Colnago
Technisch gezien zal je zeker gelijk hebben. Echter ben ik er ook niet van overtuigd dat iedere renner die lichtste fiets oppert. Een te lichte fiets kan net ook te stijf zijn en oncomfortabel gaan aanvoelen. Waar zit de meerwaarde dan voor de renner. Dat deze misschien snel accelereert en speels aanvoelt is daarvoor nog niet de snelste fiets alle omstandigheden. Ik heb zelf nog een Cervelo S3 met velgrem gehad. Later vervangen door een R. Ik reed beduidend liever met de S3 hier in Vlaanderen. Het gewicht van de renner, in vorm zijn zal wel belangrijker zijn dan die extra halve kilo op de fiets.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
Wellicht krijgt hij niet gratis en voor niks twee verschillende fietsen van 15.000+€?
Een prof hoeft geen allrounder, voor ons is dat juist wel lekker.
Ook in technisch opzicht lijkt het mij geen fietsen die handig is om als particulier te bezitten.
Campagnolo Ultra Dork
Volgens mij doet hij dat vooral hobbymatig en niet om een paar sec sneller te zijn .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13887
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inderdaad omdat ik het vooral leuk vind om te kijken wat er mogelijk is.
Leuk het www afzoeken wat er te krijgen is, daarom weet ik ook dat een prof fiets lichter kan, zonder een sponsor in diskrediet te brengen. Maar ik gooi net zo makkelijk een dropper van een halve kilo meer in mijn MTB.
Nogmaals ik snap heel goed dat iemand een lichte fiets wil. Ik zeg alleen dat het heel weinig tot niets uitmaakt.
Dat kan toch prima samen gaan. Een auto met 544pk heb je ook weinig aan in het dagelijkse verkeer, maar het is wel leuk, hoe meer paardje hoe beter.
Die boutjes zijn ook optisch hoor zwart tita blijft mooi zwart, heel veel standaardbouten gaan roesten.
Zelfs bij zo,n enve stuurcombo zitten chroom kleurige stalen bouten. Dat vind ik echt geen porum.
Alleen Hope en Sram leveren standaard titanium mee de rest vrijwel niet of je komt op merken als Darimo.
Huh? Veel standaardbouten gaan roesten? Geen enkel boutje van roest, bij geen enkele van mijn fietsen. Allemaal gegalvaniseerd of inox.wasbeer2006 schreef: ↑11 dec 2024 08:02Inderdaad omdat ik het vooral leuk vind om te kijken wat er mogelijk is.
Leuk het www afzoeken wat er te krijgen is, daarom weet ik ook dat een prof fiets lichter kan, zonder een sponsor in diskrediet te brengen. Maar ik gooi net zo makkelijk een dropper van een halve kilo meer in mijn MTB.
Nogmaals ik snap heel goed dat iemand een lichte fiets wil. Ik zeg alleen dat het heel weinig tot niets uitmaakt.
Dat kan toch prima samen gaan. Een auto met 544pk heb je ook weinig aan in het dagelijkse verkeer, maar het is wel leuk, hoe meer paardje hoe beter.
Die boutjes zijn ook optisch hoor zwart tita blijft mooi zwart, heel veel standaardbouten gaan roesten.
Zelfs bij zo,n enve stuurcombo zitten chroom kleurige stalen bouten. Dat vind ik echt geen porum.
Alleen Hope en Sram leveren standaard titanium mee de rest vrijwel niet of je komt op merken als Darimo.
Beetje jammer van de gewicht discussie, misschien een nieuw draadje voor starten?
Wat de nieuwe Colnago betreft: ik vind het wel een mooi ding. Even lekker anders, gewoon omdat het kan. Te duur voor de verlanglijst, wel mooi om naar te kijken.