Hoi allen,
Ik kan me voorstellen dat deze vraag hier vaker is gesteld, maar ik kon het niet terugvinden. Ook verder op het internet niet echt.
Ik heb een Giant TCX die tot 45 mm banden kan. Nu wil ik zowel veldrijden als gravelen. Voor het veldrijden steek ik 33mm banden, maar voor gravel doe ik er graag 40mm in. Nu zit ik te denken om er dus een wielset bij te kopen.
Op moment heb ik 25mm interne breedte wielen. Hier passen de 33mm banden op. Maar is dit ideaal?
Kan ik beter een 2e wielset kopen die iets smaller is voor de 33mm banden? Bijv. 23mm? Wat zijn voor- en nadelen? Ik heb namelijk de Zipp 303S op het oog, maar deze zijn ook 25mm.
Concreet, wat is de ideale wielbreedte voor 33mm?
Bedankt!
Wielbreedte
-
- Forum-lid HC
Voor 33mm is een 25mm binnebreedte prima om de band mooi te ondersteunen.
Het enige nadeel is dat de velg bijna net zo breed is als de band en in het terrein kan je velg dan wat sneller beschadigen.
23mm kan ook bij 33mm. Ik denk dat je niet heel veel verschil gaat merken.
Het enige nadeel is dat de velg bijna net zo breed is als de band en in het terrein kan je velg dan wat sneller beschadigen.
23mm kan ook bij 33mm. Ik denk dat je niet heel veel verschil gaat merken.
Ik heb interesse in nieuwe tubeless wielen om te veldrijden, dus 33mm banden.
Ik zou liefst Campa Bora WTO33 kopen met 19 mm binnenbreedte. De Shamal vind ik ook interessant en die heeft 21mm binnenbreedte. Zou die 2 mm veel verschil maken?
Campa shrijft voor dat de Shamal banden tot 45mm kunnen.
Ik zou liefst Campa Bora WTO33 kopen met 19 mm binnenbreedte. De Shamal vind ik ook interessant en die heeft 21mm binnenbreedte. Zou die 2 mm veel verschil maken?
Ik zou voor het veldrijden wielen kopen met standaard onderdelen die overal verkrijgbaar zijn, waarbij de wielen makkelijk te repareren zijn en goede afdichtingen hebben.
Ik vind Campa wielen, hoe mooi ook, niet in deze categorie vallen.
Voor een tubeless setup met 33mm banden zou een velg met iets van 22/23mm interne breedte fijn zijn. Hebben de banden iets meer steun aan de bredere velg.
Ik vind Campa wielen, hoe mooi ook, niet in deze categorie vallen.
Voor een tubeless setup met 33mm banden zou een velg met iets van 22/23mm interne breedte fijn zijn. Hebben de banden iets meer steun aan de bredere velg.
Ik heb deze Campa Bora WTO33 wielen nu een jaar en ben hier heel erg tevreden over. Rij er over de Vlaamse kasseien mee, door de bergen, de Ardennen over Waals asfalt, door de polder, hier in Zeeland uiteraard met veel wind over de keringen. Kan daar werkelijk niets negatiefs over bedenken, zijn gewoon prima. Maar....... om die nu te gaan gebruiken voor het veldrijden, daar zou ik nog twee keer over nadenken. Ze zullen het best kunnen maar wellicht zijn er daarvoor betere alternatieven. Ook prijstechnisch.e1colnago schreef: ↑26 nov 2024 17:41 Ik heb interesse in nieuwe tubeless wielen om te veldrijden, dus 33mm banden.