En het ging niet over transgenders maar over intersekse...
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 15 nov 2024 08:53

ColumsbusMJ schreef: 14 nov 2024 19:56 The paper didn’t elaborate on at what sporting events the medals were won, or over what time frame.

Gezien bovenstaande lijkt 900 mij een waardeloos getal, maar je hebt weer een mooi artikeltje op de kop weten te tikken.
Feiten ontkennen en/of minimaliseren, het lijkt wel een vak.
Over welke sport het gaat doet er gewoon niet toe, het gaat er over dat het aantal vrouwen dat benadeeld wordt door mannen veel groter is dan door inclusiviteitsprofeten wordt voorgesteld.
Het is het één of het ander, het is of inclusiviteit of strijden tegen gelijken.

Het trachten te ridiculiseren van de bron, in dit geval een VN-rapport toont alleen maar hoe ver sommigen willen gaan ter verdediging van hun inclusiviteits-dogma's.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 15 nov 2024 09:05

Ernie C. schreef: 14 nov 2024 22:32 Tja, hoeveel sportmedailles zijn er wereldwijd uitgereikt?

En het ging niet over transgenders maar over intersekse...
Nogmaals, dat doet er niet toe, de cijfers zijn verschrikkelijk, hoe weinig dit in percenten ook mag bedragen. Vreemde houding ook tegenover slachtoffers. Blijkbaar is slachtofferschap ondergeschikt aan inclusiviteitsdenken.

En neen het gaat niet over intersekse (al is het niet duidelijk of de studie dat meeneemt of niet) en dat heb ik ook niet beweerd. Ik heb gezegd dat het artikel aansluitend is bij voorgaande posts, niet dat het hetzelfde is.

En ja fraude door intersekse sluit aan bij transgenderproblematiek in de sport.

Terecht kadert dit in een het Verenigde Naties onderzoek 'Geweld tegen Vrouwen en Meisjes in de Sport'. In sommige gevallen letterlijk en fysiek te nemen.....

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2024 09:22

Als ik even snel Google, zijn er in Nederland ongeveer 60.000 mensen die zich identificeren als transvrouw. En wereldwijd worden 600 vrouwen een medaille "ontnomen" in 900 wedstrijden, dat is 300x de winnende. Wie doet dan aan minderheidsdenken? Dan kun je je ook nog afvragen hoe aansprekend die medailles waren. Het EK of WK veldrijden op een snel parcours stelt blijkbaar al niks voor ;) .

Verder komt de kritiek op die transvrouwen voornamelijk uit streng religieuze, conservatieve hoek. Als de dames allemaal gaan meehuilen met deze wolven, gooien ze uiteindelijk hun eigen ruiten in, want dat is nu niet bepaald het volk dat strijd voor vrouwenrechten.
Ik ben niet voor transgenders in de vrouwensport, maar juist omdat deze discussie zonodig gekaapt moet worden door extremisten die er nul belang hebben, kan ik niet veel meer doen dan mijn schouders erover ophalen. Ik heb ook nog nooit een wedstrijd gezien die door een transvrouw is gewonnen. Ik kan dus ook niet zeggen dat het mij raakt.

Iemand een concreet voorbeeld van dat vermeende geweld?

Je mag de onafhankelijkheid van VN onderzoek best in twijfel trekken. Dezelfden die hier nu mee wapperen, veegden hun reet af met de bevindingen van Verene Shepherd...
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 nov 2024 09:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 15 nov 2024 09:25

En weer terug on- topic … 🤔
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2024 09:30

Ach Lugosi doet een poging vrouwensport weer leuk te maken. Het is nu echt vreselijk met al die verklede mannen...
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 15 nov 2024 13:50

lugosi schreef: 15 nov 2024 08:53
ColumsbusMJ schreef: 14 nov 2024 19:56 The paper didn’t elaborate on at what sporting events the medals were won, or over what time frame.

Feiten ontkennen en/of minimaliseren, het lijkt wel een vak.
Over welke sport het gaat doet er gewoon niet toe, het gaat er over dat het aantal vrouwen dat benadeeld wordt door mannen veel groter is dan door inclusiviteitsprofeten wordt voorgesteld.
Het is het één of het ander, het is of inclusiviteit of strijden tegen gelijken.

Het trachten te ridiculiseren van de bron, in dit geval een VN-rapport toont alleen maar hoe ver sommigen willen gaan ter verdediging van hun inclusiviteits-dogma's.
Dat het aantal vrouwen wat benadeeld wordt door mannen veel groter is dan door inclusiviteitsdenken wordt voorgesteld klopt dus niet. 900 is een waardeloos getal, dus je kunt wel zeggen dat het veel groter is, maar wat is 900? Als het 0,0000001 % is, dan vind ik het niet veel, is het 10% dan wordt het significant. In ieder geval vind ik het nu een schreeuwerige titel met als doel? Geen idee. Ik ridiculiseer de bron niet, ik ben van mening dat het gepresenteerde cijfer een hoop overlaat aan interpretatie, dat moet je niet willen als je een gedegen onderzoek hebt gedaan.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 15 nov 2024 13:58

rene schreef: 15 nov 2024 09:25 En weer terug on- topic … 🤔
:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 15 nov 2024 14:01

Excuses.

Wie wint er vannacht: Mike of Jake?

Sulla
Forum-lid

Sulla 15 nov 2024 14:23

ColumsbusMJ schreef: 15 nov 2024 14:01 Excuses.

Wie wint er vannacht: Mike of Jake?
Dit draadje gaat toch over sport en niet over gescript toneel?

Plaats reactie