Colnago
Voor handwerk en vakmanschap ben ik de doelgroep, echter duizenden euro's meerprijs voor een technisch minder product, valt wat mij betreft niet onder vakmanschap. Ja het bouwen van het prototype wel. Het op deze manier op de markt brengen niet. Het experiment is prima uitgevoerd. Het resultaat was minder dan een simpel getiglast RVS of Spirit frame. Een echte vakman zou hem aan de muur hangen voor de sier of weggooien
Zo'n limited edition met Ferrari kleurtjes val er een beetje tussenin. Technisch niet anders dan een normale versie, maar dan voor de Ferrari-eigenaar of wannabe.
Dat er mensen zijn die het willen betalen, het zal best. Persoonlijk heb ik er niks mee.
Zo'n limited edition met Ferrari kleurtjes val er een beetje tussenin. Technisch niet anders dan een normale versie, maar dan voor de Ferrari-eigenaar of wannabe.
Dat er mensen zijn die het willen betalen, het zal best. Persoonlijk heb ik er niks mee.
Campagnolo Ultra Dork
Dat is een conclusie die volgens mij nergens op gebaseerd is.Ernie C. schreef: ↑05 dec 2024 12:42 Voor handwerk en vakmanschap ben ik de doelgroep, echter duizenden euro's meerprijs voor een technisch minder product, valt wat mij betreft niet onder vakmanschap. Ja het bouwen van het prototype wel. Het op deze manier op de markt brengen niet. Het experiment is prima uitgevoerd. Het resultaat was minder dan een simpel getiglast RVS of Spirit frame. Een echte vakman zou hem aan de muur hangen voor de sier of weggooien
Zo'n limited edition met Ferrari kleurtjes val er een beetje tussenin. Technisch niet anders dan een normale versie, maar dan voor de Ferrari-eigenaar of wannabe.
Dat er mensen zijn die het willen betalen, het zal best. Persoonlijk heb ik er niks mee.
Het gewicht van een ouderwets gelugd stalen frame in deftige buizen, vergelijkbaar met de Master en als ze bij GCN al niet hoog van de toren blazen over stijfheid e.d, maar de reviewer liever een Ferrari uitlenen, dan weet je het wel.
Campagnolo Ultra Dork
De Master was nu eenmaal ook al zowat het sluitstuk van het stalen tijdperk... Staal is bovendien technisch gezien een veel minder stijf materiaal dan bijvoorbeeld carbon... De opmerking was dus in mijn ogen op weinig gebaseerd... Niemand ontkent dat dit oude en voorbijgestoken technologie is en dat snapt ook Colnago wel. Ik kan alleen herhalen dat dit te zien is als een 'ode' aan de oude technologie, maar in een modern jasje. Hier zijn liefhebbers voor.
Ja, als je dit handwerk van Colnago - die toch wel altijd bekend zijn geweest om hele hoge kwaliteit qua afwerking - gaat vergelijken met Roelvink, dan zijn we inderdaad uitgesproken. Als je niet kan kijken door een soort verregaande aversie voor het merk, dan heeft een verder debat over deze fiets echt geen zin.
Nu ben ik toevallig wel liefhebber van het merk, alleen jammer genoeg vergeten ze al een tijdje om mooie fietsen te maken. Maken ze er eindelijk eentje die er prima uit ziet, schroeven ze er Campa en mijn favoriete zadel op, zijn de prijs en de verdere technische specificaties ruk.
Overigens betaal je niet voor alle zeldzame Colnago's de hoofdprijs:
https://link.marktplaats.nl/m2158758260 ... ialbuttons
(Misschien een goede investering voor de liefhebber?)
Overigens betaal je niet voor alle zeldzame Colnago's de hoofdprijs:
https://link.marktplaats.nl/m2158758260 ... ialbuttons
(Misschien een goede investering voor de liefhebber?)
Campagnolo Ultra Dork
De Leonardo herriner ik me ook nog goed ja. Mooi eerbetoon aan 1 van de meest intelligente wezens die ooit op de aardkloot heeft rond gelopen. Heb deze ooit op een beurs gezien. Mooi werk, alles pastte. Dat is het soort werk dat je nooit bij een ander werk zag.Ernie C. schreef: ↑05 dec 2024 19:16 Nu ben ik toevallig wel liefhebber van het merk, alleen jammer genoeg vergeten ze al een tijdje om mooie fietsen te maken. Maken ze er eindelijk eentje die er prima uit ziet, schroeven ze er Campa en mijn favoriete zadel op, zijn de prijs en de verdere technische specificaties ruk.
Overigens betaal je niet voor alle zeldzame Colnago's de hoofdprijs:
https://link.marktplaats.nl/m2158758260 ... ialbuttons
(Misschien een goede investering voor de liefhebber?)
Ik vraag me wel even af of mijnheer hem in 2006 nieuw heeft gekocht. Ik zou gokken dat hij een paar jaartjes eerder dan dat is uitgebracht.
Dat kan inderdaad kloppen met mijn herinnering. Net nog even wat nagelezen en Colnago kwam al eind jaren '80 met een carbonframe dat werd ontwikkeld samen met Ferrari. Toch jammer dat ze dat vooruitstrevende in de loop der tijd helemaal zijn verloren. De C68 van tegenwoordig vind ik qua uitzicht ook fantastisch, maar de prestaties zij er helaas niet (gewicht en stijfheid).