Veldrijden 2024 - 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wederom: dat deze discussie wordt gevoerd zegt iets over de staat van deze sport de laatste jaren.
Less is bore
-
- Forum-lid
Op logistiek vlak zijn de wedstrijden buiten de Benelux idd vaak een nachtmerrie voor de omkadering.
De renner neemt het vliegtuig, al de rest mag de auto, camper, .... in.
En dan laten we de uitstapjes naar de VS nog buiten beschouwing.
De renner neemt het vliegtuig, al de rest mag de auto, camper, .... in.
En dan laten we de uitstapjes naar de VS nog buiten beschouwing.
Het sportieve niveau gaat er niet door stijgen, maar je kan de circussen dan wel overal gaan organiseren. Met gratis inkom wel te verstaan. Waar denk je dat geld vandaan komt? Dat komt van de inkomsten van de klassieke crossen in Belgie en Nederland (zie dossier Nys/Golazo van twee jaar geleden). De dag dat Mathieu stopt met crossen is dus voor 99% weer een Vlaamse aangelegenheid.
Ook voor de ploegen is het proberen van het circus de wereld rond te sturen een aderlating en logistiek een drama. Voor de kleinere ploegen zijn de kosten vaak voor de individuele crosser.
We hebben het over een wereldkampioenschap en een wereldbeker, georganiseerd door de UCI. Dat mag best wat internationaler toch? Volgens mij ligt het probleem niet zozeer aan de UCI, maar aan de waarde die gehecht wordt aan die regenboogtrui. Laat de UCI lekker aanklooien. Dan maar geen wereldbekercrossen. Er zijn nog klassementen genoeg. Als de Nederlandse en Belgische kampioenstrui niet genoeg status geven, organiseer dan een Benelux-kampioenschap of organseer het EK in hetzelfde weekend als het WK.
Het lijkt mij dat de Belgische organisatoren veel meer munitie hebben om het hard te spelen dan de UCI
Het lijkt mij dat de Belgische organisatoren veel meer munitie hebben om het hard te spelen dan de UCI
Campagnolo Ultra Dork
Dat is niet zo, dat zie je al hoe ze hun wedstrijd niet meer, of niet meer op een interessant moment op de kalender kunnen krijgen. Zo is er een verbod op zaterdagcross als er een internationale uci cross is op zondag. Straf vind ik dat.
-
- Forum-lid
Dat ruikt heel hard naar ongeoorloofd protectionisme.
Dat ruikt ook naar geld. Net zoals de RVV verkocht werd omwille van het geld heeft Flanders Classic
hier de Wereldbeker gekocht en moet niet enkel de UCI maar ook het hele veldrijderswereldje nu naar de pijpen van die personen dansen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Klopt volledig.
De Golazo's en FC's van deze wereld werden gecreëerd om geld te verdienen, niks meer, niks minder.
De Golazo's en FC's van deze wereld werden gecreëerd om geld te verdienen, niks meer, niks minder.
- CampaYolo
- Forum-lid
Daar waar er volop aandacht is voor het amateuristisch gepruts wat gravel heet moeten we anderzijds een professionele sport als veldrijden afkraken?daniel1975 schreef: ↑21 nov 2024 12:53 Wederom: dat deze discussie wordt gevoerd zegt iets over de staat van deze sport de laatste jaren.
Het veldrijden is zeker een lokale aangelegenheid geworden, net als biivoorberld schaatsen (en misschien wel de meeste winter sporten)
Maar ik nodig elke fietser uit om een uurtje te knallen in het veld.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.