En dan nog......
Al hangen ze de hele dag aan dat apparaat, dat mag gewoon.
Er staat nergens dat dat niet mag.
Hetzelfde met ketonen.
Over beide heb ik een mening maar die is niet relevant omdat er geen regelgeving is.
Fiets Magazine nr. 1-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
En dan nog......
Eerlijk gezegd denk ik dat we hier toch over een storm in een glas water spreken. CO heeft ook een heleboel negatieve effecten, om nog maar te beginnen bij hevige hoofdpijn en sufheid bij zelfs lage concentraties. Ik kan me niet voorstellen dat professionals zich daarmee gaan bezig houden... (Hoewel ik toch een kleine disclaimer plaats: Ik had vroeger ook niet gedacht dat iemand zo gek zou zijn om in een hotelkamer een zak bloed aan een kleerhanger te gaan injecteren).
Het is wetenschappelijk bewezen dat het de hemoglobinemassa verhoogt. De CO-waardes overstijgen die van het roken van een sigaret niet. Dat is namelijk het doel van zo'n duur apparaat: precies doseren.derxx schreef: ↑02 dec 2024 16:37 Media blaast tegenwoordig wel alles op zodra er ook maar iets is waar evt iets op gerapporteerd zou kunnen worden. Niks wordt meer gecontroleerd, iedereen neemt zomaar alles klakkeloos van elkaar en social media over. Maar hier is hoogst waarschijnlijk niet eens rook. Het is een test waarmee Hb massa gemeten wordt waarbij minimaal CO gebruikt wordt. Die minimale CO hoeveelheden hebben geen enkele invloed op prestatie.
Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.
Zoek even de geschiedenis op van Mauro Gianetti, ploegleider bij UAE...gede schreef: ↑02 dec 2024 17:35
Eerlijk gezegd denk ik dat we hier toch over een storm in een glas water spreken. CO heeft ook een heleboel negatieve effecten, om nog maar te beginnen bij hevige hoofdpijn en sufheid bij zelfs lage concentraties. Ik kan me niet voorstellen dat professionals zich daarmee gaan bezig houden... (Hoewel ik toch een kleine disclaimer plaats: Ik had vroeger ook niet gedacht dat iemand zo gek zou zijn om in een hotelkamer een zak bloed aan een kleerhanger te gaan injecteren).
precies, ik vrees t ook.Ernie C. schreef: ↑03 dec 2024 09:23Het is wetenschappelijk bewezen dat het de hemoglobinemassa verhoogt. De CO-waardes overstijgen die van het roken van een sigaret niet. Dat is namelijk het doel van zo'n duur apparaat: precies doseren.derxx schreef: ↑02 dec 2024 16:37 Media blaast tegenwoordig wel alles op zodra er ook maar iets is waar evt iets op gerapporteerd zou kunnen worden. Niks wordt meer gecontroleerd, iedereen neemt zomaar alles klakkeloos van elkaar en social media over. Maar hier is hoogst waarschijnlijk niet eens rook. Het is een test waarmee Hb massa gemeten wordt waarbij minimaal CO gebruikt wordt. Die minimale CO hoeveelheden hebben geen enkele invloed op prestatie.
Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.
Dus het werkt, de apparatuur is aanwezig bij de ploegen, het is niet verboden en niet terug te zien. Dat is meer dan alleen rook lijkt mij. Het gaat ook wel iets verder dan geruchten op social media.
Op jouw opmerking na heb ik geen flauw idee wat dit in het dopingtopic bijdraagt.kxlight schreef: ↑16 dec 2024 10:55 https://www.wielerflits.nl/nieuws/aleix ... n-gedacht/
Vermoedens van motor-doping zullen hier wel snel de kop gaan opsteken...
Scherpkxlight schreef: ↑16 dec 2024 10:55 https://www.wielerflits.nl/nieuws/aleix ... n-gedacht/
Vermoedens van motor-doping zullen hier wel snel de kop gaan opsteken...