Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 02 dec 2024 16:57

kxlight schreef: 02 dec 2024 16:21 1 teug dat is wat ze beweren.

maar waar rook is, is vuur... die verhalen komen niet uit de lucht vallen.
En dan nog......
Al hangen ze de hele dag aan dat apparaat, dat mag gewoon.
Er staat nergens dat dat niet mag.
Hetzelfde met ketonen.
Over beide heb ik een mening maar die is niet relevant omdat er geen regelgeving is.

gede
Forum-lid

gede 02 dec 2024 17:35

Theo V schreef: 02 dec 2024 16:57
kxlight schreef: 02 dec 2024 16:21 1 teug dat is wat ze beweren.

maar waar rook is, is vuur... die verhalen komen niet uit de lucht vallen.
En dan nog......
Al hangen ze de hele dag aan dat apparaat, dat mag gewoon.
Er staat nergens dat dat niet mag.
Hetzelfde met ketonen.
Over beide heb ik een mening maar die is niet relevant omdat er geen regelgeving is.
Eerlijk gezegd denk ik dat we hier toch over een storm in een glas water spreken. CO heeft ook een heleboel negatieve effecten, om nog maar te beginnen bij hevige hoofdpijn en sufheid bij zelfs lage concentraties. Ik kan me niet voorstellen dat professionals zich daarmee gaan bezig houden... (Hoewel ik toch een kleine disclaimer plaats: Ik had vroeger ook niet gedacht dat iemand zo gek zou zijn om in een hotelkamer een zak bloed aan een kleerhanger te gaan injecteren).

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2024 09:23

derxx schreef: 02 dec 2024 16:37 Media blaast tegenwoordig wel alles op zodra er ook maar iets is waar evt iets op gerapporteerd zou kunnen worden. Niks wordt meer gecontroleerd, iedereen neemt zomaar alles klakkeloos van elkaar en social media over. Maar hier is hoogst waarschijnlijk niet eens rook. Het is een test waarmee Hb massa gemeten wordt waarbij minimaal CO gebruikt wordt. Die minimale CO hoeveelheden hebben geen enkele invloed op prestatie.

Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.
Het is wetenschappelijk bewezen dat het de hemoglobinemassa verhoogt. De CO-waardes overstijgen die van het roken van een sigaret niet. Dat is namelijk het doel van zo'n duur apparaat: precies doseren.

Dus het werkt, de apparatuur is aanwezig bij de ploegen, het is niet verboden en niet terug te zien. Dat is meer dan alleen rook lijkt mij. Het gaat ook wel iets verder dan geruchten op social media.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2024 10:06

gede schreef: 02 dec 2024 17:35
Eerlijk gezegd denk ik dat we hier toch over een storm in een glas water spreken. CO heeft ook een heleboel negatieve effecten, om nog maar te beginnen bij hevige hoofdpijn en sufheid bij zelfs lage concentraties. Ik kan me niet voorstellen dat professionals zich daarmee gaan bezig houden... (Hoewel ik toch een kleine disclaimer plaats: Ik had vroeger ook niet gedacht dat iemand zo gek zou zijn om in een hotelkamer een zak bloed aan een kleerhanger te gaan injecteren).
Zoek even de geschiedenis op van Mauro Gianetti, ploegleider bij UAE... ;-)
Dan zijn er wel gekkere dingen gedaan.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 dec 2024 10:25

Ernie C. schreef: 03 dec 2024 09:23
derxx schreef: 02 dec 2024 16:37 Media blaast tegenwoordig wel alles op zodra er ook maar iets is waar evt iets op gerapporteerd zou kunnen worden. Niks wordt meer gecontroleerd, iedereen neemt zomaar alles klakkeloos van elkaar en social media over. Maar hier is hoogst waarschijnlijk niet eens rook. Het is een test waarmee Hb massa gemeten wordt waarbij minimaal CO gebruikt wordt. Die minimale CO hoeveelheden hebben geen enkele invloed op prestatie.

Iedereen weet hoe gevaarlijk CO is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zich willens en wetens potentieel gevaarlijke CO hoeveelheden gaat inademen voor marginale gains.
Het is wetenschappelijk bewezen dat het de hemoglobinemassa verhoogt. De CO-waardes overstijgen die van het roken van een sigaret niet. Dat is namelijk het doel van zo'n duur apparaat: precies doseren.

Dus het werkt, de apparatuur is aanwezig bij de ploegen, het is niet verboden en niet terug te zien. Dat is meer dan alleen rook lijkt mij. Het gaat ook wel iets verder dan geruchten op social media.
precies, ik vrees t ook.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 03 dec 2024 10:41

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 dec 2024 09:23

Het interview brengt wel mooi het zoeken naar de grens in beeld met de daarbij mogelijke stap eroverheen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 16 dec 2024 10:55

https://www.wielerflits.nl/nieuws/aleix ... n-gedacht/

Vermoedens van motor-doping zullen hier wel snel de kop gaan opsteken... ;-)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 dec 2024 13:11

35 jaar en in de opleidingsploeg? Gaat hij ook eindelijk zijn middelbareschooldiploma halen en zijn eerste vriendinnetje kussen?
Campagnolo Ultra Dork

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 16 dec 2024 13:42

kxlight schreef: 16 dec 2024 10:55 https://www.wielerflits.nl/nieuws/aleix ... n-gedacht/

Op jouw opmerking na heb ik geen flauw idee wat dit in het dopingtopic bijdraagt. :? :shock:

derxx
Forum-lid

derxx 17 dec 2024 00:01

kxlight schreef: 16 dec 2024 10:55 https://www.wielerflits.nl/nieuws/aleix ... n-gedacht/

🤣🤣🤣🤣 Scherp
Afbeelding

Nairoman420
Forum-lid

Nairoman420 17 dec 2024 03:16

https://wielerplaza.be/news/franck-bonn ... schreeuwen

Gevalletje Toon Aerts, Shari Bossuyt, Matthias Flückiger... Hoeveel gaan er nog volgen? Ik zou vandaag schrik hebben om profcoureur te zijn 😕

Plaats reactie