Colnago
Niet te vergelijken. Die Colnago werkt met geprinte lugs. Bij de Van Nicholas zitten de buizen direct (en keurig) aan elkaar. En als de lak ouderwets Colnago is, wil ik hem nog wel eens zien na 3 jaar gebruik. (of is hij RVS?)
Niet zijken maar reiden !
Wat denk je, dat ze gewoon ongelegeerd koolstofstaal gebruikt hebben?
Wat mij betreft moet er niet te veel over die fiets verteld worden.
Puur een prestige project waar 99,9 % van de fietser geen verhaal aan heeft. Was het geen 17.500 euro?
'Kijk' eens wat wij kunnen'. Meer niet.
edit: wel verschrikkelijk mooi, dat moet ik toegeven.
Puur een prestige project waar 99,9 % van de fietser geen verhaal aan heeft. Was het geen 17.500 euro?
'Kijk' eens wat wij kunnen'. Meer niet.
edit: wel verschrikkelijk mooi, dat moet ik toegeven.
In het filmpje wordt hij gewoon gespoten. 1850 gram voor een ongespoten frame is ook niks bijzonders. Hier in de garage hangt een gespoten stalen frame dat 300 gram minder weegt.
Dan heb je dus een zwaar frame dat eruit ziet als carbon. Dan mag het wel heel lekker rijden om dat soort prijzen goed te praten. Het is vorm zonder functie en ik kan er niet hebberig van worden.
Dan heb je dus een zwaar frame dat eruit ziet als carbon. Dan mag het wel heel lekker rijden om dat soort prijzen goed te praten. Het is vorm zonder functie en ik kan er niet hebberig van worden.
Campagnolo Ultra Dork
Als je het gaat evalueren puur op het gewicht, tsja, dan zijn we wel snel uitgepraat...Ernie C. schreef: ↑04 dec 2024 09:30 In het filmpje wordt hij gewoon gespoten. 1850 gram voor een ongespoten frame is ook niks bijzonders. Hier in de garage hangt een gespoten stalen frame dat 300 gram minder weegt.
Dan heb je dus een zwaar frame dat eruit ziet als carbon. Dan mag het wel heel lekker rijden om dat soort prijzen goed te praten. Het is vorm zonder functie en ik kan er niet hebberig van worden.
Dit is een soort ode aan oude technologie, maar dan we geupdated met uiterst fijn vakmanschap en afwerking... Dit is iets dat je koopt als liefhebber met te veel geld om uit te stallen, niet om mee te gaan rijden. Er zijn tig mensen die een sportwagen kopen van 200.000 kE of meer en er 2.000 km per jaar mee rijden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13888
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat ben ik met je eens, wij vinden iets al snel duur terwijl het gewoon een goedkope hobby is.
Wat is er mis met zo,n fiets ergen ophangen neerzetten.
Wat is er mis met zo,n fiets ergen ophangen neerzetten.
Wat is er mis met een banaan ergens ophangen?
Als je het met een auto vergelijkt, is het probleem alleen dat er geen technisch voordelen zijn t.o.v. de goedkope modellen, noch met de modellen van weleer waar het een ode aan moet zijn.
Prima dat je een prototype met 3d geprinte, stalen lugs bouwt, maar in feite is het experiment mislukt. Er komt een minder product uit dan de traditionele bouwwijze. Om het dan met zo'n gelikt marketingfilmpje, gemaakt door influencers aan de man te brengen, is voor mij eerder een reden om Colnago links te laten liggen.
Als je het met een auto vergelijkt, is het probleem alleen dat er geen technisch voordelen zijn t.o.v. de goedkope modellen, noch met de modellen van weleer waar het een ode aan moet zijn.
Prima dat je een prototype met 3d geprinte, stalen lugs bouwt, maar in feite is het experiment mislukt. Er komt een minder product uit dan de traditionele bouwwijze. Om het dan met zo'n gelikt marketingfilmpje, gemaakt door influencers aan de man te brengen, is voor mij eerder een reden om Colnago links te laten liggen.
Campagnolo Ultra Dork
Heb jij iets met bananen Ernie?Ernie C. schreef: ↑04 dec 2024 10:38 Wat is er mis met een banaan ergens ophangen?
Als je het met een auto vergelijkt, is het probleem alleen dat er geen technisch voordelen zijn t.o.v. de goedkope modellen, noch met de modellen van weleer waar het een ode aan moet zijn.
Prima dat je een prototype met 3d geprinte, stalen lugs bouwt, maar in feite is het experiment mislukt. Er komt een minder product uit dan de traditionele bouwwijze. Om het dan met zo'n gelikt marketingfilmpje, gemaakt door influencers aan de man te brengen, is voor mij eerder een reden om Colnago links te laten liggen.
Ja, wat dit soort "projectjes" betreft laat ik Colnago zeker links liggen. Als ik al een nieuwe zou kopen, zou het een Master zijn. De rest van de huidige modellen doen me niet zo veel.
Het ging mij over hoe de fiets er uit ziet. Niet het materiaal of de afwerking. (Ik heb overigens een fout gemaakt, mijn fiets is niet 13 jaar oud maar uit 2013, dus kabels nog niet allemaal binnendoor). Maar als dit echt 17.5K zou moeten kosten... Waar zijn ze mee bezig?
Tsjah, als je het zo stelt lijkt iedere fiets op een andere fiets want twee wielen, een frame, een zadel en een stuur. Juist bij dit soort fietsen gaat het om details. En daarin verschillen de genoemde Van Nicholas en Colnago flink als je het mij vraagt.Reilhan schreef: ↑04 dec 2024 23:31Het ging mij over hoe de fiets er uit ziet. Niet het materiaal of de afwerking. (Ik heb overigens een fout gemaakt, mijn fiets is niet 13 jaar oud maar uit 2013, dus kabels nog niet allemaal binnendoor). Maar als dit echt 17.5K zou moeten kosten... Waar zijn ze mee bezig?
Overigens behoor ik niet tot de doelgroep van een fiets uit deze prijsklasse en jij zo te lezen ook niet. Mijn psychologische prijsgrens wordt in ieder geval overschreden met dit soort bedragen. En de jouwe ook als ik het zo lees.
Het gaat bij dit soort fietsen, zo ook bij de Fleur de Lys, niet om de prijs. Je wilt deze fiets hebben dus koop je 'm gewoon. Prijs is geen issue.
Dan hoor je bij de doelgroep van dit soort producten.
Dan begrijp je niet dat er een doelgroep is voor dit soort handwerk en vakmanschap... Dit wordt niet gekocht door iemand die competitief bezig is en de best presterende machine wil hoor... Dit zijn mensen die iets heel bijzonders en uniek willen, niet een frame dat in China in een mal werd gespoten en waarvan er 10.000 gemaakt worden... Colnago heeft in het verleden vrij regelmatig een bijzondere reeks uitgebracht en die vonden altijd weer kopers... De gelimiteerde versies zijn altijd verkocht geworden. Denk je dat onderstaande frameset 3.000 kE waard is uit huidig technisch oogpunt? Nee, en toch gaat er weer een liefhebber voor zijn en ik sluit niet uit dat ik ooit zelf zo'n ding koop om ergens uit te stallen (als vrouwlief te overtuigen valt )Ernie C. schreef: ↑04 dec 2024 10:38 Wat is er mis met een banaan ergens ophangen?
Als je het met een auto vergelijkt, is het probleem alleen dat er geen technisch voordelen zijn t.o.v. de goedkope modellen, noch met de modellen van weleer waar het een ode aan moet zijn.
Prima dat je een prototype met 3d geprinte, stalen lugs bouwt, maar in feite is het experiment mislukt. Er komt een minder product uit dan de traditionele bouwwijze. Om het dan met zo'n gelikt marketingfilmpje, gemaakt door influencers aan de man te brengen, is voor mij eerder een reden om Colnago links te laten liggen.
https://buycycle.com/nl-be/short/defaul ... axEALw_wcB