Remco Evenepoel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13880
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat verbaasde mij ook in 2021 en 2022 naar Moraira geweest en dus gefiets in het gebied waar EV en VDP fietsen.
Weet je wat daar gevaarlijk is, dat je na een paar dagen gewend bent aan de spaanse zeer zeer zeer nette automobilisten en er dan ineens met Belg, Nederlander of Fransman te maken hebt, dat ging bij mij een keer mis.
Ik heb het daar gehad op de kustweg, daar ligt een afscheiding in het midden en kunnen auto,s je eigenlijk niet inhalen, dat vinden de drie groepen hiervoor niet. Maar een spanjaard blijft gewoon 5 minuten achter je, dat ik zelf maar even parallel een parkeerplaats nam om ze voorbij te laten
Weet je wat daar gevaarlijk is, dat je na een paar dagen gewend bent aan de spaanse zeer zeer zeer nette automobilisten en er dan ineens met Belg, Nederlander of Fransman te maken hebt, dat ging bij mij een keer mis.
Ik heb het daar gehad op de kustweg, daar ligt een afscheiding in het midden en kunnen auto,s je eigenlijk niet inhalen, dat vinden de drie groepen hiervoor niet. Maar een spanjaard blijft gewoon 5 minuten achter je, dat ik zelf maar even parallel een parkeerplaats nam om ze voorbij te laten
Klopt helemaalwasbeer2006 schreef: ↑04 dec 2024 10:41
Weet je wat daar gevaarlijk is, dat je na een paar dagen gewend bent aan de spaanse zeer zeer zeer nette automobilisten en er dan ineens met Belg, Nederlander of Fransman te maken hebt, dat ging bij mij een keer mis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1118
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Bewonderenswaardig hoe Evenpoel deze tegenslag draagt, evenals zijn veerkracht om vanuit zijn (ziek)bed al naar de toekomst te kijken. Zoals de Engelsen zeggen "Shit happens," desalniettemin is het groots hoe hij het zelfs opneemt voor de postbezorgster en zijn waardering uitspreekt over haar inzet om en rond het ongeval.
Ik wens hem alle kracht en wijsheid en een zeer voorspoedig volledig herstel. Nee, zelfs meer dan een herstel, zodat hij op een nog hoger niveau zal komen om uiteindelijk Pogacar en Vingegaard in de Tour van 2025 af te gaan troeven.
Ik wens hem alle kracht en wijsheid en een zeer voorspoedig volledig herstel. Nee, zelfs meer dan een herstel, zodat hij op een nog hoger niveau zal komen om uiteindelijk Pogacar en Vingegaard in de Tour van 2025 af te gaan troeven.
Zal wel meevallen. Wielrenners vallen wel vaker. Die schade is ingecalculeerd. Speci zal er als de kippen bij zijn een mooi ander fietsje te regelen.dwangarbeider schreef: ↑04 dec 2024 10:06 Daar kunnen de verzekerings mannetjes weer lekker mee aan de slag.
Als de postbode de kras op zn auto vergoed wil krijgen, dan zal de ploeg van remco die 500 euro wel zelf ophoesten.
Helemaal mee eens.daniel1975 schreef: ↑04 dec 2024 09:34 Maar in zowel geval Tom als Remco: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.....
Media vindt het ook wel weer fantastisch om nieuws mee te maken.
Mooie reactie van Remco in het interview
Hoe heb jij het ongeval precies beleefd?
“Het ging allemaal vrij snel. Voor ik het goed en wel besefte, lag ik op de grond. De beelden spraken voor zich, denk ik. De weg loopt daar lichtjes af en het is er tussen de huizen altijd wat ‘wind mee’. De mevrouw sloeg haar deur open. Ik kon me nog net wegtrekken, waardoor mijn rechterkant de volle impact kreeg en ik de klap vooral opving met mijn hand en schouder. Bij het rammen van de deur werd ik volledig naar de andere kant van de weg gekatapulteerd. Mijn fiets brak in twee, drie stukken. (lacht) Niet zo aangenaam, maar jammer genoeg momenten die we vaak meemaken.”
Heb je de postbode al kunnen spreken?
“Ja, die dame wilde me helpen en gaf zelfs haar jas aan me. Ik moest natuurlijk zeggen dat ze niet op mijn schouder mocht duwen, want dat deed pijn. Ze was enorm aangedaan, maar ik kan haar niets kwalijk nemen: ze deed gewoon haar werk. Bij de post moet het vaak snel gaan, ze hebben veel leveringen te doen. Het was een klein momentje van onoplettendheid. In combinatie met de snelheid waarmee ik kwam aangefietst. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden dus.”
Hoe heb jij het ongeval precies beleefd?
“Het ging allemaal vrij snel. Voor ik het goed en wel besefte, lag ik op de grond. De beelden spraken voor zich, denk ik. De weg loopt daar lichtjes af en het is er tussen de huizen altijd wat ‘wind mee’. De mevrouw sloeg haar deur open. Ik kon me nog net wegtrekken, waardoor mijn rechterkant de volle impact kreeg en ik de klap vooral opving met mijn hand en schouder. Bij het rammen van de deur werd ik volledig naar de andere kant van de weg gekatapulteerd. Mijn fiets brak in twee, drie stukken. (lacht) Niet zo aangenaam, maar jammer genoeg momenten die we vaak meemaken.”
Heb je de postbode al kunnen spreken?
“Ja, die dame wilde me helpen en gaf zelfs haar jas aan me. Ik moest natuurlijk zeggen dat ze niet op mijn schouder mocht duwen, want dat deed pijn. Ze was enorm aangedaan, maar ik kan haar niets kwalijk nemen: ze deed gewoon haar werk. Bij de post moet het vaak snel gaan, ze hebben veel leveringen te doen. Het was een klein momentje van onoplettendheid. In combinatie met de snelheid waarmee ik kwam aangefietst. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden dus.”
Jij schrijft nu echt wel je eigen scenario... Uit alle berichtgeving en zowel de verklaringen van Evenepoel, de ooggetuige en Bpost zelf bleek dat de deur werd opengezwaaid net voor zijn neus. Het was wel een zone 30 en wellicht zat hij daar wel wat boven, maar dan nog zal het vrij evident zijn dat de postauto in fout zal worden gesteld... Daarmee is de kous ook snel af hoor. De verzekering van Bpost denkt dan zijn dagje ziekenhuis en de gebroken fiets van de ploeg en that's it.dwangarbeider schreef: ↑04 dec 2024 10:06 Zo is het, als iedereen perfect de regeltjes volgde waren er geen ongevallen. Er is altijd minstens één partij die iets fout deed. In dit geval lijkt dat de postbode te zijn, maar wat als de deur reeds open stond, Remco loeihard aankwam en alzo de deur niet zag?
Daar kunnen de verzekerings mannetjes weer lekker mee aan de slag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ik schreef "wat als....", ik zeg niet dat het zo gebeurd is.gede schreef: ↑05 dec 2024 08:58Jij schrijft nu echt wel je eigen scenario... Uit alle berichtgeving en zowel de verklaringen van Evenepoel, de ooggetuige en Bpost zelf bleek dat de deur werd opengezwaaid net voor zijn neus. Het was wel een zone 30 en wellicht zat hij daar wel wat boven, maar dan nog zal het vrij evident zijn dat de postauto in fout zal worden gesteld... Daarmee is de kous ook snel af hoor. De verzekering van Bpost denkt dan zijn dagje ziekenhuis en de gebroken fiets van de ploeg en that's it.dwangarbeider schreef: ↑04 dec 2024 10:06 Zo is het, als iedereen perfect de regeltjes volgde waren er geen ongevallen. Er is altijd minstens één partij die iets fout deed. In dit geval lijkt dat de postbode te zijn, maar wat als de deur reeds open stond, Remco loeihard aankwam en alzo de deur niet zag?
Daar kunnen de verzekerings mannetjes weer lekker mee aan de slag.
Ik weet wel dat de postbodes van Bpost (ik werk er zelf) nooit mogen laten noteren op een aanrijdingsformulier of in een verklaring zeggen dat ze "in fout" zijn.
Wie aansprakelijk is, moeten de verzekeringen onderling maar uitvechten.
Misschien is het in dit geval overduidelijk, misschien ook niet, daar kunnen wij niks over zeggen.
Ik weet ook niet hoe het geregeld wordt bij profrenners maar bij gewone stervelingen is er ook nog zoiets als loonverlies, persoonlijke schade....
Ik vrees dat de uiteindelijke kosten van dit ongeval toch wel wat hoger uitvallen dan een kapotte fiets en een dagje ziekenhuis.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16515
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Wat betreft Tom Waes niet mee eens.lugosi schreef: ↑04 dec 2024 19:05Helemaal mee eens.daniel1975 schreef: ↑04 dec 2024 09:34 Maar in zowel geval Tom als Remco: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.....
Media vindt het ook wel weer fantastisch om nieuws mee te maken.
Als je het filmpje van iets voor het ongeluk hebt gezien dan stap je zo niet meer in een auto.
En het is des te erger dat de gesubsidieerde pers, uit een soort verkeerde loyaliteit denk ik dan maar, dit feit pas gebracht hebben nadat dit filmpje al enkele dagen op social media circuleerde en 't Scheldt dit filmpje wel postte en dan de gesubsidieerde pers niet anders meer kon.
Als een gewone sterveling zo'n ongeval voorheeft staat er direct in het breed bij dat de bestuurder dronken was, nu werden direct alle registers, met de nodige "experten" erbij, opengetrokken om te duiden hoe gevaarlijk een oldtimer wel niet is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend