Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote auto-topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40340
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2024 09:08

Wij gaan bij een Mini electric kijken. Nu nog best heel interessant als 2e auto en range is voldoende voor dit soort gebruik. 300km wltp zal al snel ruim 200km zijn incl de nodige snelwegkm's.
Met de huidige subsidie kom je nog steeds gunstig uit, ook als je de wegenbelasting 2025 mee neemt.
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 3435
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 dec 2024 09:23

Zo'n Mini stuurt in ieder geval fantastisch. Het is echt wel vermakelijk om in te rijden. Al is comfort een woord dat de Mini niet kent. :lol: Onze heeft natuurlijk een kleinere accu dan de nieuwe. WLTP geloof ik iets van 230km. In de praktijk is dat max. 180km en als het echt koud is iets van 130km. Maar in de regel met die zachte winters iets van 150/160km.

Dus 200 moet met de nieuwe Mini toch echt wel haalbaar zijn.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4992
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 dec 2024 10:29

Met de John Cooper Works Trim ziet hij er brut uit .

marsman
Forum-lid
Berichten: 2640
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 dec 2024 11:00

200 km echte range is voor een EV die rondom het huis wordt gebruikt meer dan zat. Ik rij met mijn 35-40km range in mijn plugin gemiddeld 70% elektrisch. Om het huis denk ik wel tegen de 90%. Mijn woon werk (50km) trekt het wat omlaag omdat ik de zaak net niet volledig elektrisch haal. Nadeel is dat je constant aan het laden bent, daar ben je mooi vanaf met een EV met een dergelijke range.

Zo'n mini is een fijne rijmachine, maar je moet wel houden van het gestuiter btw!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4384
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 dec 2024 11:09

Die R5 is een stuk fraaier dan zo'n Maxi.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16515
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 dec 2024 11:24

pino schreef: 05 dec 2024 11:09 Die R5 is een stuk fraaier dan zo'n Maxi.
Mee eens.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16515
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 dec 2024 11:29

wasbeer2006 schreef: 05 dec 2024 08:11 Hou 1 op 3 aan dan zit je met een gelijk type auto redelijk.
1 liter = 3 kw
Electro 1 op 5 en brandstof 1 op 15 (of 20kw per 100km en 6.7L per 100km)
Om rijden met een benzine auto een beetje leuk te houden kom ik nooit of te nimmer toe met 6,7 ltr.
Mijn C-Coupe 2lt verbruikte net geen 10lt/100 km.
Mijn vorige auto, een 2 ltr E-Pace, zat ik op een verbruik van 10,5 l/100 km.
Mijn huidige wagen, een Mazda 2 lt is nog te nieuw om daar iets zinnigs over te zeggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2246
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 dec 2024 11:40

Als de mini je aanstaat zou ik de nieuwe smart ook bekijken.
Dat is in het echt een leuke auto om te zien.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3435
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 dec 2024 12:46

pino schreef: 05 dec 2024 11:09 Die R5 is een stuk fraaier dan zo'n Maxi.
Daar ga ik wel iets over roepen als ik een keer kan testrijden en de A290 dan naast de Mini kan parkeren. Zo op het oog lijkt de R5/A290 een stuk hoger. Ik heb de specs er niet op nageslagen dus het kan puur optisch bedrog zijn.

En ik ben heel benieuwd hoe zo'n A290 stuurt. Ik denk dat de Mini wel de benchmark is in deze.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6474
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 dec 2024 12:48

Op gevoel en schoonheid zeg ik : Renault 5 electric. ⚡️
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16953
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2024 13:10

leon1 schreef: 05 dec 2024 08:22 Electrisch rijden in de file en in de stad is zeker veel efficiënter ja. Als ik op de snelweg sneller ga rijden dan 95/100 km/u dan schakelt 'ie vanzelf over op benzine. Tenzij je natuurlijk de Max edrive hebt geselecteerd. Dan kun je electrisch tot 130km/u geloof ik.
Met de Leaf een keer 170 gereden (na een update komt hij echt niet meer boven de 150 :( ). Dan gaat het echt hard achteruit met je range.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13884
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 dec 2024 13:12

leon1 schreef: 05 dec 2024 09:23 Zo'n Mini stuurt in ieder geval fantastisch. Het is echt wel vermakelijk om in te rijden. Al is comfort een woord dat de Mini niet kent. :lol: Onze heeft natuurlijk een kleinere accu dan de nieuwe. WLTP geloof ik iets van 230km. In de praktijk is dat max. 180km en als het echt koud is iets van 130km. Maar in de regel met die zachte winters iets van 150/160km.

Dus 200 moet met de nieuwe Mini toch echt wel haalbaar zijn.
Als je alleen rijd valt het comfort wel mee. Maar neem hem gewoon met 17" en geen 18 of 19 heeft ie helemaal niet nodig ook voor de looks niet. Ik pak hem ook wel eens mee voor in de stad, dan is in de stad rijden ook gewoon leuk.

180 is de max en deze accu is maar 28kw, de nieuwe red je zeker 220 a 240km mee.
Mijn vrouw heeft nu twee keer onderweg moeten laden in 3 jaar tijd. Bij langere ritten ruilen we gewoon van auto is ook pas een paar leer gebeurt

En hij blijft ook nu "goedkoop" met subsidie

Ik had pas een A klasse mee, dan vind ik de mini qua bouwkwaliteit echt beter en mooier en meer "premium"

Plaats reactie