Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

el_loco
Forum-lid

el_loco 25 nov 2024 10:05

Erg slechte service. Op een aankoop van 4000 euro zou je toch op z`n minst de klant iets tegemoet moeten komen, dit is gewoon weggestuurd worden als een klein kind. Belachelijke gang van zaken.

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 25 nov 2024 11:59

rene schreef: 24 nov 2024 22:33 De dealer ( Mantel) configureerde de fiets ?? Ik neem aan dat je dat toch zelf gedaan hebt ? Zo heb je keus in ; wielen - banden - stuur , stuurpen lengte etc. zoals Nijkie zegt….. zo wordt het wel een raar verhaal.

Op de geometry chart staat inderdaad GEEN stuurpen lengte, dus dan gaan ze toch uit wat de klant aangeeft ?!
Nee hoor er viel voor mij niets te configureren. Volgens mij koopt Mantel gewoon een aantal modellen in volgens hun eigen specs en bouwt ze op. Of dat was in ieder geval bij deze aanbieding het geval. Hij wordt ook gewoon met een vaste prijs op de website aangeboden en niet als configureerbare fiets.
Ik heb er met heel veel moeite een 11-34 cassette op weten te krijgen ipv de 11-30, maar daar wilde Mantel eigenlijk ook niet aan mee werken.

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 25 nov 2024 12:23

Klopt, alle veranderingen kosten bij Mantel geld, of dat nu een cassette of een langere/kortere stuurpen betreft.
Bij Mantel bouwen ze niks op, die fiets komt in de doos bij hun zoals ik al zei.
Waarschijnlijk is het fout gegaan met het stuur bij Mantel, die hebben die fiets met langere stuurpen zo besteld!

chris80
Forum-lid

chris80 25 nov 2024 13:42

Achteraf is altijd makkelijk praten, maar ik had in dit geval de rechtsbijstand ingeschakeld/om hulp hebben gevraagd. Uiteindelijk heeft Mantel een ondeugdelijk product geleverd (niet volgens afspraak), dat is al genoeg om hun aansprakelijk te stellen voor de kosten/de koop te ontbinden. Zeker als je zwart op wit hebt staan dat er een 9cm pen op hebt besteld/Mantel aangeeft dat ze de verkeerde maat hebben geleverd.

Of het nu nog zin heeft (je bent al akkoord gegaan met de vergoeding) weet ik niet, maar nu alsnog een belletje plegen naar de rechtsbijstand kan altijd nog. Wellicht hebben zij advies over wat je nu nog wel of niet kan.

Wout88
Forum-lid

Wout88 25 nov 2024 13:56

https://www.mantel.com/sensa-giulia-gf

Ze weten er wel een zooitje van te maken bij mantel. De review op de website getuigt ook al van een belabberde afmontage.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 25 nov 2024 14:01

Dit bevestigt hun imago als dozenschuiver. Zo'n cockpitstuur is ook niet zomaar even te vervangen. Hoogstwaarschijnlijk remleidingen afkoppelen, opnieuw ontluchten, ander stuurlint etc....
Daar beginnen ze liever niet aan en als ze dan om wat voor reden ook er onderuit kunnen ben je gezjost natuurlijk. (sorry, kon het niet laten).
Maar het blijft een erg klantonvriendelijke manier van handelen.

stansfield
Forum-lid

stansfield 25 nov 2024 14:33

Wat is eigenlijk wel een goed verkooppunt voor sensa fietsen? Hun nieuwe fietsen zien er wel erg goed uit en qua prijs zitten ze altijd goed. Alleen wil je niet dit soort dingen of een dozenschuiver die ook niet thuis geeft mocht er wat zijn.

Bij mij in de buurt zit er sowieso geen dus ik moet toch al wat verder rijden. Dus mocht ik op een sensa uitkomen dan maar gelijk bij een verkooppunt waar veel goede ervaringen mee zijn.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 nov 2024 14:54

stansfield schreef: 25 nov 2024 14:33 Wat is eigenlijk wel een goed verkooppunt voor sensa fietsen? Hun nieuwe fietsen zien er wel erg goed uit en qua prijs zitten ze altijd goed. Alleen wil je niet dit soort dingen of een dozenschuiver die ook niet thuis geeft mocht er wat zijn.

Bij mij in de buurt zit er sowieso geen dus ik moet toch al wat verder rijden. Dus mocht ik op een sensa uitkomen dan maar gelijk bij een verkooppunt waar veel goede ervaringen mee zijn.
Fietstech in Bemmel,zelf zeer goede ervaringen mee inclusief 15% korting en eigen aangeleverde stuurpen gemonteerd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 25 nov 2024 15:23

Mocht Sensa de fiets opbouwen en in zijn geheel uitleveren aan Mantel dan hebben ze bij Sensa dus eea ook niet helemaal juist gedaan mbt de aanhaalmomenten van alle onderdelen. Best wel slordig dan.

Mantel zei overigens het volgende op mijn reactie dat Sensa aangaf dat de fietsen worden opgebouwd of uitgeleverd worden op vraag van de dealer/configuratie:

"Grappig dat ze dat zeggen, wij hebben hier namelijk geen inspraak in.
Krijgen het gewoon binnen vanuit Sensa in een doos en bouwen het dan op.
Dus wij kunnen daar niets in zien, alleen wat wij besteld hebben (complete fiets)."

Later is dit weer weerlegt en gaven ze toe dat ze de fiets zelf configureren en dan bestellen.

marsman
Forum-lid

marsman 25 nov 2024 16:00

Ik denk ook dat Mantel deze fiets conform eigen specs af-fabriek bestelt. De versie die Sjozke78 nu heeft (prachtige kleur trouwens!) is ook geen versie die Sensa zelf op hun site heeft staan: https://www.sensabikes.com/fietsen/race ... 06c28c1f62

Het lijkt er inderdaad op dat Mantel deze fiets naar wens bestelt en dan direct doorzet naar de klant. Al dan niet met een kleine controle.

Mijn ervaring met de grote dozenschuivers is ook niet geweldig qua opbouwkwaliteit. Heb 2 jaar terug een Koga hybride bij Mantel besteld via een fietsplan. Direct al een tik in de aandrijving. Eerst zelf geprobeerd te fixen, maar lukte niet. Terug naar Mantel, die een week de tijd namen voor de reparatie. Na een proefrit op de parkeerplaats hoorde ik dezelfde tik. Ik heb de fiets opgeladen, ben naar mijn vaste FM gereden die na 2 minuten zag dat het bracket niet goed vastzat. Gefixed in 5 minuten.

Canyon als voorbeeld is helaas niet veel beter. De achterderrie van mijn Nieuwe Aeroad was volledig verkeerd afgesteld en de remmen van mijn Grizl zaten vol met lucht. Maar goedkoop zijn ze wel . . .
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 25 nov 2024 16:56

Se7en schreef: 25 nov 2024 07:56 Ik snap het gebash op Zjoske niet zo goed. Mantel geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt maar verschuilt zich achter de 30-dagen bedenktijd.
Ik speel even advocaat van de duivel. Dit verhaal heeft 3 kanten ; Zjoske aan de ene kant, Mantel aan de andere kant, en dan hebben we de waarheid. Wie weet heeft Mantel wel een redelijke coulance aangeboden, en wordt dat hier niet vermeld. Ik zou in deze wel het echte verhaal van Mantel willen horen. En dan wel uit eerste hand.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Zjoske78
Forum-lid

Zjoske78 25 nov 2024 22:01

Mantel heeft 125+25 euro coulance aangeboden. Ik heb geprobeerd hier meer uit te halen, maar dit was het maximale. Voor mij is het een gesloten hoofdstuk en is mijn droomfiets wat duurder uitgevallen dan gebudgetteerd.
Ik wilde het verhaal hier toch even delen, want ik kreeg bijna het idee gaandeweg de mailing en contactmomenten met Mantel dat het mijn fout was, gelukkig denkt het gros hier daar anders over.
Ik weet in ieder geval wel welke winkel ik voortaan links laat liggen, maar kijk nu graag vooruit naar vele mooie kilometers op mijn Sensa.

Plaats reactie