Dat was ook onze gedachte. Aan de andere kant moet er wel een dure wallbox komen (want meterkast andere kant huis, 20m kabel nodig door de fundering etc) en is ons huis nog niet 3-fasen.
Dus voor die kosten kun je aardig wat benzine verstoken….
Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Als je een auto hebt met laag laadvermogen dan is een 1-fase aansluiting van 3,6kW voldoende en als je dan een zonnepaneelinstallatie hebt van 10 panelen van 400Wp zal je onder ideale omstandigheden weinig tot niets terug leveren.daniel1975 schreef: ↑25 nov 2024 18:26 Dat was ook onze gedachte. Aan de andere kant moet er wel een dure wallbox komen (want meterkast andere kant huis, 20m kabel nodig door de fundering etc) en is ons huis nog niet 3-fasen.
Dus voor die kosten kun je aardig wat benzine verstoken….
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb de Mini in het weekeinde tegenwoordig ook wel eens aan de thuislader staan. Laden duurt dan wel eeuwig maar sinds dat wij begin van deze maand terugleverkosten moeten betalen vind ik alles best. En als ik thuiswerk dan staat mijn plug in ook hier aan de stekker. Maar die heeft maar een kleine accu dus die altijd wel in 3 uur vol. Sowieso is thuisladen sinds mijn nieuwe energiecontract thuis voordelig. Aan de paal betaal ik 45ct/kWh en thuis in het weekeinde 25ct/kWh. Dus ook al werken de panelen niet optimaal dan is het alsnog voordeliger.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Thuislader is 3.6 bij jou?
Dan duurt bij de kleine Mini accu het een uur of 6-7 voordat die op 80% zit.
Dan duurt bij de kleine Mini accu het een uur of 6-7 voordat die op 80% zit.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Losse thuislader met "stekker"
Ik heb gewoon een lader opgehangen. Inderdaad met de zonnepanelen is het nu aan het einde van het jaar 0 op de meter.
En met de saldering nog twee jaar blijft dat zo.
Mocht je een lader kopen let op dat je de laadstroom in kan stellen, dat is straks als de saldering wegvalt interessant.
Wat ik vooral irritant vind is dat je weer, als het om geld gaat, straks continu moet gaan opletten wanneer je stroom gebruikt.
Ansich logisch, maar ik ga daar wel wat intelligentie op inbouwen thuis anders heb je er weer een extra taak bij.
Ik heb gewoon een lader opgehangen. Inderdaad met de zonnepanelen is het nu aan het einde van het jaar 0 op de meter.
En met de saldering nog twee jaar blijft dat zo.
Mocht je een lader kopen let op dat je de laadstroom in kan stellen, dat is straks als de saldering wegvalt interessant.
Wat ik vooral irritant vind is dat je weer, als het om geld gaat, straks continu moet gaan opletten wanneer je stroom gebruikt.
Ansich logisch, maar ik ga daar wel wat intelligentie op inbouwen thuis anders heb je er weer een extra taak bij.
Echt irritant dat die ontwikkeling zo traag gaat. Met een beetje pech kun je straks al je apparatuur, inclusief omvormer en laadpaal opnieuw aanschaffen om geen fulltime job te hebben om de stroom betaalbaar te houden.
Zo ingewikkeld is één, verplicht communicatieprotocol niet en een stuk nuttiger en milieuvriendelijker dan pakweg één usb-kabeltje.
Zo ingewikkeld is één, verplicht communicatieprotocol niet en een stuk nuttiger en milieuvriendelijker dan pakweg één usb-kabeltje.
Campagnolo Ultra Dork
Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet te zijn . . . ? Als de zon schijnt zet je gewoon de veelvraat apparatuur aan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless