Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

bever
Forum-lid

bever 13 dec 2024 19:27

lugosi schreef: 13 dec 2024 18:41 Was te denken dat de periode kerst - nieuwjaar weer boring wordt, jammer, was vroeger altijd de interessantste periode, waarbij de toppers tekenen van vermoeidheid begonnen te vertonen (na 25 crossen of meer) en andere mannen van de tweede rij op het voorplan kwamen. Nu komen de cherrypickers boven in die periode. Gelukkig is er in die periode genoeg anders te doen.
ze zijn er beiden in Mol en Loenhout tussen Kerst en Oud en Nieuw Of bedoel je ook Gavere en de GP Sven Nys ? Of mis ik er nog een paar ?

galileo2
Forum-lid

galileo2 13 dec 2024 19:55

galileo2 schreef: 02 dec 2024 15:44 Cyclocross Loenhout en “geen alcohol” gaat niet samen. Er staan meerdere filmpjes op YouTube over de toestand van de toeschouwers.
Wat het deelnemersveld betreft: volgens mij heeft Loenhout genoeg geld in kas om Wout en Mathieu aan de start te krijgen. Dus daar verwacht ik nog wel een aankondiging.
:winkthumb:

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 dec 2024 20:45

CALPE schreef: 13 dec 2024 18:04 Wel zielig dat je insinueert naar Mathieu's rug, om door 'geklopt' te worden.......waar hij 18 maanden lang door geteisterd
werd en nu al een hele tijd stabiel kan gehouden worden.......klinkt meer als jinxen dan er niet op te hopen.
Lees zijn opmerking nog eens. En lees dan jouw commentaar. Je mist precies het punt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 dec 2024 20:46

bever schreef: 13 dec 2024 19:27
lugosi schreef: 13 dec 2024 18:41 Was te denken dat de periode kerst - nieuwjaar weer boring wordt, jammer, was vroeger altijd de interessantste periode, waarbij de toppers tekenen van vermoeidheid begonnen te vertonen (na 25 crossen of meer) en andere mannen van de tweede rij op het voorplan kwamen. Nu komen de cherrypickers boven in die periode. Gelukkig is er in die periode genoeg anders te doen.
ze zijn er beiden in Mol en Loenhout tussen Kerst en Oud en Nieuw Of bedoel je ook Gavere en de GP Sven Nys ? Of mis ik er nog een paar ?
Lugosi doelt erop dat je nu wel kunt uittekenen wie er gaat winnen en dat je in het verleden meer spanning had.
Laatst gewijzigd door JPAR op 14 dec 2024 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 14 dec 2024 00:37

Ik kijk er wel naar uit dat Mathieu van der Poel en Wout van Aert binnenkort weer meedoen. Ik vind het mooi als de twee beste crossers meedoen en met hun deelname heb je een schitterend affiche. Vier duels heb ik begrepen, hopelijk met iets meer spanning dan vorig jaar.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 14 dec 2024 01:40

Toch maar eens een ticketje voor Derp Deiremonne bemachtigen dan. Ben benieuwd met welke ingesteldheid ze gaan koersen.
Uno-X Mobility or bust!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 dec 2024 07:32

Die mannen rijden om te winnen.
Less is bore

gede
Forum-lid

gede 14 dec 2024 07:38

ColumsbusMJ schreef: 14 dec 2024 00:37 Ik kijk er wel naar uit dat Mathieu van der Poel en Wout van Aert binnenkort weer meedoen. Ik vind het mooi als de twee beste crossers meedoen en met hun deelname heb je een schitterend affiche. Vier duels heb ik begrepen, hopelijk met iets meer spanning dan vorig jaar.
Ik verwacht er niet zo heel veel van. Ik denk dat WVA met te veel achterstand aan de start komt. Als je z'n Strava wat volgt, dan zie je dat hij eigenlijk nog maar een week of 2 wat trainingen doet en de load van die trainingen zit volgens mij nauwelijks op de helft van wat hij nodig heeft. Ik verwacht MVDP met een halve ronde voorsprong keer op keer, but let's see...

CALPE
Forum-lid

CALPE 14 dec 2024 09:10

Indien Wout met 'te veel achterstand' zijn intrede zou doen, dan kan je nadat hij circa
2 maanden de tijd had en in staat was om te trainen, niet steeds zijn blessure-verhaal gaan uitmelken.

Dan heeft hijzelf er bewust voor gekozen om net zoals vorige winter het geval was, haast geen
workload in crosstraingen te steken maar wel zijn tijd stak in trainingen in functie van zijn voorjaar op de weg.
Ook spendeerde hij veel tijd in zijn posts met foto's en filmpjes op Strava, X, Instagram.....haast meer een influencer
dan een profrenner. De loopsessie met zijn vrouw Sarah en het gezellige fietsritje met zoontje George
zullen ook niet veel meerwaarde in zijn vormpeil gegeven hebben, net als de 'verkenningen' van de RVV en PR.

Mathieu, die bewust gekozen heeft om niet in zijn beste vormpeil zijn intrede te doen, omdat
hij zijn piekvormpeil pas tegen het WK wilt hebben is een heel ander verhaal dan de renner
die zich in spaarmodus plaatst, met zijn grote voorjaarsdoelen als argument en wellicht veel
kans maakt om weeral door Mathieu op een hoopje gereden te worden, maar zou zomaar ook kunnen
dat zelfs een andere crosser hem overklast.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 14 dec 2024 09:25

CALPE schreef: 14 dec 2024 09:10 Ook spendeerde hij veel tijd in zijn posts met foto's en filmpjes op Strava, X, Instagram.....haast meer een influencer
dan een profrenner.
:lol: :lol:
Je bent zo grappig.
Al is dat vast je bedoeling niet.
:mrgreen: :mrgreen:
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 14 dec 2024 10:45

Ik denk ook dat WvA teveel trainingsachterstand heeft... het was een lange inactiviteit na een zware blessure, en net als Gede zegt, je ziet aan zijn volume en intensiteit dat dit nog altijd niet het trainingsbeest Wout is wiens lichaam al hetgeen je ernaartoe werpt zonder verpinken verwerkt. Hij zal het moeilijk hebben om zelfs de niet-MVDP cross toppers te volgen lijkt me.
Afbeelding

gede
Forum-lid

gede 14 dec 2024 12:46

CALPE schreef: 14 dec 2024 09:10 Indien Wout met 'te veel achterstand' zijn intrede zou doen, dan kan je nadat hij circa
2 maanden de tijd had en in staat was om te trainen, niet steeds zijn blessure-verhaal gaan uitmelken.

Dan heeft hijzelf er bewust voor gekozen om net zoals vorige winter het geval was, haast geen
workload in crosstraingen te steken maar wel zijn tijd stak in trainingen in functie van zijn voorjaar op de weg.
Ook spendeerde hij veel tijd in zijn posts met foto's en filmpjes op Strava, X, Instagram.....haast meer een influencer
dan een profrenner. De loopsessie met zijn vrouw Sarah en het gezellige fietsritje met zoontje George
zullen ook niet veel meerwaarde in zijn vormpeil gegeven hebben, net als de 'verkenningen' van de RVV en PR.
Mijn god, hoe kan je nou toch zo laag vallen om een renner als WVA op die manier te gaan weg zetten. Ik zag een foto van hem van een week of 3 geleden. De knie van de Vuelta zag er nog steeds gehavend uit, nog steeds was de 'hap' die eruit was aan het helen. Dat jij zijn beperkte training dan wegzet als 'een keuze', dan ken je wel weinig van topsport af.

En dan die sneer omdat hij z'n ritjes op Strava voorziet van een foto. Kom nou.

De verkenning van o.a. PR was een teamactiviteit. En als een papa plots niet meer ernstig traint omdat hij tussendoor ff met z'n zoontje onderweg is.

Je ziet maar weer hoe tendentieus mensen zich uitlaten en hoe moeilijk objectief blijven is.

Plaats reactie