Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 - ervaringen

jaccie
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2010 12:43

jaccie 23 mar 2011 23:29

Gandalf. Zou je mij kunnen vertellen hoe je de waypoints automatisch in een course zet. Krijgt het namelijk niet voor elkaar.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 23 mar 2011 23:47

Ik gebruik dit programma: http://www.sackman.info/

Bestand inladen, graden van de hoek ingeven waarbij je een waypoint wilt et voila. Werkt niet feilloos natuurlijk maar als je de course daarna even naloopt heb je zo een prima resultaat.
It is not a lie if you believe it...

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 24 mar 2011 00:17

Mss een domme vraag, maar bij het exporteren van een training naar het GTC slaat deze de training niet op (het GTC) Maw bij het openen van de gtc staan geen trainingen. Wat doe ik verkeerd of wat is er mis met gtc?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 24 mar 2011 11:44

Je kunt toch binnen het GTC training rechtstreeks van je Edge importeren? En die vervolgens opslaan?
It is not a lie if you believe it...

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 24 mar 2011 13:25

[quote="Gandalf"]Je kunt toch binnen het GTC training rechtstreeks van je Edge importeren? En die vervolgens opslaan?[/quote]

Wanneer ik importeer zie ik inderdaad de gedane training, doch vind ik nergens hoe deze training moet worden opgeslagen. Wanneer ik dus de edge loskoppel van de pc, gtc afsluit, gtc opnieuw opstart is de training weg. Ik dacht dat gtc de training automatisch opsloeg?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 24 mar 2011 13:29

OK, see what you mean. Zal vanavond effe checken...
It is not a lie if you believe it...

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 24 mar 2011 15:07

[quote="Gandalf"]OK, see what you mean. Zal vanavond effe checken...[/quote]

Ok bedankt! Ik krijg bij het afsluiten van gtc wel een foutmelding en heb deze reeds doorgestuurd per mail naar garmin. 'k Versta het eigenlijk niet, ge kunt toch maar de software downloaden van de site hé dus vanwaar dan de foutmelding. :(

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 28 mar 2011 13:04

xytras,

Heb het geprobeerd, en bij mij zijn alle ritten zichtbaar als ik een import gedaan heb. Worden vanzelf opgeslagen. zit er toch iets niet goed bij je software
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 28 mar 2011 22:48

[quote="Gandalf"] Die twee velden zou ik graag vervangen door hartslag en cadans, want dan hoef ik niet elke keer te bladeren om die info te bekijken en heb ik in principe aan 1 scherm genoeg. Nu kun je alles zo'n beetje aanpassen aan de Edge, maar dat nou net niet! Of heb ik iets gemist? Zou een mailtje hierover naar Garmin zin hebben, want volgens mij moet dat me een firmware update wel op te lossen zijn, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat vervelend vindt.[/quote]

Gandalf, ik zou die optie ook heel graag zien op de Edge 500. Ik had hiervoor een Edge 305 en daar was dat wel mogelijk. Op 1 schermpje kon je dan route en hartslag in de gaten houden. Moet zeker op te lossen zijn door Garmin met volgende update.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 30 mar 2011 15:25

[quote="Fietser1972"][quote="Gandalf"] Die twee velden zou ik graag vervangen door hartslag en cadans, want dan hoef ik niet elke keer te bladeren om die info te bekijken en heb ik in principe aan 1 scherm genoeg. Nu kun je alles zo'n beetje aanpassen aan de Edge, maar dat nou net niet! Of heb ik iets gemist? Zou een mailtje hierover naar Garmin zin hebben, want volgens mij moet dat me een firmware update wel op te lossen zijn, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat vervelend vindt.[/quote]

Gandalf, ik zou die optie ook heel graag zien op de Edge 500. Ik had hiervoor een Edge 305 en daar was dat wel mogelijk. Op 1 schermpje kon je dan route en hartslag in de gaten houden. Moet zeker op te lossen zijn door Garmin met volgende update.

[/quote]

ik heb dit een jaar geleden al gemeld, reactie dat ze het zouden meenemen en blijkbaar nog steeds niet geregeld. zelfde gold voor het automatisch zoomen, afhankelijk van de snelheid, maar dat is inmiddels aangepast dacht ik.

maar melden kan geen kwaad, hoe meer hoe beter, natuurlijk!

moet de nieuwe software er maar eens opzetten :)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 apr 2011 11:41

Heren,

Ik twijfel tussen het aanschaffen van een 500 en een 800.
Een 800 is mij eigenlijk te groot, de 500 vind ik er wat professioneler uitzien.

Hoewel het niet duidelijk blijkt op de Garmin website, begrijp ik dat je weldegelijk een route kan inladen. Weliswaar zonder kaart natuurlijk, maar wel met een 'lijntje' op je scherm dat je de weg wijst. Correct?

Wat is het maximum aantal 'waypoints' of datapunten dat de 500 aan kan? Wordt een ritje van 200km bijvoorbeeld een probleem?

Hoeveel routes kun je op de 500 zetten?

j-racer
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2007 13:39

j-racer 02 apr 2011 00:16

Correct, je kunt inderdaad een broodkruimel route (course) volgen. Als de route op garmin connect staat is deze ook heel makkelijk in te laden!
Ik weet niet precies hoeveel hij aankan. De langste route die ik er tot nu toe mee gevolgd heb was 90km en dat gaf geen enkel probleem.
Ik begreep van wat amerikaanse sites dat hij soms wat lastig (langzaam) kan doen bij routes boven de 80km, maar dat was niet mijn ervaring. Ik ga het binnenkort proberen met een 150km route. (Ik gebruik firmware 2.60)
Een course is meestal niet erg groot. Ik heb er 6 op staan en deze zijn allemaal <100kb. De edge 500 heeft een geheugen van ~54MB, dus je kunt er genoeg op kwijt!

Plaats reactie