Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 15 nov 2024 13:26

Ik was al een tijdje heel teleurgesteld in Postnl, aangezien het pakket met mijn wiel zoek was.
Vandaag was ik in de buurt van het pakketpunt waar ik het pakket afgeleverd had. Staat daar doodleuk al die tijd mijn pakket nog. :o :evil: :dislike:
Schijnt dat de medewerker daar iets niet goed gedaan had, waardoor ik wel een verzendbewijs had, maar er geen sticker op de doos is geplakt.
Nu poging 2 om mijn wiel voor garantie te versturen.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 nov 2024 20:21

Pfff. Had ik laatst bij dhl. Pakket ingeleverd. Code gescand. Verzendbewijs gekregen en toen gebeurde er niks. De koper had ook geen bericht gehad. Een week later teruggegaan naar de winkel. Code opnieuw gescand, daarna het verzendbewijs gekoppeld en ineens werd hij opgepakt en 2 dagen later bezorgd. Koper blij en ik blij.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Maruss
Forum-lid

Maruss 16 nov 2024 13:19

Uiteindelijke zijn het veelal de 'handjes' die zorgen voor positieve en negatieve ervaringen, en misschien is het niet eens de intentie, maar door hoge aflever targets gaat de dienstverlening steeds verder achteruit.

Van de week kreeg ik een 'aangetekend' pakket via PostNL. Normaal propt de vaste bezorger pakjes in de box bij het hek. Nu had hij de moeite genomen om tot de voordeur te lopen en aan te bellen, maar tijd om een handtekening te zetten was er niet, want toen ik de deur open deed zat hij al weer in zijn bus.

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 19 nov 2024 15:12

Dubbeldekker schreef: 13 nov 2024 14:15

En dan heb je ook nog zo’n fietskoerier service, ben de naam even kwijt maar doet vooral H&M ellende (voor mijn vrouw uiteraard 😉)
Die snappen er echt helemaal niets van!!
Budbee? Die zijn wel vooruit gegaan. Vroeger kwam er een knaapie in z'n Opel Corsa uit 1998 bezorgen. Als je wat moest retourneren kwam eenzelfde bezorger het ophalen. Alleen kwam ie vaak niet... Drama. Nu, laatst toch wat moeten bestellen bij H&M en deels retournen. Toen kwam ik er achter dat er een gigawand met boxen van Budbee in de plaatstelijke AH staat waar je dan een pakketje kan retourneren. Werkt als een tiet. Je boekt online een box, daar krijg je een pincode bij en een uiterlijke aflever datum (de openingsuren van de AH in principe) en ben je er niet dan komt je box weer vrij en doe jehet opnieuw.

Het was wel wat tegennatuurlijk om een pakket zonder labels of enige vorm van herkenning in een kluisje te stoppen. Maar het ging snel en het ging goed. Dat is in iedergeval mijn ervaring :mrgreen:

marsman
Forum-lid

marsman 19 nov 2024 16:12

Grappig topic :-).

Bij ons in het durp zijn alle bezorgers en aanbieders gewoon top. We maken er ook veel gebruik van, want m.u.v. een pak melk en biefstukje zitten wij al snel minimaal een half uurtje in de auto. Alleen rond de feestdagen kan het soms een dagje langer duren, maar alle begrip.

Als ik dan wat mag klagen, dan gaat het alleen om het importeren van mijn geliefde Tørm spulletjes uit de UK. Dat proces is een black box en duurt soms weken inclusief inklaren en douanekosten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

DDX
Forum-lid HC

DDX 19 nov 2024 17:04

Budbee is opzich heel leuk, alleen zo jammer dat je dat maar bij beperkt aantal webwinkels kan kiezen.
Zou leuk zijn als je dat als (betaalde optie) ook gewoon kan gebruiken voor andere bestellingen.

In Frankrijk zie je die kasten veel vaker staan, meestal bij supermarkten buiten op de parkeerplaats.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 20 nov 2024 06:43

Budbee is een verschrikking. Als daar staat dat je op dag X je pakket kan verwachten mag je er rustig een week bij optellen.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

rikkert
Forum-lid

rikkert 20 nov 2024 09:04

Se7en schreef: 20 nov 2024 06:43 Budbee is een verschrikking. Als daar staat dat je op dag X je pakket kan verwachten mag je er rustig een week bij optellen.
Mantel gebruikt budbee, mijn pakketjes zijn altijd binnen een dag bij de lokale Appie om de hoek uit de automaat te halen. Van mijn kant niks slechts over de budbee. Ik vind dat een supersysteem. En de Appie bij ons is tot 22 uur open dus eigenlijk grijp je nooit mis. Ik zou het graag vaker als optie krijgen bij andere sjops.

De pakketautomaat van postnl bij de karwei is 24 uur per dag bereikbaar, maar ligt een eind verderop op een verlaten industrieterrein. Werkt op zich ook goed, maar verder weg.

Ik laat als het kan nooit iets thuisbezorgen, omdat ik die busjes in de straat niet nodig vind en ik ben er vaak niet. Dan als het kan in de automaat, daarna bij een afhaalpunt, en dan pas aan de deur. Het blijft me verbazen dat ik nog steeds regelmatig de optie niet krijg bij bestellen. Je kan wel als het onderweg is, bijvoorbeeld bij dhl zeggen dat het naar het dhl punt mag. Maar waarom niet meteen bij bestellen dan? Wonderlijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 20 nov 2024 09:23

Dan zal het wel verschillen waar je woont. Dezelfde dag nog is hier sowieso geen optie.
Als ik via Mantel bestel gaat het altijd met PostNL. En aangezien ik daar in de app heb ingesteld dat ik het altijd in een automaat wil ligt het de volgende dag gewoon bij PostNL.

Wat ook verschrikkelijk is, zijn die fietskoeriers. Krijg je gewoon een tijdvak na 22u in de avond dat ze nog even langskomen.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 20 nov 2024 10:44

Het ligt ook aan de contracten die de partijen hebben.
DHL vanuit duitsland is iets anders dan bij een shop in NL.
Vanuit duitsland kloppen de data en zelf tijdstippen gewoon heel erg goed.

Hier gaat het best goed. En anders meld dat je het niet hebt bij de shop en bezorger en het is zo geregeld hoor.
Indien jij niet getekend hebt hebben ze echt een probleem.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 20 nov 2024 19:26

Se7en schreef: 20 nov 2024 09:23 Dan zal het wel verschillen waar je woont. Dezelfde dag nog is hier sowieso geen optie.
Als ik via Mantel bestel gaat het altijd met PostNL. En aangezien ik daar in de app heb ingesteld dat ik het altijd in een automaat wil ligt het de volgende dag gewoon bij PostNL.

Wat ook verschrikkelijk is, zijn die fietskoeriers. Krijg je gewoon een tijdvak na 22u in de avond dat ze nog even langskomen.
Dat na 22 uur bezorgen vind ik best onbeschoft. Er zijn genoeg mensen die dan al plat liggen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

DDX
Forum-lid HC

DDX 20 nov 2024 19:39

Ook irritant zijn van die bezorgbedrijven die alleen avondbezorging doen.
Leuk als je dan op een bedrijfsadres iets wilt laten bezorgen...
Vorig jaar voor collega een iphone besteld en die kwam met zo'n bezorgbedrijf, uiteindelijk maar omgezet naar z'n prive adres maar toch best gek dat je gewoon soms geen keus hebt voor overdag bezorgen.

Plaats reactie