Specialized
Ik wil daarbij ook even hun (hoge) prijsstelling bij aanhalen.
Stel je koopt in april een Tarmac SL8 tegen 7000€. De kans dat je 6 maanden later aanbiedingen vindt voor dezelfde fiets aan 5000€ is bijna onbestaande.
Bij andere merken gebeurt dat wel.
Stel je koopt in april een Tarmac SL8 tegen 7000€. De kans dat je 6 maanden later aanbiedingen vindt voor dezelfde fiets aan 5000€ is bijna onbestaande.
Bij andere merken gebeurt dat wel.
Wat bedoel je hier exact mee? Dat zij niet aan koopjes doen en daardoor geloofwaardiger zijn bij het vragen van hun hoge prijs?
Ik bedoel het volgende: stel ik koop een Trek Madone voor 7000€, en een paar maanden later zie ik diezelfde fiets bij een andere winkel staan voor 5000€. Dan voel ik mij toch een beetje een dommerik die zich in de zak heeft laten zetten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Je bent een dommerik. De fiets is zelfs zo in prijsstelling dat je beter de onderdelen los kunt kopen dan de complete fiets.
Zonde dat die losse frames zo duur zijn ( niet alleen bij Specialized).
Ik heb nu oa een Tarmac SL6 met velgremmen, waarvan ik zeer tevreden ben. Een nieuwe Tarmac zal er waarschijnlijk niet komen, wegens te lage stack. Ik zou al met veel spacers moeten rijden. Dus zal ik naar een ander merk moeten switchen.
Ik heb nu oa een Tarmac SL6 met velgremmen, waarvan ik zeer tevreden ben. Een nieuwe Tarmac zal er waarschijnlijk niet komen, wegens te lage stack. Ik zou al met veel spacers moeten rijden. Dus zal ik naar een ander merk moeten switchen.
Wat Tom zegt klopt wel, zit het net een beetje na te rekenen. Ik denk dat als je zelf een los frame koopt + alle onderdelen los dat je op een lagere prijs uitkomt dan de 14.500 van een Sworks SL8. Dat is trouwens vrij bizar, dat heb ik nog niet eerder gezien.
Verder is het wat mij betreft met deze high end fietsen dat het absoluut overpriced is. Zeker een S-works. Maar ze houden hun waarde wel relatief goed. Ikzelf zou echt never 14,5K aftikken voor een Sworks SL8 (of welke fiets dan ook). Een normale SL8 is dan de verstandigere keus, maar die discussie is hier al heel vaak gevoerd.
Verder is het wat mij betreft met deze high end fietsen dat het absoluut overpriced is. Zeker een S-works. Maar ze houden hun waarde wel relatief goed. Ikzelf zou echt never 14,5K aftikken voor een Sworks SL8 (of welke fiets dan ook). Een normale SL8 is dan de verstandigere keus, maar die discussie is hier al heel vaak gevoerd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13879
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zelf bouwen is simpel te berekenen.
5k voor het frame, 3k voor de groep met pm, 1,5k voor de afmontage en overige spullen.
Zit je op 9500. De rest houd je over voor de wielen.
Het is wel heel sterk/glashard carbon. En de parelmoer witte 58 is een paar grammen onder de 800 en de vork en hardware is ook licht. Ze komen de claims dus wel na. Enige minpunt vind ik het te kleine schroefbracket, pak een T47 of PF30. Ditis te klein bij dub of bb30. Maar daar zijn ze niet de enige in scott blijft dit ook doen.
Maargoed 15k is voor veel mensen eens in de bv de vier jaar ook niet echt een probleem. De vraag is of je het persoonlijk zo,n bedrag waar vind.
5k voor het frame, 3k voor de groep met pm, 1,5k voor de afmontage en overige spullen.
Zit je op 9500. De rest houd je over voor de wielen.
Het is wel heel sterk/glashard carbon. En de parelmoer witte 58 is een paar grammen onder de 800 en de vork en hardware is ook licht. Ze komen de claims dus wel na. Enige minpunt vind ik het te kleine schroefbracket, pak een T47 of PF30. Ditis te klein bij dub of bb30. Maar daar zijn ze niet de enige in scott blijft dit ook doen.
Maargoed 15k is voor veel mensen eens in de bv de vier jaar ook niet echt een probleem. De vraag is of je het persoonlijk zo,n bedrag waar vind.
Ik onthoud wat de eigenaar van mijn lokale fietsenwinkel zei; hij stelde voor om geen S-works te kopen (was dat sowieso niet van plan) maar het duurste niet S-works model. Reden was dat het carbon van de S-works echt heel stijf was (heb ze kunnen vergelijken met een klein stukje) en dat die fiets eigenlijk niet gemaakt is voor mensen die geen rugoefeningen etc. doen. Eigenlijk is het vragen om blessures omdat de fiets niets vergeeft omwille van het stijve carbon. Ik ben in elk geval blij met mijn 'gewone' SL8.
Dat is inderdaad maar 10 euro/dag.wasbeer2006 schreef: ↑04 dec 2024 20:30 Maargoed 15k is voor veel mensen eens in de bv de vier jaar ook niet echt een probleem. De vraag is of je het persoonlijk zo,n bedrag waar vind.
Een fietsverkoper die een sales-cursus gevolgd heeft!Tomasz007 schreef: ↑04 dec 2024 20:44 Ik onthoud wat de eigenaar van mijn lokale fietsenwinkel zei; hij stelde voor om geen S-works te kopen (was dat sowieso niet van plan) maar het duurste niet S-works model. Reden was dat het carbon van de S-works echt heel stijf was (heb ze kunnen vergelijken met een klein stukje) en dat die fiets eigenlijk niet gemaakt is voor mensen die geen rugoefeningen etc. doen. Eigenlijk is het vragen om blessures omdat de fiets niets vergeeft omwille van het stijve carbon. Ik ben in elk geval blij met mijn 'gewone' SL8.
Goh, ik schat hem toch iets hoger in... Ik heb de twee latjes carbon in handen had en proberen plooien, ik kan me echt wel voorstellen dat rijden op een S-Works meer van je rug vraagt dan rijden op een minder stijve fiets. De S-works is dan ook de fiets van de profs en laat het net dat zijn wat wij niet zijn...kxlight schreef: ↑04 dec 2024 21:08Een fietsverkoper die een sales-cursus gevolgd heeft!Tomasz007 schreef: ↑04 dec 2024 20:44 Ik onthoud wat de eigenaar van mijn lokale fietsenwinkel zei; hij stelde voor om geen S-works te kopen (was dat sowieso niet van plan) maar het duurste niet S-works model. Reden was dat het carbon van de S-works echt heel stijf was (heb ze kunnen vergelijken met een klein stukje) en dat die fiets eigenlijk niet gemaakt is voor mensen die geen rugoefeningen etc. doen. Eigenlijk is het vragen om blessures omdat de fiets niets vergeeft omwille van het stijve carbon. Ik ben in elk geval blij met mijn 'gewone' SL8.