Wat blauwe loctite243 aan de boutjes voorkomt lostrillen.
Garmin Varia
-
- Forum-lid
Vallen doet hij inderdaad niet, maar als hij om de 2-3 kilometer scheef hangt, functioneert hij ook niet goed meer. De belangrijkste reden waarom je dit toestel hebt, is de veiligheid en ik wil er dan ook op kunnen vertrouwen zonder steeds achterom te moeten kijken.wasbeer2006 schreef: ↑02 dec 2024 08:14 Garmin zou natuurlijk iets met een verstelbare band kunnen maken een soort slangenklem constructie.
Maargoed voor de ronde pennen kan je voor 4 euro op ali terecht voor de andere is er vaak een aftermarket houder.
Wat ik wel makkelijk vind aan de Garmin houder is dat je hem zo overzet op een andere fiets. Dat doe ik best veel.
Hij valt er niet af, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik rijd zonder koortje en hoesje gewoon op de MTB met de garmin houder.
Nu denk ik dat kasseien erger zijn dan mountainbiken.
-
- Forum-lid HC
Ook dat is mij met de MTB niet gelukt, blijft ie best recht zitten.
Doe er een keer een nieuw elastieke om, na een paar maanden worden die wel wat ruimer
Doe er een keer een nieuw elastieke om, na een paar maanden worden die wel wat ruimer
Ik heb voor 2 fietsen met ronde zadelpen zo'n cheape mount van Ali gescoord van een paar euro. Voor m'n BMC met een D-vorm zadelpen heb ik er een gekocht van Sloperoad: https://sloperoad.com/garmin-varia-mounts
Die was niet zo goedkoop (ahum), maar wel van prima kwaliteit, en zit rocksolid.
Die was niet zo goedkoop (ahum), maar wel van prima kwaliteit, en zit rocksolid.
-
- Forum-lid HC
Sloperroad is duur, maar ik heb op mijn foil wel de allermooiste mount, daar kunnen weinigen iets anders van vinden
Op mijn sl8 de neat components, past perfect en ook esthetisch netjes.Tomasz007 schreef: ↑01 dec 2024 18:45 Dag allemaal
Ik rijd momenteel met een Specialized SL8 maar het is heel moeilijk om mijn Garmin Varia aan mijn zadelpen te bevestigen met de bijgeleverde mount van Garmin. 100m kasseien en ik het opnieuw manueel fixeren, terwijl de Varia zelf wel zeer goed werkt in kader van veiligheid tijdens deze donkere dagen. Hebben jullie hier ook last van en zijn er oplossingen?
Groeten
Thomas
Dat had ik dus ook. De Neat vond ik er toch minder uitzien, vooral met die schroefgaten in de zijkant. Bij Sloperoad hebben ze dat super mooi opgelost waarbij de enige schroeven onder de Garmin mount zitten. Iets duurder, maar op het bedrag van een nieuwe fiets viel dat compleet in de marge. Met het voordeel van de downtube storage heb ik ook geen zadeltasje meer, en ziet het er zelfs met de Varia evengoed strak uit.wasbeer2006 schreef: ↑02 dec 2024 20:07 Sloperroad is duur, maar ik heb op mijn foil wel de allermooiste mount, daar kunnen weinigen iets anders van vinden
Zijn de Sloperoad mounts afgewerkt zoals op de afbeeldingen op de website? Dat lijken me namelijk computer renders en ik heb niet veel zin om mijn Neat component mounts te vervangen voor eenzelfde soort mount die op de afbeeldingen netjes afgewerkt lijkt maar waarbij je de 3d-print structuur nog steeds ziet.
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Je hebt onder het power zadel van specialized 2 schoefgaten en daar kan je een houder monteren. Zit als gegoten!
https://www.etsy.com/nl/listing/1692871 ... zQQAvD_BwE
https://www.etsy.com/nl/listing/1692871 ... zQQAvD_BwE