105 is dikke prima, heb ik nu ook ivm de mooiere kleur tov suf Ultegragrijs.
Al bijna alle groepen gemonteerd en gebruikt (incl DA en SR) en 105 doet er niet (meer!) voor onder qua werking.
Enige wat je mist is de extra knopjes op de shifter om bijv Garmin te bedienen en iets meer disc-clearance omdat 105 geen servowave heeft.
Orbea
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Knopjes Ultegra shifters betreft, zijn er volgens mij niet zoveel die deze gebruiken. Gezien het prijsverschil zullen er dan veel voor 105 groep gaan kiezen die gewend zijn Ultegra te kiezen bij een nieuwe fiets. Is mijn idee.daniel1975 schreef: ↑20 nov 2024 20:52 105 is dikke prima, heb ik nu ook ivm de mooiere kleur tov suf Ultegragrijs.
Al bijna alle groepen gemonteerd en gebruikt (incl DA en SR) en 105 doet er niet (meer!) voor onder qua werking.
Enige wat je mist is de extra knopjes op de shifter om bijv Garmin te bedienen en iets meer disc-clearance omdat 105 geen servowave heeft.
Volgens de orbea website is de OMR dus stijver. Zie onderstaand grafiek. (kreeg de afbeelding niet in dit bericht HTTPfout ofzo, dus hier de link naar de orbea website)
https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/rac ... #Stiffness
- daniel1975
- Forum-lid HC
@werkpaard: prijsverschil tussen 105 en ult is niet groot. Ultegra vind je ook al onder de €1300.
Less is bore