Vraag voor de kenner
Hallo,
mijn achterwiel past niet helemaal lekker in het frame met nieuwe band.
Ca 3a 4 mm minder verzonken draait en werkt perfect , echter zit het wiel dan alleen vast met de spanner en rust nergens op. Dat zal niet houden ben ik bang. Dus de vraag is of iemand weet of er vulstukjes bestaan om het wiel toch ergens op te laten rusten, of moet ik zelf wat gaan maken? Andere band kan altijd maar liever niet.
Hoor graag.
mijn achterwiel past niet helemaal lekker in het frame met nieuwe band.
Ca 3a 4 mm minder verzonken draait en werkt perfect , echter zit het wiel dan alleen vast met de spanner en rust nergens op. Dat zal niet houden ben ik bang. Dus de vraag is of iemand weet of er vulstukjes bestaan om het wiel toch ergens op te laten rusten, of moet ik zelf wat gaan maken? Andere band kan altijd maar liever niet.
Hoor graag.
Laatst gewijzigd door Ozzy0031 op 13 dec 2024 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaatjes uploaden werkt niet. Even ergens anders uploaden en dan hier de link plaatsen.
Aha vandaar. Dank voor de tip. Voor de foto een album aangemaakt. Kijken of dit wel werkt.
https://myalbum.com/album/dBprPacbLntsr ... 3526472d72
https://myalbum.com/album/dBprPacbLntsr ... 3526472d72
-
- Forum-lid
Dit is niet oké. Of je band zit tegen je remblokjes aan geklemd , of je hebt je wiel er verkeerd in gestoken waardoor je cassette aan de verkeerde kant van je ketting zit zoals al geopperd.
Geen meter mee proberen te rijden uiteraard.
Als je hier zinnig advies op wilt halen zul je een foto van derailleurkant moeten posten en/of een foto van je remhoef + band.
Geen meter mee proberen te rijden uiteraard.
Als je hier zinnig advies op wilt halen zul je een foto van derailleurkant moeten posten en/of een foto van je remhoef + band.
Het probleem is niet de derailleur maar een bredere en hogere band, 30 mm ipv 23 waardoor de band licht tegen de remhoef komt. Maar nogmaal door het wiel 4 mm 'lager' vast te zetten remt, draait en werkt prima. Alleen hou je dan wat ruimte over in de uitvaleinden heet dat geloof ik. Denk niet dat bij mij het wiel blijft zitten met alleen de spanner (grote jongen) dus zoek een oplossing om de ruimte op te vullen.
Mijn oude dorpsfietsenmaker sprak ik hier pas over en die kwam wel eens racefietshobbyisten tegen die dan zelf met aluminium wat maakte.
Zelf zat ik meer te denken aan kunststof.
Mijn oude dorpsfietsenmaker sprak ik hier pas over en die kwam wel eens racefietshobbyisten tegen die dan zelf met aluminium wat maakte.
Zelf zat ik meer te denken aan kunststof.
-
- Forum-lid
Iemand wil binnenkort op doktersconsultatie?
Neen, met dergelijke positie van de snelspanner durf je toch de straat niet op, is vragen om problemen.
Keuze zat in andere banden.
Neen, met dergelijke positie van de snelspanner durf je toch de straat niet op, is vragen om problemen.
Keuze zat in andere banden.
Probeer eerst foto’s die scherp zijn. Ik zag gewoon niet waar ik naar keek.
Als je band tegen de remhoef loopt omdat de band te breed en te hoog is; smallere band.
Je gaat je wielen toch niet halfhalf net niet vastzetten?
Als je band tegen de remhoef loopt omdat de band te breed en te hoog is; smallere band.
Je gaat je wielen toch niet halfhalf net niet vastzetten?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander