Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid HC
Nog niet eerder meegemaakt. Vorige week begon mijn voorrem geluid te maken, dus ik dacht daar zit wel een steentje ofzo. Ik dus mijn wiel eruit en de remblokken demonteren. Zie ik een pootje van het veertje dubbel gevouwen tussen de blokken zitten. Dit terwijl er nog best voldoende vlees op de blokken zit.
Toch maar nieuwe blokken kopen want het veertje is zeker wel afgeschreven. (En de blokken ook wel halverwege)
Toch maar nieuwe blokken kopen want het veertje is zeker wel afgeschreven. (En de blokken ook wel halverwege)
Hoe lang rijden jullie met setje remblokken? Ik heb nu kleine 7.000 kilometers met mijn remblokjes vooraan, achteraan werden ze al vervangen. Dit lijkt me wel al veel, hoe kan ik weten of ze vervangen moeten worden? Bij het remmen vooraan hoor ik soms eens matig piepend geluid, niets extreem. Voor wat het waard is, ik gebruik volgende blokjes: Shimano L05A-RF Resin.
groet
groet
-
- Forum-lid HC
Bij weg, gravel en MTB XC beginnen bijna alle blokken tussen de 3.9 en 4.1mm
De vervang waarde is bijna altijd 3.0mm iig voor Hope en sram.
Ik rijd ook dat soort kilomters rond de 6 a 7 voor een set achterblokken op de MTB iets minder maar 5 red ik daar ook wel. Het is vaak meer dat ik na een seizoen merk dat je ze gewoon niet meer goed schoon krijgt.
Ik rijd nu met galfer blokken op al mijn remmen, hope en sram.
Hope blokken komen van galfer, daar merk ik geen verschil, behalve dat ze maar 12 a 13 euro per set zijn.
Bij sram merk ik dat de dosseerbaarheid net wat fijner is, marginaal hoor, maar ook hier is een setje 12 euro ipv een euro of 16 tot 20
De vervang waarde is bijna altijd 3.0mm iig voor Hope en sram.
Ik rijd ook dat soort kilomters rond de 6 a 7 voor een set achterblokken op de MTB iets minder maar 5 red ik daar ook wel. Het is vaak meer dat ik na een seizoen merk dat je ze gewoon niet meer goed schoon krijgt.
Ik rijd nu met galfer blokken op al mijn remmen, hope en sram.
Hope blokken komen van galfer, daar merk ik geen verschil, behalve dat ze maar 12 a 13 euro per set zijn.
Bij sram merk ik dat de dosseerbaarheid net wat fijner is, marginaal hoor, maar ook hier is een setje 12 euro ipv een euro of 16 tot 20
Dit zegt BikeRadar over Shimano:
Ik ga het dit weekend eens bekijken, met 6 a 7 bedoel jij ook duizend toch hé?Shimano advises replacing the pads when there is less than 0.9mm of braking material left, whereas SRAM says the pad should measure 2.5mm, including the backing plate. Campagnolo incorporates a wear groove into its pads, which when worn away, indicates they are ready for replacement.
-
- Forum-lid HC
Sram is 3mm 110%, geen 2,5. waar dat weer vandaan komt.
ook zo kansloos om het weer zonder plate te doen, lekker makkelijk meten.
Ga er een beetje vanuit 1mm slijtage de max is voor een blokje
Edit
Linkje erbij
https://support.sram.com/hc/en-us/artic ... e-replaced
ook zo kansloos om het weer zonder plate te doen, lekker makkelijk meten.
Ga er een beetje vanuit 1mm slijtage de max is voor een blokje
Edit
Linkje erbij
https://support.sram.com/hc/en-us/artic ... e-replaced