Garmin Edge 540/840
-
- Forum-lid HC
Op mijn 530 is het zo, dat als ik een Komoot route zo inlaad, en de start is 100m van de weg af, dan gaat de routebegeleiding wel verder bij het begin van de route. Als ik een Garmin route rijdt, doet hij dat niet.
Maar nooit navigeren naar start in dit geval, dan gaat hij via de meest directe route en niet via de ingeladen.
Maar nooit navigeren naar start in dit geval, dan gaat hij via de meest directe route en niet via de ingeladen.
Word ik blij van een 840 als ik van een 830 kom?
Heb de 830 nu 4,5 jaar en doet het eigenlijk nog prima. Had van de zomer wel wat issues maar na een keer terug naar fabrieksinstellingen doet die het weer goed.
Heb de 830 nu 4,5 jaar en doet het eigenlijk nog prima. Had van de zomer wel wat issues maar na een keer terug naar fabrieksinstellingen doet die het weer goed.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Scherm is wel een klasse beter. Maar eerlijk gezegd zou ik dan op de 850 wachten, die gaat een meer smartphone-like scherm krijgen.
Wat mij betreft 4 nuttige upgrades van 830->840 :
-buttons, bij 830 vaak genoeg meegemaakt dat touchscreen niet reageert met regen(/kou)
-climbpro freeride (dus je hoeft geen route ingeladen te hebben)
-gpx/routes inladen tijdens rit, bij 830 moet je rit stoppen en achteraf aan elkaar plakken met fitfiletools
-langere batterijduur
-buttons, bij 830 vaak genoeg meegemaakt dat touchscreen niet reageert met regen(/kou)
-climbpro freeride (dus je hoeft geen route ingeladen te hebben)
-gpx/routes inladen tijdens rit, bij 830 moet je rit stoppen en achteraf aan elkaar plakken met fitfiletools
-langere batterijduur
Batterijduur zal bij de 850 weer minder zijn dan de 840. Ik vermoed op gelijk niveau met de 830. Dit door het betere scherm dat meer stroom slurpt.
-
- Forum-lid HC
Wat buiten de ultra rijders voor iedere fietser ruim voldoende is.
-
- Forum-lid HC
Als de route al op het toestel staat, dan kan je inderdaad van route wisselen. Alleen als de rit gestart is, dan komt er geen nieuwe route van de telefoon in dat rijtje te staan.
Dus onderweg met de telefoon een andere route maken kan dus niet zonder de rit te stoppen.
Dus onderweg met de telefoon een andere route maken kan dus niet zonder de rit te stoppen.