Ach, een auto koop je niet zo vaak dus als ik er een koop moet het wel iets zijn waar ik met een glimlach op m’n gezicht aan denk en naar kijk.
Onze C350e is bijna 10 jaar oud, heeft 190k gelopen en rijdt nog steeds geweldig. Dat kan ik van geen een andere auto zeggen, waar ik in gereden heb.
Met name wagens van merken onder het niveau Mercedes en BMW slijten gewoon sneller.
Of een Mercedes economisch gezien een betere keus is dan een Volkswagen of Ford of welk soortgelijk merk dan ook, weet ik niet. Maar het is verrekte fijn om gewoon lang in een wagen te kunnen blijven rijden. Is per slot van rekening ook milieutechnisch verantwoorder, toch?
Ik zou graag weer een Mercedes nemen maar het ontwerp trekt me minder. Ja, graag een hoger model want ik vind dat handiger. Heel veel bergruimte heb ik niet nodig (geen reden voor deze suv) maar onze huidige W205 heeft wel een erg kleine kofferbak; zelfs onze Golf heeft meer bruikbare ruimte. Reden voor een suv is dus omdat het handiger is. En de X3 is erg mooi. Zag m vandaag in Naarden in mat-grijs… zo zeg, dat is imposant mooi.
Die is echter slechts als M50 en dat is dan weer ietwat overdreven.
De X3 PHEV is dan beduidend goedkoper zodat er ruimte blijft voor aanhouden van de C als tweede auto…
En nee, ik trek me niet zoveel aan van wat anderen van mij vinden. Gelukkig staat mevrouw Borgmonster er net zo in, want zij is per slot van rekening de baas.