Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 nov 2024 12:15
tom de groot schreef: ↑25 nov 2024 20:09
Van mij mag er wel wat minder reclame voorkomen in de podcast. Ik snap dat jullie worden gesponsord door specialized maar om dat nu elke podcast 20x te benoemen gaat wat ver. Je kunt ook in het begin een disclaimer zetten bijvoorbeeld deze podcast is powered by specialized.
Hier moet ik het toch even voor onze collega's opnemen. Bijna alle wielerpodcasts zijn gratis te beluisteren, om de simpele reden dat niemand ervoor wil betalen. Reclame moet je dan op de koop toe nemen. Een podcast produceren is alles behalve gratis.
20x Specialized noemen is misschien wat veel. Maar het zal denk ik toch wel iets minder geweest zijn?
-
fatmodul
- Forum-lid
fatmodul
26 nov 2024 14:03
Ik klik op je eigen podcast link, en wie wordt daar geïnterviewd? Een crosser van Specialized....
-
mhr-zip
- Forum-lid
mhr-zip
26 nov 2024 14:11
fatmodul schreef: ↑26 nov 2024 14:03
Ik klik op je eigen podcast link, en wie wordt daar geïnterviewd? Een crosser van Specialized....
Ik heb die podcast geluisterd, en ja lekker boeiend dat Specialized genoemd wordt.
Waar ik met sponsoring wel moeite mee heb, is dat andere merken als inferieur afgedaan worden, naar beneden gepraat etc.. En daar heb ik ze heel de podcast niet een keer op betrapt.
En als ze aan de hand van de Crux uitleggen dat die een kortere wielbasis en hoger bottombracket heeft dan "normale" gravelbike. Dan is er toch niemand die je tegenhoudt om een ander merk op te zoeken met vergelijkbare specificaties. Ik vond het wel leerzaam.
-
uninvitedguest
- Forum-lid
uninvitedguest
26 nov 2024 14:19
havana schreef: ↑26 nov 2024 12:15
Bijna alle wielerpodcasts zijn gratis te beluisteren, om de simpele reden dat niemand ervoor wil betalen. Reclame moet je dan op de koop toe nemen. Een podcast produceren is alles behalve gratis.
Als niemand er voor wil betalen kun je je misschien ook afvragen hoe groot die behoefte aan de desbetreffende podcast dan is.
Als men er niet voor wil betalen en het dus alleen beluisterd wordt wanneer het gratis is, en er dus reclame aan toegevoegd dient te worden omdat een podcast maken niet gratis is, is het wat mij betreft niet meer dan een digitaal medium om reclame te kunnen verspreiden.
Weinig toegevoegde waarde dus.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
26 nov 2024 14:27
uninvitedguest schreef: ↑26 nov 2024 14:19
havana schreef: ↑26 nov 2024 12:15
Bijna alle wielerpodcasts zijn gratis te beluisteren, om de simpele reden dat niemand ervoor wil betalen. Reclame moet je dan op de koop toe nemen. Een podcast produceren is alles behalve gratis.
Als niemand er voor wil betalen kun je je misschien ook afvragen hoe groot die behoefte aan de desbetreffende podcast dan is.
Als men er niet voor wil betalen en het dus alleen beluisterd wordt wanneer het gratis is, en er dus reclame aan toegevoegd dient te worden omdat een podcast maken niet gratis is, is het wat mij betreft niet meer dan een digitaal medium om reclame te kunnen verspreiden.
Weinig toegevoegde waarde dus.
Ach, dat is wel erg ferm gesteld. Als je er gewoon informatie wordt gegeven in een tv programma/ pod cast of wat dan ook en daar zit wat reclame omheen, ach, prima. Zolang het niet van een soort van Harry Mens Business Class wordt...alhoewel ik daar ook graag naar kijk, die ongemakkelijkheid, heerlijk. Met name als Wim van Hanegem er is, of die paragnoste. Goud!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
pino
- Forum-lid HC
pino
26 nov 2024 16:52
In de overvloed aan podcasts die nu beschikbaar zijn, zul je een keus moeten maken. Als ik degenen achter de een of andere betaalmuur oversla, blijven er nog genoeg over. En dan neem ik wat reclameuitingen mee. De Fiets-podcast horen bij degenen die ik met plezier beluister. Ben geen fan van Specialized, maar vind de vermeldingen niet storend.
Niet zijken maar reiden !
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 nov 2024 17:14
Klopt, Specialized is sponsor van onze podcast. Hebben we nooit een geheim van gemaakt. Zij stellen ook leuke prijzen beschikbaar voor de luisteraars, dus ze hebben er ook nog iets aan.
@uninvitedguest
Zo kan je het ook bekijken, vanzelfsprekend zie ik het anders
Maar even zonder gekheid. De podcast is voor ons geen verdienmodel. De sponsoren dekken amper de kosten. Het is gewoon ondersteunend aan het platform. En ik denk eerlijk gezegd dat het bij Fiets niet veel anders is (maar dat weet Edwin beter).
-
tom de groot
- Forum-lid
tom de groot
26 nov 2024 23:09
Ik vind het gewoon vervelend als elke keer hetzelfde in de hele podcast terug komt. Bijvoorbeeld lsrf heeft ook specialized als sponsor maar dat hoor je vrijwel niet terug. Ik vind het ook echt een ... merk dat zal ook niet helpen.
Zelf betaal ik liever wat voor een onafhankelijke podcast maar snap dat de meeste niet willen betalen omdat het gratis aanbod zo groot is.
Ik ben wel een trouwe luisteraar en luister verder met veel plezier.
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
27 nov 2024 09:27
Kudos voor de podcast makers energie en tijd die ze er in stoppen.
Betalen of niet betalen,mag je het vergelijken met bv Trouw,parool fd waar diepgaande onderzoeken worden geschreven en achter de betaalmuur staan.Ik vermoed dat dit niet op gaat voor fietsgerelateerde onderwerpen.
Zelf aanwezig geweest bij een opname van Cycloworld bij Specialized in Arnhem,we zijn daar wel in de watten gelegd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
mhr-zip
- Forum-lid
mhr-zip
27 nov 2024 10:16
Tweewielers podcast is ook vermakelijk om naar te luisteren en niet gesponsord!
Nou moet je het niet luisteren voor de laatste stand der techniek of goede tips over tubeless
, maar vermakelijk vind
ik het wel.
-
1094
- Forum-lid
1094
27 nov 2024 10:25
havana schreef: ↑26 nov 2024 17:14
Klopt, Specialized is sponsor van onze podcast. Hebben we nooit een geheim van gemaakt. Zij stellen ook leuke prijzen beschikbaar voor de luisteraars, dus ze hebben er ook nog iets aan.
Alleen het antwoord van de prijsvraag is nu al twee keer de afstand van de mallorca 320 geweest. De administratie moet even worden nagekeken denk ik
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 nov 2024 10:45
1094 schreef: ↑27 nov 2024 10:25
havana schreef: ↑26 nov 2024 17:14
Alleen het antwoord van de prijsvraag is nu al twee keer de afstand van de mallorca 320 geweest. De administratie moet even worden nagekeken denk ik
Heb het even voor je nagekeken, en het klopt niet wat je zegt. Mallorca 312 (dus niet 320) is wel 2x onderwerp geweest van de prijsvraag, maar de vraag was anders. De laatste keer was de vraag hoe lang de korte afstand was. De eerste keer was podcast 33, de vraag was toen: welke populaire cyclo is recent heel snel uitverkocht. Antwoord M312.