Keuze voor een wielset blijft persoonlijk. En vraag je naar ervaringen dan komt iedereen met zijn/haar wielen op de proppen als de beste keuze.
Heb je zelf helemaal geen voorkeur? Qua merk bijvoorbeeld?
Ik blijf bij dat het budget wel belangrijk is. Dan kun je al vaak al selecteren op prijs en eens kijken welke wielen er dan over blijven.
Om dan maar in te koppen: zelf heb ik wielen van Zipp, Mavic, Campagnolo en Shimano. En die lopen allemaal goed maar ze hebben hun specifieke dingen, voor- en nadelen.
Als ik van al die wielen eentje zou mogen houden dan staat Campagnolo op 1 maar Zipp volgt daar kort op. Campagnolo omdat het gewoon geweldig mooie wielen zijn en ook bekend staan dat ze degelijk zijn. De Zipps omdat ze licht zijn, de banden vallen erg mooi op de hookless velgen en doordat je ze met lage druk kunt rijden erg comfortabel.
Verder is natuurlijk de bouwwijze (aantal spaken o.a.) en jouw gewicht van belang.
Giant
Gisteren zag ik plots dat er op mijn Giant TCX (van sep 24) op de bovenbuis het lak loslaat.
Er zijn meerdere kleine plekjes waar dit zo lijkt.
Is dit een bekend probleem? Meer mensen hier mee te maken gehad? Het lukt me nog niet om een afbeelding toe te voegen.
Er zijn meerdere kleine plekjes waar dit zo lijkt.
Is dit een bekend probleem? Meer mensen hier mee te maken gehad? Het lukt me nog niet om een afbeelding toe te voegen.