Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 23 jun 2024 09:49
Mijn fiets werd steeds erg vies, niet goed voor de fiets en steeds schoonmaken is vervelend. Ik heb als oplossing spatbordjes gemonteerd en dat scheelt echt alles:
Trek Domane
Cannondale Trail
Cannondale Trail
Helemaal mee eens. Ik gebruik deze ook op mijn winter- / slechtweerfiets.
Op de crossfiets heeft dat geen zin i.v.m. vele modder en ruimte rondom de banden. Wat ik daar nog wel eens doe is een los spatbordje aan de zadelpen, om toch de rug nog enigszins te ontzien van modder en water.
Op de crossfiets heeft dat geen zin i.v.m. vele modder en ruimte rondom de banden. Wat ik daar nog wel eens doe is een los spatbordje aan de zadelpen, om toch de rug nog enigszins te ontzien van modder en water.
Komend jaar ga ik het 4e seizoen in met de Emonda en ik overweeg een aantal upgrades uit te voeren deze winter, waaronder een andere stuurcombo (cockpit) en een Di2 groep.
Ik weet dat er wat gebruikers hier zijn met een cockpit op hun Emonda, welke gebruiken jullie hier voor? Welke Di2 groep ben ik nog niet helemaal uit, dat ligt ook een klein beetje aan de eindejaars bonus
er zijn genoeg redenen om geen cockpit te nemen, maar die ken ik allemaal al dus die discussie hoeven we niet te voeren hier
Ik weet dat er wat gebruikers hier zijn met een cockpit op hun Emonda, welke gebruiken jullie hier voor? Welke Di2 groep ben ik nog niet helemaal uit, dat ligt ook een klein beetje aan de eindejaars bonus
er zijn genoeg redenen om geen cockpit te nemen, maar die ken ik allemaal al dus die discussie hoeven we niet te voeren hier
Een Di2 groep en een mooie cockpit is zeker een mooie upgrade. Komt bij de Emonda dan de kabel op hetzelfde punt uit de achtervork zoals nu de schakelkabel? Ik heb verder geen opmerking over een cockpit behalve dat deze wel mooi moet aansluiten op de spacers. Anders is het in mijn ogen geen upgrade. Heb wel eens exemplaren gezien waarvan de stuurpen dan best grof is en deze op normale ronde spacers zit....
Ride bikes, not tanks!
Heb je beschermende folie onder de montagepunten geplakt? Anders krijg je meer doffe plekken in de lak dan je lief is (is mijn ervaring met deze spatborden). Deze spatborden helpen zeker met droog blijven. De fiets krijgt er alsnog wel van langs omdat het spatbord voor erg kort is en achter niet doorloopt tot op de trapas.Brabobikert schreef: ↑16 nov 2024 10:39 Mijn fiets werd steeds erg vies, niet goed voor de fiets en steeds schoonmaken is vervelend. Ik heb als oplossing spatbordjes gemonteerd en dat scheelt echt alles:
Ride bikes, not tanks!
Yes, die komt op het zelfde punt uit het frame. Mooie gelegenheid omdat ff wat netter te doen dan die lasso die er nu uitsteektleon1 schreef: ↑10 dec 2024 12:06 Een Di2 groep en een mooie cockpit is zeker een mooie upgrade. Komt bij de Emonda dan de kabel op hetzelfde punt uit de achtervork zoals nu de schakelkabel? Ik heb verder geen opmerking over een cockpit behalve dat deze wel mooi moet aansluiten op de spacers. Anders is het in mijn ogen geen upgrade. Heb wel eens exemplaren gezien waarvan de stuurpen dan best grof is en deze op normale ronde spacers zit....
De cockpit moet inderdaad wel mooi geheel vormen, anders doet het alleen maar afbreuk. Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen en/of voorbeelden hier andere forummers
-
- Forum-lid
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Sram AXS nemen N.eelis, dan heb je geen kabel meer die te ver van je derrie uit het frame komt.
Heb je ook geen tiewrap nodig om dat kabeltje halverwege bij je cassette weg te houden!
Heb je ook geen tiewrap nodig om dat kabeltje halverwege bij je cassette weg te houden!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben geen Sram fan, maar in combinatie met dit frame waar de kabel ver van de achterderrailleur het frame verlaat zou ik het ook overwegen.
Less is bore
Houd met het kiezen van de cockpit wel rekening met de reach van je stuur. Als je nog het originele stuur hebt is dat waarschijnlijk met een reach van 100mm. En dat is flink langer dan het gemiddelde stuur/cockpit. (75/80mm)N.eelis schreef: ↑10 dec 2024 11:24 Komend jaar ga ik het 4e seizoen in met de Emonda en ik overweeg een aantal upgrades uit te voeren deze winter, waaronder een andere stuurcombo (cockpit) en een Di2 groep.
Ik weet dat er wat gebruikers hier zijn met een cockpit op hun Emonda, welke gebruiken jullie hier voor? Welke Di2 groep ben ik nog niet helemaal uit, dat ligt ook een klein beetje aan de eindejaars bonus
er zijn genoeg redenen om geen cockpit te nemen, maar die ken ik allemaal al dus die discussie hoeven we niet te voeren hier
Aan SRAM had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht, wellicht een optie. Sowieso gaat de huidige groep over naar een nader te bepalen project
@RuudRuud, het originele stuur zit er niet meer op maar hier had ik aan gedacht inderdaad.
@RuudRuud, het originele stuur zit er niet meer op maar hier had ik aan gedacht inderdaad.
Huh? Loopt dat achterspatbord nou maar tot de seatstays?
Dan zit je halve frame alsnog onder de zooi!
Ook folie onder de contactpunten waar de spatborden aan het frame zitten, is een goeie! Als je dan toch aan het plakken slaat, neem dat ook gelijk de gehele zadelbuis mee.
Dan zit je halve frame alsnog onder de zooi!
Ook folie onder de contactpunten waar de spatborden aan het frame zitten, is een goeie! Als je dan toch aan het plakken slaat, neem dat ook gelijk de gehele zadelbuis mee.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Voor mijn Emonda Sl5 heb ik een Ali stuur gekocht.
Zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2nld
Helaas lukt het uploaden van foto’s niet. (Op pagina 322 staat wel een wazige foto van mijn fiets)
Van boven wat ik zie als fietser vind ik het echt heel mooi alles uit 1 stuk.
Het stuur is sterk genoeg voor een paar valpartijen weet ik helaas uit ervaring.
De afwerking van Ali is net niet top zodat de spleet aan de achterkant bij mij net niet helemaal recht loopt.
De stuurhoek scheelt 1 graad met het origineel. Ik ben dus een uurtje aan het vijlen geweest om een spacer mooi passend te krijgen.
Daar waar de 4 leidingen via je spacer het stuur in gaan blijft het druk.
Voordeel is wel dat ik de versnellingskabel niet door mijn stuur heb geleid en je dus niet alle kabels opnieuw hoeft te trekken. Enkel mijn ingekorte remleiding loopt door mijn stuur.
Ik heb dus was compromissen maar ik was daarmee voor circa 60 euro klaar met een grote vooruitgang qua looks en een veel prettiger smaller stuur. Ben van 44cm naar 42cm gegaan en dat is echt beter voor mij.
Zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2nld
Helaas lukt het uploaden van foto’s niet. (Op pagina 322 staat wel een wazige foto van mijn fiets)
Van boven wat ik zie als fietser vind ik het echt heel mooi alles uit 1 stuk.
Het stuur is sterk genoeg voor een paar valpartijen weet ik helaas uit ervaring.
De afwerking van Ali is net niet top zodat de spleet aan de achterkant bij mij net niet helemaal recht loopt.
De stuurhoek scheelt 1 graad met het origineel. Ik ben dus een uurtje aan het vijlen geweest om een spacer mooi passend te krijgen.
Daar waar de 4 leidingen via je spacer het stuur in gaan blijft het druk.
Voordeel is wel dat ik de versnellingskabel niet door mijn stuur heb geleid en je dus niet alle kabels opnieuw hoeft te trekken. Enkel mijn ingekorte remleiding loopt door mijn stuur.
Ik heb dus was compromissen maar ik was daarmee voor circa 60 euro klaar met een grote vooruitgang qua looks en een veel prettiger smaller stuur. Ben van 44cm naar 42cm gegaan en dat is echt beter voor mij.