Look
Tof! Staat de wielset die er in gaat daar achter tegen de wand? Wordt een knappe fiets!
Dank allen,
Ja, er zitten Bora's in ja. Nu nog met 26mm Vittoria Corsa N.EXT banden maar ik wil wel wisselen naar 28mm. Iets meer comfort zou niet slecht zijn. Maar eerst deze maar eens verslijten (en dat zal nog wel even duren).
Ja, er zitten Bora's in ja. Nu nog met 26mm Vittoria Corsa N.EXT banden maar ik wil wel wisselen naar 28mm. Iets meer comfort zou niet slecht zijn. Maar eerst deze maar eens verslijten (en dat zal nog wel even duren).
Ride bikes, not tanks!
En nu echt op wielen (@rene)
Zitpositie ondertussen goed ingesteld (op de foto staat het zadel nog niet op de juiste hoogte). Alles rondom het balhoofd ook afgesteld en gemonteerd. Nu nog de ketting monteren en dan kan ik pas de voorderailleur afstellen. Ik werk nl. zonder zo'n inline index ding om de kabelspanning aan te passen. Dat is altijd wel even passen en meten maar als het eenmaal zit dan hoef je er ook niet meer aan te komen.
De ketting is pas 350km oud dus gelukkig kun je die maximaal 2 maal ponsen. Ik heb nog nieuwe stiften op voorraad liggen dus ik ga deze ketting gewoon weer gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van tweemaal ponsen maar als Campa zegt dat het kan dan moet ik daar ook maar vertrouwen in hebben.
En ontluchten, dat werkt toch perfect bij Campa. Als je Shimano al makkelijk vindt dan is Campa de overtreffende trap. Op zich werkt het ontluchten hetzelfde maar doordat je bij Campa de spuit op de remklauw kunt schroeven zit dat net even steviger dan bij Shimano. Dus het verschil is eigenlijk wel miniem. Maar toch iets handiger
Ik zag ook dat op mijn achterband om de een of andere reden een stuk loopvlak weg is. Dus die bandenwissel komt dan toch eerder dan gepland.
Zitpositie ondertussen goed ingesteld (op de foto staat het zadel nog niet op de juiste hoogte). Alles rondom het balhoofd ook afgesteld en gemonteerd. Nu nog de ketting monteren en dan kan ik pas de voorderailleur afstellen. Ik werk nl. zonder zo'n inline index ding om de kabelspanning aan te passen. Dat is altijd wel even passen en meten maar als het eenmaal zit dan hoef je er ook niet meer aan te komen.
De ketting is pas 350km oud dus gelukkig kun je die maximaal 2 maal ponsen. Ik heb nog nieuwe stiften op voorraad liggen dus ik ga deze ketting gewoon weer gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van tweemaal ponsen maar als Campa zegt dat het kan dan moet ik daar ook maar vertrouwen in hebben.
En ontluchten, dat werkt toch perfect bij Campa. Als je Shimano al makkelijk vindt dan is Campa de overtreffende trap. Op zich werkt het ontluchten hetzelfde maar doordat je bij Campa de spuit op de remklauw kunt schroeven zit dat net even steviger dan bij Shimano. Dus het verschil is eigenlijk wel miniem. Maar toch iets handiger
Ik zag ook dat op mijn achterband om de een of andere reden een stuk loopvlak weg is. Dus die bandenwissel komt dan toch eerder dan gepland.
Ride bikes, not tanks!
Dat is inderdaad zo f#cking handig, dat je iets op de remklauw kan schroeven. Sram heeft dit ook, en dat maakt het ontluchten 10x handiger.leon1 schreef: ↑20 nov 2024 08:33 En nu echt op wielen (@rene)
En ontluchten, dat werkt toch perfect bij Campa. Als je Shimano al makkelijk vindt dan is Campa de overtreffende trap. Op zich werkt het ontluchten hetzelfde maar doordat je bij Campa de spuit op de remklauw kunt schroeven zit dat net even steviger dan bij Shimano. Dus het verschil is eigenlijk wel miniem. Maar toch iets handiger
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik vind dit zo'n geslaagde build en erg mooi in balans allemaal! Zonde dat het nu zo'n bagger weer is, maar alvast veel fietsplezier er mee!
Dank je wel N.eelis. Ik ben mij ook terdege bewust van het voorrecht om zo'n gave fiets te mogen rijden. Wat ik al aangaf, ik heb zitten denken om er misschien Di2 op te zetten. En dan de Zipp's 303FC eronder en de Bora's misschien wel verkopen. Maar die matte Zipp's zouden hier gewoon niet in staan denk ik. Het glanzende van de Record groep is gelijk aan de velgen. Dat maakt het plaatje wel af vind ik.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Helemaal mee eens. Ik vind de Zipps in mijn Pina ook niet mooi staan, te mat. Zit nog steeds wel wat verlekkerd naar de Bora's te kijken. Enige wat mij tegenhoud (naast de prijs) is het G3 spaakpatroon in het voorwiel Campa wielen op een shimanogroep.
€1900 voor een setje wielen van 1405gr en 23mm intern vind ik echt te gortig. Vergelijkbare specs met kwaliteitsonderdelen koop je voor 700,- minder.
Dat deze fiets een plaatje is weten we al lang
Less is bore
Die Bora's zijn inderdaad wel heel gaaf. Helemaal nu de nieuwe weer helemaal up to date zijn. Ik geloof zelfs met 23mm intern. Daardoor gingen deze zoals de mijne met 19mm intern laatst wel flink onder de normale straatprijzen. Dat is natuurlijk redelijk normaal voor een uitloopmodel. Maar dat raakt helaas ook de prijzen voor de gebruikte sets. Dus vandaar dat ik een mogelijke verkoop ook snel uit mijn hoofd heb gezet. Ik vind het soms echt niet erg om iets af te schrijven qua prijs maar dit zou wel aardige kapitaalvernietiging zijn geworden.
Van het spaakpatroon lig ik niet wakker gelukkig. Campagnolo wielen op een Shimano fiets dan weer wel (al heb ik het zelf nog niet zo lang geleden zelf ook gehad - Look 765 met Ultegra en Shamal's).
Die Zipp's staan dan wel weer perfect in de 765 moet ik zeggen. Maar die heeft ook matte lak.
Ride bikes, not tanks!