Look
-
- Forum-lid
- Berichten: 898
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Ik zal de fiets ook wegenkxlight schreef: ↑23 jul 2024 13:18 Review van Guillaume Martin:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/guill ... der-maken/
-
- Forum-lid
- Berichten: 898
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
De look fiets heb ik inmiddels in bestelling staan.
Ik heb zelf een dura ace 795 blade rs getest met look wielen. Eerste wat mij opviel is dat deze fiets echt enorm stijf is. Iets wat ik zelf als prettig ervaar. Dan wil ik niet meteen in het bekende riedeltje vervallen van elke trap is raak maar de fiets wil echt vooruit en voelt heel stabiel. Ik ben verder gewoon te spreken over de afwerking. Wat ik ook een plus vindt is dat Look nog een eigen fabriek heeft en ze zitten al ontzettend lang in de carbon ontwikkeling. Hoe het stuur in elkaar zit vind ik ook super mooi. Ik vraag mij wel af hoe ze aan het gewicht komen bij de prof ploeg. Mijn testfiets was 7,55kg (bidonhouders en pedalen). Ik heb zelf het 1 en ander gewogen en de wielen zijn zwaar bijna 1600 gram. Ik ga eigen wielen gebruiken die zijn 1300 gram. Binnenbanden ga ik tpu voor gebruiken bespaar ik weer 100 gram. Op andere buitenbanden nog eens 75gram. Ik pak ook mijn eigen carbon zadel zo bespaar ik weer 100 gram. Carbon bidonhouders kan ik nog overwegen. Ik denk dan ook vrij makkelijk onder de 7kilo uit te komen.
Ik heb zelf een dura ace 795 blade rs getest met look wielen. Eerste wat mij opviel is dat deze fiets echt enorm stijf is. Iets wat ik zelf als prettig ervaar. Dan wil ik niet meteen in het bekende riedeltje vervallen van elke trap is raak maar de fiets wil echt vooruit en voelt heel stabiel. Ik ben verder gewoon te spreken over de afwerking. Wat ik ook een plus vindt is dat Look nog een eigen fabriek heeft en ze zitten al ontzettend lang in de carbon ontwikkeling. Hoe het stuur in elkaar zit vind ik ook super mooi. Ik vraag mij wel af hoe ze aan het gewicht komen bij de prof ploeg. Mijn testfiets was 7,55kg (bidonhouders en pedalen). Ik heb zelf het 1 en ander gewogen en de wielen zijn zwaar bijna 1600 gram. Ik ga eigen wielen gebruiken die zijn 1300 gram. Binnenbanden ga ik tpu voor gebruiken bespaar ik weer 100 gram. Op andere buitenbanden nog eens 75gram. Ik pak ook mijn eigen carbon zadel zo bespaar ik weer 100 gram. Carbon bidonhouders kan ik nog overwegen. Ik denk dan ook vrij makkelijk onder de 7kilo uit te komen.
Had ik gezegd dat mijn handen jeuken? Nou, dat is ook wel het understatement van het jaar.... Nu pas ben ik weer met de Blade bezig. Vandaag alle leidingen en kabels in de juiste positie gehengeld (en mechanisch en intern is wel een gedoetje hoor ), remklauwen gemonteerd, derailleurs gemonteerd en achter werkt deze ook al. Crank gemonteerd.
Tijdje getwijfeld of ik deze toch ook maar met Di2 zou voorzien. Dat zou het leven een stuk makkelijker maken. Maar ja, dat zou dan wel DA moeten zijn (vind ik zelf). En die prijzen zijn mij iets te gortig momenteel. En ik ga mijn TCR niet kannabaliseren voor deze. Record is ook gewoon zo'n gave groep!
Door het smallere stuur heb ik gelukkig de remleidingen nog kunnen hergebruiken omdat deze nog lang genoeg bleken te zijn. Bij het demonteren heb ik nl. een stuk van de leiding afgeknipt. Anders had ik wel een reserve in de kast liggen natuurlijk. Achter naar voor en achter een nieuwe. Maar niet nodig gehad dus.
Volgende stappen: voorderailleur afstellen (qua positie dan, nog zonder kabel), dan de fiets op wielen zetten en het stuur en de ergo's op de juiste hoogte zetten. Dan remmen ontluchten en natuurlijk ook de voorderailleur aanhaken aan een kabel. En dan de laatste loodjes. Nu de gang er echt maar inhouden (al is het toch geen weer om deze uit te laten voorlopig... )
Ride bikes, not tanks!