Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

mtb cassette aanpassen

RobdeJong
Forum-lid

RobdeJong 12 dec 2024 10:24

Hallo,
Ik rij op een MTB (Cube Pro Aim) met een BBS01 middrive motor van Bafang. Een van de problemen die je tegenkomt met zo'n DIY ebike is de chainline. Die heb ik kunnen verbeteren met een Lekkie 40T. Echter, nu heb ik op het achterwiel te weinig keuze in de hoge versnellingen. Het grootste tandwiel op de Cube is volgens mij 32T, terwijl ik eigenlijk 50+T wil hebben, of liever nodig heb. Tegelijkertijd krijg ik met een nieuwe MTB cassette (11 of 12 speed) problemen met de Lekkie, die niet is gemaakt voor dunne kettingen. Ik wil dus eigenlijk bij de 8 speed van de Cube blijven, maar dan met grotere tandwielen. 8 speed cassettes met 50T bestaan niet. Kan ik zelf een cassette maken? Ik klim veel en geef niet om snelheid, dus ben bereid de kleinere tandwielen op te offeren. Zo ja, kan iemand mij een cassette aanbevelen die of aan alle eisen voldoet of is aan te passen? Ik heb geen ervaring met cassettes (de)monteren.
Thanks,
Rob

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 dec 2024 21:18

Kijk eens bij de cassettes van Sunrace.
Mogelijk dat het daar wel kan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 12 dec 2024 23:15

Miche.it heeft cassettes die aan te passen zijn. Ik weet niet of die er ook naar jouw wensen zijn.
hun fietsen.

Plaats reactie