Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 - ervaringen

nicolas
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2008 16:36

nicolas 15 mar 2010 21:40

Zwaar aan't twijfelen om me er een aan te schaffen.

In welk programmaatje maak je een rit aan om dan te gaan rijden?
\'06 Specialized Rockhopper Pro
\'08 Cube Agree

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 15 mar 2010 21:58

Geen idee, volgens mij kan je een eerder gereden ronde narijden, en waarschijnlijk kan je ook wel iets laden of programmeren. Let wel dat de Edge 500 meer een trainingshulpmiddel, vastleggen van gegevens, is dan een navigatieapparaat. Zoals Garmin het stelt het is een Edge 705 minus de navigatie mogelijkheden, hij is daarom wel een stuk lichter en kleiner. Ik denk dat wanneer navigatie de reden tot aanschaf is je eigenlijk eerder naar andere Garmin versie's moet kijken.

pieterd
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:07

pieterd 15 mar 2010 23:38

@*Pino*: Ik heb een Forerunner 310XT, omdat ik ook wel eens hardloop, en die komt standaard met de Premium Heart Rate Monitor. Over de band zelf ben ik niet zo tevreden, die is een beetje flimsy en blijft, zeker bij het hardlopen, niet zo goed zitten. Toevallig kwam ik erachter dat de zender ook past op de Polar Wearlink band van mijn vorige hartslagmeter: de afstand tussen de contacten is exact hetzelfde. Die band blijft beter zitten en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ook al is het geen standaard combinatie.

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 17 mar 2010 09:06

Bedankt, ik heb nu bij ijn 'oude' HRM ook dat hij afzakt, ik heb er inmiddels te veel minpunten over gelezen en de noodzaak om een nieuwe aam te schaffen is er ook niet meer, ik houd het dus maar bij de oude.

Wat betreft de Edge : Komt 500 komen ze toch met andere kleuren...

[img=http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 500-70.jpg]

http://www.bikeradar.com/news/article/g ... nvi--25391

Gebruikersavatar
eruumpol
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 aug 2006 11:55

Gebruikersavatar eruumpol 18 mar 2010 16:24

Dat is erg goed nieuws, die blauwe kleur stond me namelijk niet aan! Ik wacht dus nog even met aanschaffen
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

nicolas
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2008 16:36

nicolas 19 mar 2010 00:33

\'06 Specialized Rockhopper Pro
\'08 Cube Agree

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 19 mar 2010 00:56

precies! goeie tutorial. ik had min of meer hetzelfde in gedachten, alleen met een ander programma (gpsies) en ik had t nog niet geprobeerd. maar het werkt blijkbaar wel degelijk.

morgen 10 dagen testen in spanje, ga dus ook courses rijden / downloaden.
overigens vind ik het scherm eigenlijk niet zo goed leesbaar, met de "dunne" letters en weinig contrast. zal ook aan mij ogen liggen ;)

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 24 mar 2010 18:27

het programmeren en rijden van routes is met de edge 500 goed te doen. het allerbelangrijkste is dat de route goed (dus over bestaande / berijdbare wegen) geprogrammeerd wordt.

het volgen van de route is een eitje. wel zelf blijven nadenken en de kaart gaat altijd mee als backup of als de plannen wijzigen

kritiek is er ook:
- garmin trainings center is lang zo goed niet als het ding van sigma, je kunt niet alle variabelen loggen en analyse van je training is matig
- de verversingsgraad van het display is door de trage processor heel traag. bij hoge snelheid in de afdaling moet je, als je snel een paar afslagen moet nemen, echt wachten tot de route opnieuw getekend is.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 04 apr 2010 01:09

[quote="PieterD"]@*Pino*: Ik heb een Forerunner 310XT, omdat ik ook wel eens hardloop, en die komt standaard met de Premium Heart Rate Monitor. Over de band zelf ben ik niet zo tevreden, die is een beetje flimsy en blijft, zeker bij het hardlopen, niet zo goed zitten. Toevallig kwam ik erachter dat de zender ook past op de Polar Wearlink band van mijn vorige hartslagmeter: de afstand tussen de contacten is exact hetzelfde. Die band blijft beter zitten en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ook al is het geen standaard combinatie.[/quote]

Vetertje eraan vast knopen en over je schouders is de oplossing. Veel gebruikt bij hardlopers

fly
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:59

fly 05 apr 2010 01:00

[quote="*Pino*"]Doelpunt zo mooi als dat van Kluivert tegen Milaan maar ook die zit 1-1 :

Why is my Edge 500 unable to power on and when connected to the computer it locks up?
Answer:

If an Edge 500 encounters a corrupt file that it is unable to recognize, it is possible the device may either lock up or not power on. If prevented from powering on, and when connected to a computer via USB cable, the device cannot go past the Garmin screen and is unable to be accessed in mass storage mode on the computer.

To resolve this issue, all corrupt files will need to be deleted from the device. In order to delete the corrupt file(s), the device will need to be held in a mode that allows access to these files without powering the device on. In order to do this, please follow the steps below.

1. Disconnect the device from the computer - it should be powered off
2. Hold the Page/Menu key
3. While continuing to hold the Page/Menu key, connect the device to the computer via the USB cable
4. After 10 seconds the device should go directly to mass storage mode
5. When the device is recognized by the computer, choose to view folders
6. Open the Garmin folder
7. Open the New Files folder

The New Files folder is processed during the start up procedure of the Edge 500, so removing any corrupt file from this folder will allow the device to power on as expected. Once the files in question have been removed, disconnect the device from the computer and attempt to power it on.[/quote]

Net een Edge 500 aangeschaft en al flink mee in de weer geweest. Na een koers te hebben geladen doet het mooie dingetje niks meer! Dankzij forum en met name Pino doet ie het weer. Gelukkig. bedankt!

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 05 apr 2010 09:16

Geen dank, daar is het forum toch voor, veel plezier met je Edge!

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 06 apr 2010 10:40

afgelopen weekend de RVV in baggerweer gereden. garmin deed het perfect (ook de koers die ik geladen had), alleen door de modder en het (voorzichtig) schoonvegen van het display, zitten er nu krassen op :(

baal ik behoorlijk van, het display is blijkbaar nogal krasgevoelig. ik ga er eens een mailtje aan wagen. vind t toch zonde en een beetje jammer van zo'n duur ding, dat-ie op zo'n simpel punt enigszins tekortschiet.

Plaats reactie