Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 - ervaringen

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 19 jan 2010 20:13

Ik doe dit altijd in Mapsource, daar zit een trackfilter in.
Daar kun je ook het maximum aantal trackpunten instellen.

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 19 jan 2010 22:39

Ok merci ga het direkt proberen.

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 19 jan 2010 23:18

Klikken op de desbetreffende track dan kom je in het venster "trackeigenschappen".
In dit venster klik je op "filter"en dan kun je het instellen.

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 20 jan 2010 13:46

Nou het is gelukt, ze staan erin. Maar als ik de route in Google Earth dan bekijk wordt wel heel summier de route aangegeven. Kortom de weg wordt niet specifiek gevolgd. Ik had de filter op ongeveer 375 gezet is dit te weinig ? Of gewoon een kwestie van proberen. Ik ben nl bang dat wanneer ik ga rijden, de route niet goed wordt aangegeven.

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 20 jan 2010 20:43

Je moet het filter instellen op het maximum aantal trackpointen hetgeen je Garmin aankan.

Een andere mogelijkheid is om de track te verdelen (splitsen) in meerdere tracks.
Eea is natuurlijk afhankelijk hoeveel tracks je in je Garmin kan zetten.

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 20 jan 2010 21:59

Nu ja 1 tegelijk denk ik. De rest zet ik in GTC of in een bestandje en elke keer als ik er eentje wil rijden zet ik hem erop. Kan is misschien ergens vinden wat de capaciteit van de Egde 500 is ?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2010 22:30

Excuus als dit al een keer gevraagd is, maar hoe is die compatibiliteit met de 705? Gebruikt de 500 dezelfde hartslagmeter en cadansmeter? (zal wel toch?). Past 'ie in dezelfde houder?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 20 jan 2010 22:59

cadans weet ik niet, de HR band is volgens mij van een ouder model bij de Edge 500 en is volgens mij dezelfde als bij de 705, de houder is anders, maar voor een tientje koop je er op het net twee, die je in een mum van tijd op je fiets zet en er ook zo weer afhaalt

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 21 jan 2010 20:30

Ik denk wel dat de cadans/snelheids sensor en hs-meter compatible zijn. In de egde 500 kun je gewoon bij instellingen de optie opnieuw calibreren aanklikken en dat worden deze sensors direkt herkend. Heb geen ervaring met de 705. Het bewust gekozen voor de 500. Je kunt er eenvoudig koersen inzetten en rijden. De kaartoptie is natuurlijk zeer beperkt en niet te vergelijken met de 705. Maar wanneer gebruik je dit nu? Bovendien vindt ik die kaarten verschrikkelijk duur. Ik ben voor de 500 gegaan voor de trainingsopties en ook de eenvoud van een course te rijden en in te brengen.

huubcs
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:33

huubcs 24 jan 2010 12:35

MVO pb gestuurd maar wellicht gemist ?

een paar vragen tav de Edge 500.
Hopelijk heb je een antwoord.

- Track moet je omzetten naar CRS. Maar hoe groot, hoeveel trackpunten kan die track maximaal bevatten ?
- Kun je een Course ook rijden zonder virtuele partner ?
- Kun je ook inzoomen op het kruimeltjesspoor van de Course ?
- Als je de Course geactiveerd hebt en je komt naast de route wordt je daarvoor gewaarschuwd. Gebeurt dat ook als je alleen het kruimeltjesspoor gebruikt ?

alvast bedankt

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 24 jan 2010 15:30

[quote="HuubCs"]- Track moet je omzetten naar CRS. Maar hoe groot, hoeveel trackpunten kan die track maximaal bevatten ?[/quote]
Ik dacht dat TCX het modernste formaat is (?) om je courses in te zetten (lijntje volgen, geen aanwijzingen - ook niet met de Edge 705). Dan is er niet echt een limiet aan het aantal punten, zeker niet voor een normale route tot een paar honderd km.
[quote="HuubCs"]- Kun je een Course ook rijden zonder virtuele partner ?[/quote]
Ik neem aan dat je net als bij de Edge 705 gewoon kan kiezen of die virtuele partner meedoet of niet. Dat zal geen probleem zijn.
[quote="HuubCs"]- Kun je ook inzoomen op het kruimeltjesspoor van de Course ?[/quote]
Geen idee.
[quote="HuubCs"]- Als je de Course geactiveerd hebt en je komt naast de route wordt je daarvoor gewaarschuwd. Gebeurt dat ook als je alleen het kruimeltjesspoor gebruikt ?[/quote]
Bij het TCX formaat waarbij je dus het lijntje volgt, wat je hier bedoelt neem ik aan, krijg je inderdaad een waarschuwing dat je van de course af bent. En ook weer als je weer terug op de route bent.

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 25 jan 2010 19:15

[quote="HuubCs"]MVO pb gestuurd maar wellicht gemist ?

een paar vragen tav de Edge 500.
Hopelijk heb je een antwoord.

- Track moet je omzetten naar CRS. Maar hoe groot, hoeveel trackpunten kan die track maximaal bevatten ?
- Kun je een Course ook rijden zonder virtuele partner ?
- Kun je ook inzoomen op het kruimeltjesspoor van de Course ?
- Als je de Course geactiveerd hebt en je komt naast de route wordt je daarvoor gewaarschuwd. Gebeurt dat ook als je alleen het kruimeltjesspoor gebruikt ?

alvast bedankt[/quote]

Nu ik heb het in "gpsies" gedaan gewoon eerst even geprobeerd zoals hiervoor vermeld. Aantal trackpoint limiteren en dan vervolgens opslaan in crs formaat. Het beste resultaat krijg ik altijd als ik het eerst inlaad in het programma GTC. Vervolgens click je op koersen en kijk je even of de route er helemaal instaat. Deze kun je vervolgens inladen in je toestel. Op je vraag of je een course ook zonder virtuele partner kunt rijden weet ik niet, nog niet geprobeerd. Je kunt volgens mij wel inzoomen op de kaart dmv de pijltjes toetsen, dit kun je nl ook doen wanneer je de kaart of koers inlaad. Of je gewaarschuwd wordt weet ik niet, nog niet geprobeerd. ben ook nog maar net bezig en de route die ik rijdt als training kun je moeilijk naast fietsen, maar ga het zeker eens proberen. Volgens mij wordt er geen waarschuwing gegeven. Het is immer geen 705. Wel wordt de course geactiveerd zodra je op het traject komt en moet je route volgen die aangegeven wordt met een pijltje.
1 tip ! doe maximaal 1 a 2 koersen in je toestel laden want als het teveel wordt
crashed de boel, heb ik ook al geprobeerd. Heb de boel moeten resetten.
Maar ik zou je routes inladen in GTC en zodra je er eentje wilt doen, inladen en rijden.
gr
mvo

Plaats reactie