Het dopingtopic 2.0
In welk opzicht verschillen ketonen dan met epo? Dat is ook een lichaamseigen stof die wordt aangevuld. Het is een prikje ipv een drankje, maar volgens mij is meer dat epo wel op te sporen is.
"Vermeend prestatieverhogend" heeft ook al heel wat middelen in de ban gedaan.
"Vermeend prestatieverhogend" heeft ook al heel wat middelen in de ban gedaan.
Campagnolo Ultra Dork
Maar het bewezen prestatie bevorderend en niet lichaamseigen middel cafeïne dan weer niet (meer)..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Zorgwekkend, maar je kunt het inademen van CO niet verbieden. Het verbieden van het huidige apparaat, zal alleen leiden tot meer creativiteit en nieuwe methodesom hetzelfde te doen. En dan moet je ook nog gaan controleren of iemand dat apparaat in huis/hotel/bus/huis van de buurman heeft staan.
Ik vrees dat de strijd tegen doping min of meer verloren is. Zowel juridisch als medisch is het niet meer dicht te timmeren met beheersbare kosten.
Ik vrees dat de strijd tegen doping min of meer verloren is. Zowel juridisch als medisch is het niet meer dicht te timmeren met beheersbare kosten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Dat is het zorgwekkend inderdaad.
Fietsen in een grote vieze stad is dus prestatie verhogend
Het apparaat an sich is niet verboden, omdat het in basis bedoeld is om Hb massa te meten.Ernie C. schreef: ↑27 nov 2024 10:09 Zorgwekkend, maar je kunt het inademen van CO niet verbieden. Het verbieden van het huidige apparaat, zal alleen leiden tot meer creativiteit en nieuwe methodesom hetzelfde te doen. En dan moet je ook nog gaan controleren of iemand dat apparaat in huis/hotel/bus/huis van de buurman heeft staan.
Ik zie ook niet hoe ze het zouden kunnen verbieden, aangezien het niet te controleren is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je kunt beter gaan tennissen.... daar zijn ze iets soepeler
https://nos.nl/artikel/2546277-swiatek- ... dopingtest
https://nos.nl/artikel/2546277-swiatek- ... dopingtest
Less is bore
Nee, want in een grote stad hangen helemaal geen grote hoeveelheden CO. Laten we CO vooral niet gaan verwarren met CO2.wasbeer2006 schreef: ↑27 nov 2024 10:49 Dat is het zorgwekkend inderdaad.
Ik vind ook dat we hier misschien wat ver doorschieten. Ik zal alweer dat meteen Pogacar en Vingegaard worden geafficheerd in alle artikels die hierover gaan, maar als je dan wat verder gaat lezen, blijkt dat ze dit enkel zeer kortdurend (1 teug...) toepassen om fysische gegevens te verkrijgen... Dat kan ik me nog voorstellen. Vooralsnog lijkt het me niet aangetoond te zijn dat dit giftig gas ook daadwerkelijk systematisch wordt toegepast om de prestaties te verhogen.
Media blaast tegenwoordig wel alles op zodra er ook maar iets is waar evt iets op gerapporteerd zou kunnen worden. Niks wordt meer gecontroleerd, iedereen neemt zomaar alles klakkeloos van elkaar en social media over. Maar hier is hoogst waarschijnlijk niet eens rook. Het is een test waarmee Hb massa gemeten wordt waarbij minimaal CO gebruikt wordt. Die minimale CO hoeveelheden hebben geen enkele invloed op prestatie.
Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.
Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.