Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12
De renners van VLAB rijden alleen in de ultieme sprinteretappes zonder hoogtemeters met hoger dan 50 mm, lijkt het. In alle andere ritten lijkt het de 42/49 combi van Reserve. Zal ook met gewicht te maken hebben.
Soloist rijders hier met ervaringen over de fiets en evt upgrades?
Soloist rijders hier met ervaringen over de fiets en evt upgrades?
Mbt de gebruikersnaam: luctor et emergo ("ik worstel en kom boven"), als geboren Zeeuw heb ik nog net geen tattoo met deze woorden. Het is de wapenspreuk van het wapen van Zeeland, dus ik zou TS eerder ergens in het zeeuwse verwachten.Martijn_H schreef: ↑07 dec 2024 07:31Gezien je gebruikersnaam en verhaal; Dickhof in Oosterwolde?luctoretemergo schreef: ↑06 dec 2024 17:10 Laat ik, zonder regio's of namen te noemen, zeggen dat het een gerenommeerde zaak is (met track record als Cervélo dealer), en dat ik daar al héél lang klant ben.
De mate waarin platitudes en oneliners werden geponeerd (en ook de sturing richting duurdere opties) kwamen voor mij daarom ook als een verrassing.
Met betrekking tot de fiets: Ik snap je issue met die wielen wel. Ik reed vroeger ook met hoge velgen, want dat was cool. Maar tegenwoordig rijdt ik lagere velgen en dat rijdt bij ieder weer veel relaxter, dus dat snap ik wel. Geldt trouwens ook voor het frame, een S5 zal windgevoeliger zijn, alhoewel het issue met name in je voorwiel zit. En je eigen gewicht, ik weeg bijna 90kg die blaas je wat minder makkelijk weg. Dus je kan ook die hoge nemen en de meerprijs voor die lage bij de frietboer besteden. Je lette op je eten, dus dan je dan ook op een functionele manier.
Maar zonder gekheid, als je zo'n dure fiets aanschaft, kan zo'n dealer natuurlijk wel een beetje meer bewegen. Als ik een standaard Sensa bij Mantel bestel dan is het what-you-see-is-what-you-get. Bij dergelijke dure fietsen (ok, die standaard afgeleverd worden, door een fietsenmaker die over het algemeen zijn vak moet verstaan) mag je wel iets meer verwachten. En ik denk dat op die fietsen er ook wel de marge is om dat te doen.
Als ik jouw verhaal een beetje hoor, heeft je FM genoeg spatjes om jouw te bewegen je licht eens bij een andere cervelo-boer op te steken. Kun je in ieder geval vergelijken en kijken of die andere het beter doet.
Kijk, als je die fiets graag wilt, dan ook even hoe een andere dealer ermee om gaat. Als die het beter doet koop je daar, als niet, kun je altijd bij je huidige fietsenboer halen en zelf die wielen verkopen. Je wilt toch wel de fiets die je had uitgezocht lijkt me. Maar ik denk dat het wel allemaal wat klantvriendelijker kan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Hier bij de lokale dealer al verschillende gesprekken gehad met betrekking tot de Soloist en mensen die erop rijden.
Zou echt wel een goeie lichte uitgebalanceerde fiets zijn met heel wat loop. Breed inzetbaar en aangenamer/comfortabeler dan een R5.
De fm zou nu ook een team gaan sponsoren die voorheen met Basso reed en nu voor Cervelo, specifiek de Soloist, heeft gekozen.
Basso zeer licht en stijf. Hun eerste ervaring(en) over de Cervelo waren alvast zeer positief.
In de zwarte kleur, waarbij de kabels weggewerkt zijn in het stuur en spacers vind ik dat een prachtige fiets.
Zou echt wel een goeie lichte uitgebalanceerde fiets zijn met heel wat loop. Breed inzetbaar en aangenamer/comfortabeler dan een R5.
De fm zou nu ook een team gaan sponsoren die voorheen met Basso reed en nu voor Cervelo, specifiek de Soloist, heeft gekozen.
Basso zeer licht en stijf. Hun eerste ervaring(en) over de Cervelo waren alvast zeer positief.
In de zwarte kleur, waarbij de kabels weggewerkt zijn in het stuur en spacers vind ik dat een prachtige fiets.
~ Each cyclist has its story ~
~ Enve Fray ~ Sram Force ~ Reserve ~
~ Enve Fray ~ Sram Force ~ Reserve ~
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Mijn uitgangspunt toen ik de deur van de FM binnen stapte was ook dat de Soloist een prima allrounder was, zeker voor onze doelgroep. De S5 was meer een ultieme droomfiets waar ik meer over wilde weten, maar wel met bedenkingen (nooit gedacht dat ik ooit serieus zou overwegen 10k voor een fiets uit te geven). Toen de FM de Soloist een beetje wegzette als zwakke broertje van de S5, en daar bovenop alle moeilijkheden ontstonden met wisselen van Wielset naar DT naaf, begon in mijn hoofd alles een beetje in de war te raken....
Maak ik me trouwens te veel zorgen over die Zipp naven (specs zijn haast niet te vinden online), of zit er wel een kern van waarheid in?
Mijn uitgangspunt toen ik de deur van de FM binnen stapte was ook dat de Soloist een prima allrounder was, zeker voor onze doelgroep. De S5 was meer een ultieme droomfiets waar ik meer over wilde weten, maar wel met bedenkingen (nooit gedacht dat ik ooit serieus zou overwegen 10k voor een fiets uit te geven). Toen de FM de Soloist een beetje wegzette als zwakke broertje van de S5, en daar bovenop alle moeilijkheden ontstonden met wisselen van Wielset naar DT naaf, begon in mijn hoofd alles een beetje in de war te raken....
Maak ik me trouwens te veel zorgen over die Zipp naven (specs zijn haast niet te vinden online), of zit er wel een kern van waarheid in?
Ik zou me geen zorgen maken over Reserve wielen. Dat zijn echt wel goeie wielen.
Als je die DT Swiss naaf wilt, zou het spijtig zijn dat je lokale dealer daar niet wil naar informeren om deze specifiek te krijgen.
Als je die DT Swiss naaf wilt, zou het spijtig zijn dat je lokale dealer daar niet wil naar informeren om deze specifiek te krijgen.
~ Each cyclist has its story ~
~ Enve Fray ~ Sram Force ~ Reserve ~
~ Enve Fray ~ Sram Force ~ Reserve ~
De S5 is wat mij betreft wel een frame die hoge wielen nodig heeft om hem esthetisch te laten kloppen. Met een 63 achter en vooral die 52 voor heb je echt niet zoveel last van wind. Met lagere velgen is het niet in verhouding met het frame.
Ik rij zelf een Aeroad met voor en achter 65mm Mavic velgen. Het is eigenlijk alleen oppassen als het +4 bft waait en je komt achter een huis of bossage vandaan.
Ik rij zelf een Aeroad met voor en achter 65mm Mavic velgen. Het is eigenlijk alleen oppassen als het +4 bft waait en je komt achter een huis of bossage vandaan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Even een vraagje van heel andere aard:
Mijn Aspero (A series) is veranderd in een kameel, hij houdt namelijk water vast in het frame.
Dat komt vermoedelijk binnen door het gat in de schuine buis waar de rem en schakelkabels naar binnen gaan, maar kan er vervolgens niet meer uit door de afdichting onder het bracket waar de schakelkabels ook doorheen lopen. Als het afdichtkapje eraf gaat liggen de schakelkabels bloot aan de elementen, maar zie je ook dat er zand ophoopt.
Meerdere die hier last van hebben en dat wellicht hebben opgelost?
Mijn Aspero (A series) is veranderd in een kameel, hij houdt namelijk water vast in het frame.
Dat komt vermoedelijk binnen door het gat in de schuine buis waar de rem en schakelkabels naar binnen gaan, maar kan er vervolgens niet meer uit door de afdichting onder het bracket waar de schakelkabels ook doorheen lopen. Als het afdichtkapje eraf gaat liggen de schakelkabels bloot aan de elementen, maar zie je ook dat er zand ophoopt.
Meerdere die hier last van hebben en dat wellicht hebben opgelost?
-
- Forum-lid
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Gaatje boren in bracket of het gaatje waar de kabels doorheen gaan afsluiten met rubbertje...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niets mis met de Soloist en zeker niet minder dan de S5. Ik rijdt een tweetal R5 fietsen (oud en nieuw) (en ben daar zeer tevreden mee) en had de S5. Persoonlijk vindt ik de S5 als hij eenmaal past een prima fiets maar veel te duur en werken eraan is moeizaam en voordat je de juiste onderdelen hebt (correcte maat stuurpen/riser vinden is een ramp en switchen belachelijk duur). Zou ik weer een aero frame worden dan zou het een Giant Propel (als ik een isp model kan vinden) of eventueel de Soloist. De reserve wielen heb ik ook een poos gereden, velgen zijn top de naven net als met die in Zipp wielen hit or miss, ken eigenaren die er zeer tevreden mee zijn maar ook die er continu gezeur mee hebben (ik heb iets anders gestoken en daar zitten idd 240 naven in).Mijn uitgangspunt toen ik de deur van de FM binnen stapte was ook dat de Soloist een prima allrounder was, zeker voor onze doelgroep. De S5 was meer een ultieme droomfiets waar ik meer over wilde weten, maar wel met bedenkingen (nooit gedacht dat ik ooit serieus zou overwegen 10k voor een fiets uit te geven). Toen de FM de Soloist een beetje wegzette als zwakke broertje van de S5, en daar bovenop alle moeilijkheden ontstonden met wisselen van Wielset naar DT naaf, begon in mijn hoofd alles een beetje in de war te raken....
Maak ik me trouwens te veel zorgen over die Zipp naven (specs zijn haast niet te vinden online), of zit er wel een kern van waarheid in?
Middelburg...daniel1975 schreef: ↑11 dec 2024 07:58Weh kom jie vandaen dan?
Was jie buurman van Rene of van mien?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je hebt altijd mensen die een mening hebben over een bepaalde fiets. Er zijn echt niet veel slechte fietsen meer. Zijn er verschillen, ja. Maar die zitten vooral in de keuze van een type frame.luctoretemergo schreef: ↑09 dec 2024 16:19 Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Mijn uitgangspunt toen ik de deur van de FM binnen stapte was ook dat de Soloist een prima allrounder was, zeker voor onze doelgroep. De S5 was meer een ultieme droomfiets waar ik meer over wilde weten, maar wel met bedenkingen (nooit gedacht dat ik ooit serieus zou overwegen 10k voor een fiets uit te geven). Toen de FM de Soloist een beetje wegzette als zwakke broertje van de S5, en daar bovenop alle moeilijkheden ontstonden met wisselen van Wielset naar DT naaf, begon in mijn hoofd alles een beetje in de war te raken....
Maak ik me trouwens te veel zorgen over die Zipp naven (specs zijn haast niet te vinden online), of zit er wel een kern van waarheid in?
En maak je bv geen zorgen over comfort in de zin van demping. Een 2mm bredere band op een halve bar minder geeft meer comfort dan het verschil tussen twee extreme frames. Laat je daar niet gek door maken.
Naven, Zipp heeft een slechte serie gehad, maar dat was met name de lager passing/maat. Dat was redelijk simpel op te lossen.
En stel in het ergste geval is het gezeik. Laat je er een DT of andere naaf inzetten kost je 300 of 400 euro. Veel geld, dat snap ik en niet leuk. Maar het is ook niet het einde van de wereld als je 8k hebt uitgegeven.