Ik heb 16" wielen en ik vind het comfort al op het randje. Laat ik wel zeggen dat de 'afwezigheid' van comfort veel erger lijkt op lage snelheid. Dus in een woonwijk met drempels zeg maar. Eenmaal met een beetje snelheid voelt het een stuk beter.wasbeer2006 schreef: ↑05 dec 2024 13:12 Als je alleen rijd valt het comfort wel mee. Maar neem hem gewoon met 17" en geen 18 of 19 heeft ie helemaal niet nodig ook voor de looks niet. Ik pak hem ook wel eens mee voor in de stad, dan is in de stad rijden ook gewoon leuk.
Het grote auto-topic
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een R5 zou idd ook de andere keuze zijn. Maar die zijn sowiso amper leverbaar en duurder in de private lease als je vergelijkbare config kiest. Mini is momenteel wel serieus scherp.
Bij sommige auto’s wordt aangegeven dat laden via normale 220v stopcontact een “noodoplossing” is. Waarom zou je dat niet gewoon kunnen doen? Mini levert zo’n lader gewoon mee toch?
Bij sommige auto’s wordt aangegeven dat laden via normale 220v stopcontact een “noodoplossing” is. Waarom zou je dat niet gewoon kunnen doen? Mini levert zo’n lader gewoon mee toch?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
“De Renault 5 scoorde vooral iets lager op het onderdeel Safety Assist, met een score van 68%.”
Top!! Minder bemoeienis van de electronica.
Top!! Minder bemoeienis van de electronica.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13884
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
230v Lader zat er bij ons bij.
Ik heb gewoon een laadpaal opgehangen.
Via de 230v kan prima, maar maak dan wel een stopcontact op een aparte groep hiervoor.
De meeste bijgeleverde 230v laders hebben vrij veel verlies in verglijk met een separate lader.
Ik heb gewoon een laadpaal opgehangen.
Via de 230v kan prima, maar maak dan wel een stopcontact op een aparte groep hiervoor.
De meeste bijgeleverde 230v laders hebben vrij veel verlies in verglijk met een separate lader.
Ja! Wordt meegeleverd.daniel1975 schreef: ↑05 dec 2024 15:23 Bij sommige auto’s wordt aangegeven dat laden via normale 220v stopcontact een “noodoplossing” is. Waarom zou je dat niet gewoon kunnen doen? Mini levert zo’n lader gewoon mee toch?
Ik denk dat die noodoplossing / waarschuwing meer is gericht op de installatie thuis dan op de Mini. Want het gaat prima, aan de stekker laden. Duurt alleen lang.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aparte kabel trekken wordt nogal een kluswasbeer2006 schreef: ↑05 dec 2024 16:07 230v Lader zat er bij ons bij.
Ik heb gewoon een laadpaal opgehangen.
Via de 230v kan prima, maar maak dan wel een stopcontact op een aparte groep hiervoor.
De meeste bijgeleverde 230v laders hebben vrij veel verlies in verglijk met een separate lader.
11m door de kruipruimte, door de fundering, door de achtertuin naar berging naast onze parkeerplaats.
Ga er wel aan beginnen, maar zal niet 1-2-3 klaar zijn, ook omdat er een electricien moet komen voor aansluiting in meterkast.
Less is bore
Maar voor een aparte groep geldt hetzelfde. Vandaar ook "noodoplossing". In principe "moet" een apparaat dat structureel zoveel vermogen pakt een eigen groep en dan kun je net zo goed voor die laadpaal gaan. De autofabrikant heeft zich dus ingedekt, maar als jij er verstandig mee omgaat en de elektrische installatie van jouw huis is in orde, dan wordt het niet gevaarlijk.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aftoppen op 10A voorlopig dus. Dan worst het niet heel warm en kan maximaal de zekering eruit klappen toch?
Heb ik een 5x4mm nodig?
Heb ik een 5x4mm nodig?
Less is bore
Vooral in de gaten houden of je hoofdzekering(en) het nog leuk vinden. Daar wordt de netbeheerder niet vrolijk van.
Dat redt je nog prima met 5x2,5, tenzij je naar 32A wil gaan (22kw laden), dan zit je al op 5x6.
Dat redt je nog prima met 5x2,5, tenzij je naar 32A wil gaan (22kw laden), dan zit je al op 5x6.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Dat meen je niet.wasbeer2006 schreef: ↑05 dec 2024 13:12 Ik had pas een A klasse mee, dan vind ik de mini qua bouwkwaliteit echt beter en mooier en meer "premium"
Ik heb ondertussen mijn 4e A-klasse (van het nieuwe model, zowel het pre- als facelift model) en de laatste is echt de beste van deze 4 A-klasses. De eerste had een rammeltje bij de gordelspanners, de derde greep vreselijk in bij het raken van een doorgetrokken lijn. Eigenlijk is de huidige (en laatste model) de beste, het model is uitontwikkeld. Maar elke A-klasse haalde het met gemak van de MINI.
We hebben als tweede auto een MINI Cooper gehad, en gezien de prijs nagenoeg gelijk is met de A-klasse kan ik alleen maar zeggen dat de afwerking van de A vele malen beter is dan die van de MINI. Veel plastic binnenin. Ergonomisch zit het belabberd in elkaar. Om de grote gap bij de wielen/wielkasten te verkleinen de MINI verlaagd, maar dat was een slechte keuze. Stuiterbak werd het.
Blij deze ingeruild te hebben voor een Z4. Dit rijdt echt als een BMW!
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline