Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2025

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 20 nov 2024 14:50

'k Had de voorbije dagen voorzichtig al wat routjes zitten maken voor de vakantie.
En ik merk dat zowel in de Drôme als in de Vogezen er heel wat mooie gravelbaantjes liggen.

Ik was van plan om de Orbea Orca mee te nemen want die wordt toch echt als klimfiets beschouwd (en ik mag hem eindelijk ophalen zaterdag!). Want de Ventoux en Vogezen wil ik echt gaan klimmen. Maar dan kan ik dus niet gravelen. Maar dan moet ik de SUP of Atom6 meenemen en twee wielsets. Maar dan ik toch net zo goed twee fietsen meenemen? Want de extra wielset zou dan in de koffer moeten liggen en daar is weinig plaats.

Komt dit wat overtuigen dover om tegen vrouwlief uit te leggen? :mrgreen: ;)
Laatst gewijzigd door koeroeur op 20 nov 2024 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

pino
Forum-lid HC

pino 20 nov 2024 15:00

In de Drome is het buiten het asfalt vrijwel meteen MTB. Wel soms wat mindere wegen waar een iets zwaarder bandje nuttig kan zijn.
Niet zijken maar reiden !

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 20 nov 2024 15:13

koeroeur schreef: 20 nov 2024 14:50 'k Had de voorbije dagen voorzichtig al wat routjes zitten maken voor de vakantie.
En ik merk dat zowel in de Drôme als in de Vogezen er heel wat mooie gravelbaantjes liggen.

Ik was van plan om de Orbea Orca mee te nemen want die wordt toch echt als klimfiets beschouwd (en ik mag hem eindelijk opahlen zaterdag!). Want de Ventoux en ogezen wil ik echt gaan klimmen. Maar dan kan ik dus niet gravelen. Maar dan moet ik de SUP of Atom6 meenemen en twee wielsets. Maar dan ik toch net zo goed twee fietsen meenemen? Want de extra wielset zou dan in de koffer moeten liggen en daar is weinig plaats.

Komt dit wat overtuigen dover om tegen vrouwlief uit te leggen? :mrgreen: ;)
Ik prijs mij héél gelukkig dat ik dit echt nooit hoef uit te leggen aan m'n vrouw.

(Zo ook als ik twijfel over een nieuwe fiets/gitaar dan stelt ze maar een vraag: kan je het betalen?)
Courir c'est mourir un peu

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 20 nov 2024 20:15

't Was dan ook een grapje ;)
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 20 nov 2024 20:28

pino schreef: 20 nov 2024 15:00 In de Drome is het buiten het asfalt vrijwel meteen MTB. Wel soms wat mindere wegen waar een iets zwaarder bandje nuttig kan zijn.
Ik maak m'n routjes tegenwoordig op Komoot. Daar posten heel wat gebruikers foto's van de wegen.
Als ik op de gravelbaantjes kijk, lijkt dat doenbaar met gravelbike.
Snel even gekeken en binnen de 15 km van onze gite kom ik al deze baantjes tegen.

Afbeelding

En nu ik dat zie, heb ik de beslissing al genomen denk ik :mrgreen:
Maar we zitten ook vlakbij de Ventoux dus die zal minstens één keer op het programma staan.
Is it july yet?
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

pino
Forum-lid HC

pino 20 nov 2024 20:47

Dat zijn de leukere wegen.
Ik had een kaart met gravel routes rond de Ventoux en daarvan waren 2 uit 2 geprobeerd te pittig voor de gravelfiets.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 20 nov 2024 20:56

Ik had ook al eens het idee om de Ventoux offroad op te rijden (de vierde kant) maar dat schijnt echte zware gravel te zijn. Zelfs met mtb heel pittig met grote keien.

Onze vakantie duurt twee weken waarin ik een 5 tal ritjes doe, met één dag puur voor fietsen gereserveerd. Da's een beetje de afspraak want het blijft een familievakantie. Als een rit dan echt tegenvalt, is dat een gemiste kans waar ik dan van baal. Vorige zomer zo'n rit lek gereden en kreeg de band echt niet meer goed. Vrouwlief was met de dochter een uitstapje gaan doen dus kon ook niet bellen. Dan baal ik echt want die dag ben ik dan kwijt :cry:

Dus ik probeer m'n ritjes goed te plannen.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

pino
Forum-lid HC

pino 20 nov 2024 21:19

koeroeur schreef: 20 nov 2024 20:56 Ik had ook al eens het idee om de Ventoux offroad op te rijden (de vierde kant) maar dat schijnt echte zware gravel te zijn. Zelfs met mtb heel pittig met grote keien.
De traditionele offroadkant die begint op de klim naar Chalet Reynard is pittig, maar te doen op gravel. Er is ook een klim/afdaling die meteen bij Bedoin begint (iets van Roches Blanques) en wel (en zeker in juli) erg pittig is.
https://www.strava.com/activities/7904779206

Edit: je kunt het steilste stuk gravel (in het begin) ontwijken door tot Chalet Reynard te rijden en dan de grindweg te pakken. Is min of meer een hoogtelijntje.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 nov 2024 22:34

Lijkt mij ook nog wel fantastisch om een keer te doen.
Less is bore

Plaats reactie