Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen/trainen op Tenerife

leon1
Forum-lid

leon1 04 mar 2024 13:25

Veel plezier inderdaad!

Als ik nu mocht kiezen tussen fietsen op Mallorca of op Tenerife dan wint Tenerife makkelijk. Wil graag het noordoosten nog een keer verkennen ook!
Ride bikes, not tanks!

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 04 mar 2024 13:43

CharlieP schreef: 04 mar 2024 13:23
Joseba schreef: 04 mar 2024 10:48 Via Westzijde omhoog is dan via Chio?
Jep, met verplichte stop bij Snackbar Parade voor een koffietje en lunchen op terras van las Estrellas. Als het echt heet is dan ga je inderdaad wel redelijk kapot op die lange stukken. Maar gewoon verstand op nul en de beentjes laten draaien.

martin b
Forum-lid

martin b 06 dec 2024 11:03

Hallo

Komende voorjaar ga ik voor de tweede keer naar Tenerife. Standplaats de las americas. De hele week fietsen en heb tot nu toe twee langere ritten in de planning. 1 naar masca, vuurtoren Teno om dan via tf-421 ( el Tanque) weer terug te gaan. Dan is er nog een rit de el teide op om dan aan de noordzijde weer te dalen richting guimar en via
Villa de Arico weer terug te gaan. Twijfel nog wel of we deze niet andersom doen om zo aan de frissere noordkant te klimmen en via vilaflor te dalen, ook aangezien we die kant al eens opgeklommen hebben. Kun je de wind beter bovenop tegen hebben of iets verder onderlangs? Andere dagen moeten nog ingepland worden. Waarschijnlijk wordt heto.a. een koffie ritje naar Taucho om lekker te genieten van de switchbacks die daar blijkbaar zijn

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 06 dec 2024 20:12

Wat is een Switchback?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 dec 2024 07:31

Da benne een haarspeldbocht.

In de fietserij is het erg cool om onnodig English words te usen.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld een nieuwe bibshort gekocht, met uiteraard een bijpassend jersey, speciaal voor indoor training. De week daarvoor een nieuwe mount voor mijn head unit. Qua recovery shake gebruik nu die van SiS, die is echt wel next level goed. Had ik je al verteld over mijn nieuwe zone 2 training plan? Echt helemaal the bomb. Ik moet nu gaan, mijn weekly coffee ride is about to begin!
Laatst gewijzigd door havana op 07 dec 2024 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

pino
Forum-lid HC

pino 07 dec 2024 08:24

Ride on!, kudos voor je post.
Niet zijken maar reiden !

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 07 dec 2024 13:55

havana schreef: 07 dec 2024 07:31 Da benne een haarspeldbocht.

In de fietserij is het erg cool om onnodig English words te usen.
Ik was er al achter gekomen, maar hier ten huize noemen we een haarspeldbocht nog steeds een haarspeldbocht.

En we hebben het nog over de kopserie, braquet, manivelles, kader, derailleur enz😉🤣

martin b
Forum-lid

martin b 08 dec 2024 01:19

Damn, wist niet dat er zo over 1 zo woordje wordt gevallen. Kan je vertellen dat ik geen koude keerl ben maar als dat de indruk is na mijn eerste post hier over 1 woordje wens ik u allen nog veel plezier hier.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 dec 2024 08:41

martin b schreef: 08 dec 2024 01:19 Damn, wist niet dat er zo over 1 zo woordje wordt gevallen. Kan je vertellen dat ik geen koude keerl ben maar als dat de indruk is na mijn eerste post hier over 1 woordje wens ik u allen nog veel plezier hier.
Beetje doorheen kijken,het is niet op de persoon gericht.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 dec 2024 15:01

martin b schreef: 08 dec 2024 01:19 Damn, wist niet dat er zo over 1 zo woordje wordt gevallen. Kan je vertellen dat ik geen koude keerl ben maar als dat de indruk is na mijn eerste post hier over 1 woordje wens ik u allen nog veel plezier hier.
Enjoy the biking in Tenerife, i did that many years
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

walter-
Forum-lid HC

walter- 08 dec 2024 15:08

martin b schreef: 06 dec 2024 11:03 "... Kun je de wind beter bovenop tegen hebben of iets verder onderlangs? ...
Zoveel verschil zal het op Tenerife niet maken. In het slechtste geval rijd je door de wind wat trager....

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 09 dec 2024 17:09

martin b schreef: 06 dec 2024 11:03 Dan is er nog een rit de el teide op om dan aan de noordzijde weer te dalen richting guimar en via
Villa de Arico weer terug te gaan. Twijfel nog wel of we deze niet andersom doen om zo aan de frissere noordkant te klimmen en via vilaflor te dalen, ook aangezien we die kant al eens opgeklommen hebben. Kun je de wind beter bovenop tegen hebben of iets verder onderlangs? Andere dagen moeten nog ingepland worden. Waarschijnlijk wordt heto.a. een koffie ritje naar Taucho om lekker te genieten van de switchbacks die daar blijkbaar zijn
De Teide beklimmen en dan via Guimar is een flinke ronde. Op hoeveel km kom je dan uit? Als je die ronde gaat doen zou ik via Guimar heen gaan. De TF-28 is (meestal) redelijk beschut voor de wind en dan inderdaad via de minder warme kant klimmen. Afdalen via Guimar kan wel eens heel koud zijn, zeker gezien de duur van de afdaling. En bovenop de Teide heb je waarschijnlijk ook een NO wind, die heb je bij een "tegen de wijzers van de klok in" rondje dan ook in de rug.
Ritje naar Taucho heb ik vorig jaar ook gedaan, heerlijk rustige weggetje om te klimmen. En een mooi uitzicht. Afdalen is wel veel remmen door de krappe haarspeldbochten ;) Als je in die buurt bent kun je ook gelijk de TF-465 meenemen, om te dalen heerlijk racen door de ruime bochten, om te klimmen rustig.
Veel fietsplezier daar!

Plaats reactie